CANDY CRUSH ☺

I går ble jeg ferdig med genseren jeg har strikket på i litt over en uke. Jeg kaller den for Candy Crush. Fargene er sukkertøyfarger i rosa, grønt og lysegrått. Jeg har lovet å vise den frem, og her er den 😀

Garnet heter Korall. Jeg tror ikke det eksisterer lenger. Dette er noe restegarn jeg har hatt liggende i 15-20 år. Så det var kjekt å endelig få brukt det 🙂 Det inneholder 73% akryl, 24% bomull og 3% polyester. Garnet er fra Marks & Kattens.

Jeg begynte å strikke, uten oppskrift. Genseren ble til mens jeg strikket. Eneste planen jeg hadde var at kantene skulle være perlestrikk og ha splitt i sidene.
Sånn ellers ble genseren litt stor. Jeg er litt opp og ned i vekt, og akkurat nå litt ned. Og små, lubne mennesker som meg kler vel ikke striper på tvers så godt. Vi blir liksom litt ekstra lubne da 😉 Men striper er jo en del av motebildet nå, så da passet det godt på denne genseren.

Fargene liker jeg veldig godt. Det er gladfarger, og passer godt til våren ig sommeren som nå er på innmarsj 🙂 Og jeg trenger litt farger også nå, for å klare å holde humøret og optimismen oppe.
Når jeg avslutter på skuldrene, så lar jeg maskene stå på en ekstra pinne eller strikkesikkerhetsnål, og når alle delene er ferdige, masker jeg sammen på skuldrene. Dette i stedet for å felle av og så sy sammen. Da får man en fin og jevn overgang, og ikke noen tykk og klumpete søm.

Det ble splitt i siden akkurat som jeg planla, og det er jeg veldig fornøyd med.

Denne genseren vil bli god å ha på lyse sommerkvelder på terrassen. En ordentlig kosegenser ♥

Liker du gladfarger, eller foretrekker du noe mer nedtonet?

#håndarbeid #strikkeglede #garnglede #gladfarger #candycrushfarger #striper #garnogpinner

14 kommentarer
    1. Så flott 😀 Mener jeg hørte et sted at pastellfarger var i vinden 😀 Men sånne trender har jeg lite greie på 😀

      1. Tusen takk 🙂 Ja, våren hører litt pastellfargene til, og så er det jo noe som heter retro. Da hentes frem det som var populært for x antall år siden. Så kanskje de 15-20 år gamle nøstene mine plutselig er in igjen 😉

      1. Tusen takk ♥ Ja, fargene er sommerlige. Gleder meg til å bruke den 🙂
        Ja, strikker nok kanskje fort i perioder. Tar med meg strikketøyet over alt 🙂

      1. Tusen takk for det 🙂
        Ja, farger og nøytralt, alt til hver sin tid og anledning 🙂
        Kurset gikk fint. En kursdag igjen 🙂
        Klem og god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg