SKIFERTRAPPA OPPFRISKET

Jeg har bodd her i huset i noen år nå. Og faktisk har jeg aldri gjort annet enn å feie og vaske yttertrappen som går opp til inngangsdøren min. Og i årene som har gått, har trappen etterhvert blitt ganske matt og stygg. Og så kom jo spørsmålet da. Hva kan jeg gjøre for å gi den en oppfriskning? Hvordan behandler man skifer?

Jeg søkte i fjord på nettet, men fant ingenting. Og har prøvd å søke flere ganger, uten å finne noe. Men så var det en dag at noen hadde postet en link på facebook: Matolje kan brukes til mer enn mat. 

Så da begynte jeg å lese. Og der fant jeg jammen rådet om oppfriskning av skifer. Så jeg satte i gang.

Resultatet ble ganske bra synes jeg, men synes jo det er litt rart at trappa nå er blank av matolje 😉


Før jeg setter i gang, må trappen ryddes, feies og vaskes.


Trappen ferdig vasket. Så måtte den tørke, og heldigvis var det fint vær og en liten bris denne dagen. Etter tørking smurte jeg på matolje, og tørket bort det overflødige med en vaskeklut.


Ikke det beste bildet, men nå er i alle fall trappa blank og fin 🙂

 

 

#vedlikehold #trapp #skifer #matolje

4 kommentarer
    1. monicen: Ja, det enkleste er jo ofte det beste 😉 Nå får jeg se hvor lenge det varer da 🙂 Men kjekt med forskjellen 🙂

    2. Jøsses så flott..aldri hørt om det rådet..kanskje det var en lur ide..når jeg tenker meg om har jeg jammen skifer jeg og…huff..innkjøp at matolje og jobbe..men nå håper jeg først på mange dager med rot bløyte så kan jeg gnikke trapp og platting etterpå 🙂

    3. Monica: Ja, fungerte det rådet der…men er nok lurt å tørke den skikkelig etterpå…for det er jo ikke sånn som trekker inn. Men jeg er fornøyd jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg