100 UGÅ IGJEN

2 ganger i året er det noe her i byen som kalles for 100 Ugå. Ugå betyr uka, om du skulle lure 🙂

Dette er et arrangement som de fleste av byens spisesteder er med på, for å fremme alt hva byen har å by på av god mat og hyggelige steder å spise på.

Restauranter og kaféer har en rett hver (noen har av og til flere) til 100 kroner. Denne skal da representere spisestedets profil, smak og utvalg.

Og når jeg da kikker på menyen, så er det jammen meg ganske mange spisesteder her i byen. Denne gangen fant jeg flere nye som jeg ikke har hørt om.


Klikk på bildet for oversikt over spisesteder og 100 kronersmenyen.

Jeg tror det var et sjakktrekk å finne opp denne uka her. For veldig mange benytter seg av å smake seg rundt på byens restauranter. Faktisk så mange at man noen plasser må vente, fordi det er fullt.

De første gangene det var 100 Ugå, var jeg omtrent hver dag og spiste. Men nå synes jeg det er for mye folk og for fullt over alt. Men likevel, det er fristende, og jeg kommer nok til å benytte meg av tilbudet minst 2 ganger denne uka 🙂 Kanskje en lunsj hvis jeg tar meg en gåtur til sentrum? Ja, jeg tror faktisk at jeg kanskje kommer til å gjøre det i alle fall 🙂

Dette ble satt i gang for å vise byens borgere at vi har mange fine plasser å spise her i byen. De ville vise at man ikke MÅ til Stavanger for å få seg et fint måltid, men at Sandnes også kan by på variert utvalg mat og drikke.

Selv bruker jeg byen min så ofte jeg kan når jeg vil ta et måltid annet sted enn hjemme. Jeg er nokså patriotisk av meg, og synes det er viktig å bruke de tilbudene man har i nærmiljøet. Men jeg tror faktisk at det må vises igjen at det kom opp mange bomstasjoner. Jeg er i alle fall selv mye sjeldnere i Sandnes nå enn før. Og det er jo dumt for handelsstand og restaurantnæringen hvis mange gjør som meg.

Uansett, 100 Ugå, da er det mye god mat, for liten kostnad. Da skal jeg nok unne meg å kjøre gjennom bomstasjonen en gang eller to ekstra, for å slippe å lage maten hjemme 🙂

Liker du å gå ut og spise?

 

PS: Innlegget er ikke på noen måte sponset, kun en anbefaling fra en fornøyd bruker 🙂

 

#restauranter #mat #tilbud #100ugå

13 kommentarer
    1. Så spennende, vi har hatt sånt her i Tromsø også men aldri vært rundt å spist på de forskjellige stedene.
      Har holdt meg til maten hjemme 😀

      1. Kjekt å høre at det er sånt andre steder også. Tror det trengs for å dra folk litt ut av godstolen 😉 Selv liker jeg godt å spise ute. Så når det da går an å spise litt billigere enn ellers, så nytter jeg sjansen. Maten hjemme er så klart også av god og velsmakende standard, men jeg liker når andre lager mat til meg 😉

    2. For et supert tiltak da, både for å vise fram god mat og for å få folk ut for å spise 😊 Jeg syntes det er veldig hyggelig å spise ute, og gjør det med jevne mellomrom. Det blir mest lunch’er med gode venner, men også middag 🥰

      1. Jeg går også ut og spiser med jevne mellomrom. I dag blir det sikkert en lunsj tenker jeg, da jeg planlegger å gå en tur ned til sentrum. Mutters alene. Men det gjør ikke noe. Er bare koselig 🙂

      2. Ja, det er koselig det synes jeg, å gå ut og spise av og til. I dag skal jeg gå tur ned til sentrum, så da blir jeg nok å spise en lunsj 🙂

      1. Ja, jeg skal kose meg jeg 🙂 De har dette arrangementet to ganger i året. En uke i februar og en uke i september 🙂 Kanskje det klaffer en gang at du er her da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg