I EN MØRK MØRK SKOG (BOKANMELDELSE)

Jeg valgte denne boken som min påskekrim i år.

“I en mørk mørk skog” av Ruth Ware.

Boken handler om Leonora (med mange kjælenavn) som drar langt ut til en hytte i skogen, i utdrikningslag til en tidligere venninne. Hun vet ikke hvorfor hun er invitert, men samvittigheten får henne ikke til å takke nei.

I hytten i skogen, som er av det moderne slaget med store glassflater, begynner skumle ting å skje, og den vesle gjengen som er i utdrikningslaget kjenner litt på en uro de ikke kan sette ord på.

Det hele kuliminerer i en forferdelig hendelse med våpen innvolvert, hvor Leonora og de andre deltakerne i utdrikningslaget blir viklet inn i løgner og bedrag, og til slutt etterforskning hvor en av dem viser seg å være en beregnende morder.

 

Jeg kjøpte denne boken på et medlemstilbud her om dagen, til 99,-. Og det var verdt kjøpet. Jeg begynte å lese litt sånn forsiktig, for å sette meg inn i hvem de forskjellige personene var, men etterhvert begynte spenningen å ta seg opp og det var vanskelig å legge boken fra seg. Jeg kunne nesten se hytten for meg, og den livlige skrekken enkelte av deltakerne hadde i forestillingen om å være med i et teaterstykke. Men sånn ellers høres den hytten veldig fin ut 😉

Boken var spennende og lettlest, og ikke så alt for mange karakterer å sette seg inn i. Og spenningen om hvem morderen var ble holdt til ganske langt mot slutten. Egentlig et ganske klassisk plott, hvor flere mennesker er samlet og med usynlige tråder knyttet til hverandre på forskjellig måte, som sakte men sikkert spinnes sammen 🙂

Denne boken kan jeg gjerne anbefale om du liker krim og spenning og har lyst på litt mindre innviklede karaktersammensetninger 🙂 Det ble en perfekt påskekrim for meg 🙂

 

#bokanmeldelse #ienmørkmørkskog #ruthware #krimogspenning #krim #spenning #leseglede

8 kommentarer
      1. Hehe…ja, tittelen synes jeg også var skummel, og først var jeg redd det var en grøsser. Men heldigvis var det ikke det. Spennende var det likevel 🙂
        Vi kan ikke alle like alt uansett 🙂
        ♥♥

    1. Lenge siden jeg har lest noe særlig pga av øynene. Jeg så på nyhetene i dag at ingen andre land vet hva vi mener med påskekrim 😀 Fordi krim er liksom noe som er hele året, men vi i Norge har laget en “greie” ut av det 😀 Hi-hi 🙂 Vi nordmenn altså 😀 Koselig med bøker når man har litt ekstra tid <3 Klem <3

      1. Hehe…ja, det er et artig fenomen det der med påskekrim 😀 Jeg skjønner heller ikke hvorfor akkurat det skal være ei greie. Men det må være fordi det sendes mye krim på TV akkurat i påsken. Kan liksom ikke forklare det på annen måte, at påskekrim har blitt et begrep. Det er jo ikke alle som leser krim, så egentlig burde det hete påskelektyre 🙂
        Jeg er glad jeg ikke sliter med øynene, for jeg elsker å lese. Men jeg sliter med konsentrasjonen av og til, og hukommelsen. Så i dårlige perioder må jeg enten la være å lese, eller så må jeg lese hver side flere ganger.
        Godt å ha bøker, enten man leser selv, eller lytter 🙂
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg