FAMILIETUR TIL BØENSBAKKEN I FARSUND

Den overskyede Askeonsdag viet vi til tur. Ikke bare gikk jeg en ensom morgentur, men ettermiddagen opprant med tur sammen med hele hyttegjengen. Hyttegjengen besto seg av meg selv med datteren min, Amalie, min bror Tom, og hans kone, Tone, og deres 3 barn, Hanne, Joakim og Thomas, og til slutt også min mamma, Henny. Turen var pekt ut av Tom og Tone. Og vi skulle til et sted som het Bøensbakken. Det viste seg at her var et helt lite nettverk av turløyper. Dvs, det var en gammel “hovedvei”, som nå var stengt for biltrafikk for lenge siden, og som nå kun blir benyttet som turområde for gående og syklende.


Amalie, Joakim og Thomas ved skiltet som viser turløypene.

 

Vi satte avgårde med friskt mot, alle 8. Veien var flat, og grus, enn så lenge. Vi gikk i forskjellig fart, noe som førte til at enkelte ble gående litt alene. Men etter å ha diskutert litt, delte vi litt på holde hverandre med selskap. Ungene gikk i sitt tempo. Dvs, løp, gikk, ruslet…i alle retninger 😉 Men det gjorde jo ikke noe. Her var ikke biltrafikk, og det var mye spennende underveis. For min del, så syntes jeg det var utrolig idyllisk. Veien gikk langs sjøen. Og etterhvert begynte stigningen. Og det ble lenger og lenger ned til vannoverflaten. Da vi hadde gått langt nok opp, altså tilpasset mamma, så fant vi et bord med benker, og gjorde rast der, med sjokolade, potetchips, kakao, te, kaffe og brus. Her skulle ingen lide noen nød. Vi satt en god stund her, før vi etterhvert fant ut vi skulle gå tilbake igjen. 

Det ble en veldig vellykket tur, som passet godt til været denne dagen 🙂

 


Meg selv med sjøen i bakgrunnen. Amalie tok dette bildet da hun fikk lov til å gå litt amok med kameraet mitt 🙂

 


Amalie venter mens vi har oss en hvil.

 


Veldig idyllisk å gå langs denne veien. Sånn så bilveiene ut før i tiden.

 


Mange fine motiver underveis. Her er et svanepar, de kom i håp om noe godt å spise på.

 


Amalie løfter en diger stein 😉

 



Vindmøller på andre siden av fjorden.

 


Thomas og Amalie kaster stein ned i sjøen. Det viste seg at når de kastet stein, jo større jo bedre, så var det ikke bare et lite plask som kom, men heller et drønn. Og jo flere og større steiner på en gang, jo mer drønnet det. Fascinerende opplevelse.

 


Oppover og oppover, men idyllisk var det fordet.

 


Hele gjengen samlet, proppfulle av sjokolade og annet godt 😉

 

 


Bratt fjellvegg på den ene siden.

 


Steinene former en grotte 🙂

 


Idyll med et lite vannfall.

En flott tur for liten og stor, og kan absolutt anbefales videre 🙂

 

#Bøensbakken #Farsund #tur #påske #vei #hovedvei 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg