GRØNT ER SKJØNT ♥

For tiden har jeg plutselig fått dilla på grønt. Det er en farge jeg ikke egentlig har sånt veldig forhold til. Men en periode hadde jeg mye limegrønt i stua mi. Helt til jeg byttet til lilla 🙂
Jeg husker at mamma sin favorittfarge var grønn.

Nå er det på strikkefronten grønt har blitt en “hit” hos meg 😀

Jeg ble nettopp ferdig med en hvit topp. Den har jeg ikke dampet enda, så den skal dere få se når jeg har fått gjort det 🙂

Så da ble det jo plutselig på tide med et nytt prosjekt.

Jeg fant noe lysegrønt garn fra garnlageret mitt, Mandarin Petit fra SandnesGarn. Jeg handlet det på fabrikkutsalget for en billig penge for mange år siden.

Mønsteret fant jeg i en katalog fra Viking Garn som jeg gravde frem fra oppskriftsbunken min. Toppen min blir bare helgrønn. Det holder med en farge denne gangen 🙂

Siden jeg hadde besøk i et par dager, så tok vi turen til fabrikkutsalget til SandnesGarn. Og da handlet jeg mer garn. Akkurat som om jeg ikke har nok fra før. Jeg fant denne kjolen i et hefte, så da fristet det max til å kjøpe garn og strikke det også 🙂 Garnet kostet kr. 10,- pr. nøste. Så da blir det ikke noen dyr kjole 😀 Fargen sto mellom syrin eller denne grønne. Og jeg syntes det var mest sommerlig med grønn, så da falt valget på det 🙂

Da min venninne kom på besøk, hadde hun med gave. Og det var selvsagt noe i kategorien strikking 😉 Hun jobber i garnbutikk i Elverum, og vi elsker begge å strikke, så det ble jo ganske naturlig tema. Er veldig takknemlig for både nettet og koppen ♥
Tusen takk Grete ♥

I dag er jeg nokså gåen, det tar på å være så aktiv og sosial, i tillegg til alt som foregår på Lassa og sånt akkurat nå om dagen. Men det er sånt som gir meg følelsen av at jeg lever ♥

Og når jeg da kan koble av med strikketøy i herlige farger, ja da er hvilepulsen på plass og livet herlig 🙂

Liker du grønt i interiør og klær?

For ordens skyld, dette er ikke et sponset innlegg. Alt her er på mitt eget initiativ i en kronglete og glad hverdag 🙂

#håndarbeid #strikking #garnogpinner #farger #grønn #glede #strikkeglede

20 kommentarer
    1. Grønt er en fin farge, den minner om liv og vår og deilige dager så jeg liker grønt jeg også 🙂 Herlige ting du er i gang med. Nå fikk jeg lyst å strikke også for det er så digg å glede seg til å sette seg med pinnene mens man ser litt serie på Netflix 🙂 Ha en super kveld <3 Godklæmme 🙂

      1. Ja, det er håp og sommerstemning i den grønne fargen 🙂
        Kjekt om jeg frister deg til å strikke litt. Det er skikkelig kos å strikke og se på noe fint på skjermen 🙂
        En herlig kveld til deg også ♥
        Klemmer ♥

    2. Liker grønt i mange varianter og den her var vårlig og fin ! I klær har jeg mest “militærgrønt”.. Jeg så du hadde hatt besøk..og at det var koselig 🙂 Slapp av og kos deg med strikking og andre sysler <3 Klem <3

      1. Militærgrønt vokste jeg opp med 😉 Min pappa var i forsvaret og jeg så den militærgrønne fargen nesten daglig 🙂 Fint med grønt i forskjellige nyanser ♥
        Her er det avslapping på gang. Strikking, og litt bloggaktiviteter. God hvile i begge deler 🙂
        God klem ♥

    3. Jeg har heller ikke særlig forhold til grønt – annet enn på skauklær… men disse fargene er lekre! Gleder meg til å se plaggene ferdig! Klem <3

      1. Ja, som turtøy og sånt så er jo grønn en naturlig farge 🙂 Gleder meg selv også til å se plaggene ferdige 🙂
        Klem ♥

    4. elsker grønt,det har i mange år vært en yndlingsfarge hos meg :=) yttergangen vår er grønn,måtte ha det,ville ha grønt soverom også,men mannen var ikke enige :=) spennende topper,kjole du strikker da :=) og det er sant,du som bor nær fabrikkutsalget får masse billig garnm,da blir ikke hobbyen så dyr

      1. Hjemme hos oss i barndommen var også yttergangen grønn. Jeg husker jeg var med og malte den. Selv hadde jeg grønt hobbyrom forrige plassen jeg bodde. For jeg hadde lest at grønn var en kreativ farge 🙂
        Jeg er veldig glad for fabrikkutsalget. Det gjør at jeg sparer ganske mye penger. Jeg ville ikke hatt råd til å strikke hvis jeg måtte kjøpe alt til full pris.
        Du kler godt grønt også du, det har jeg lagt merke til 🙂

    5. Fine grønnfarger du har funnet. Dette blir sikkert flott når det blir ferdig. Gleder meg til bilder😊 Gjerne underveis også.
      Jeg har nok ikke mye i grønt for tiden. Hverken klær eller interiør. Men det er en fin farge 😊
      Nyt avslapning med strikking. Det er beroligende <3

      1. Takk for det, det kan godt hende det blir noen bilder underveis også ja. Når jeg først blir oppslukt av noe, så blir det fort at man presenterer det både titt og ofte 🙂
        Helt sant, strikking er beroligende ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg