SKAL VI HOPPE I HAVET ELLER EI?

Jeg høres sikkert helt forrykt pysete og tam ut når jeg sier at jeg tar ikke noen utfordring på “Hopp i havet”. Ei heller betaler jeg hva det skulle forlanges. 

Men til nå har jo ingen utfordret meg heller. Og de trenger ikke å prøve seg. Men klok er jeg jo, så jeg nevner ikke noe om min motstand hverken på facebook eller til sprø mennesker jeg kjenner 😉 Første gang jeg hørte om “Hopp i havet” trenden, fikk jeg litt bakoversveis. For en ting er å bade i det iskalde vannet vi har om sommeren, en annen ting er å bade i det iskalde vintervårvannet. For dem som er vant til isbading, så er det nok en smal sak, den utfordringen der. Men for meg, som har slitt med helsen i mange år, og endelig har blitt frisk, så er den saken der direkte livsfarlig. Og jobbsøker som jeg er, så har jeg ikke tenkt å ødelegge noe med vilje i alle fall.

Og nå skrives det jo alle veier, at det faktisk er farlig. Jeg har ikke lest annet enn overskriftene, men jeg har fantasi nok til å tenke meg hva det står, og hvorfor det er farlig. Så jeg takker for at jeg har vettet og forstanden i behold til å blåse i sånne “trender”. Det står ikke om livet, å vise seg frem på de mest ekstreme vis!


Å hoppe i havet er en sommer aktivitet…og ikke engang da er jeg særlig tøff 😉 (Bildet er googlet)

 

#hopp #hav #trend #pyse #kaldt #iskaldt

4 kommentarer
    1. Hehehe 😀 Jeg fikk utfordringen i gårkveld.. Men som du allerede vet: Jeg har jobbet i hele dag, så det var ikke mulig å gjennomføre om jeg så ville 😉 -Men jeg benytter vel heller sjansen til å si at jeg for en gangs skyld ble “reddet” av en ufyselig lang vakt 😉

    2. monicen: Ja, jeg ville nok foretrukket den ufyselige lange vakten kjenner jeg 😛 hehehe… Og er glad du slapp unna. Enda en lungebetennelse ville sikkert ikke passet så godt tenker jeg 😉

    3. Jeg hoppa i havet 1.mai, men det er en tradisjon vi har hatt i mange år 😀 Lå ikke utpå bøljan blå og koste meg akkurat, stupte rett ut og var oppe igjen og inne i hytta på null komma svisj :-))) Der ventet det gløgg, så jeg ble SÅ gløgg kan du tro 😀

    4. Lene S.: Ja, det blir noe annet med en tradisjon. Jeg kjenner at jeg ikke er tøff nok til å ha en sånn tradisjon gående, med mindre det ikke er i slutten av juli da 😉
      Og gløgg er godt, året rundt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg