HVA ER GREIA?

Her i huset går frokostene gjerne i forskjellige bokser med “frokostblandinger”. Og ikke alltid av det sunneste slaget heller. Det varierer. Men selv om det ikke alltid er det sunneste, så synes jeg likevel det er bedre at barna går ut av huset om morgenen med noe i magen, enn ingenting i magen. Så derfor er det en grei avtale her i huset.

Her om dagen kjøpte jeg en pakke Frosties. Jeg var usikker på om det gikk mot slutten i den pakken vi hadde hjemme, så jeg kjøpte, for sikkerhets skyld. Jeg er ikke en ivrig tilhenger av disse selv, så derfor har jeg ikke kontrollen på når det begynner å tømmes. 

Når jeg i dag skulle sette pakken inn i skapet, tok jeg ut den som sto der, for å se hvor mye som var igjen. Til min overraskelse var den nye pakken betydelig større enn den jeg allerede hadde! Jeg begynte å sammenligne de. De hadde like mye vekt, så innholdet burde være det samme, eskene var like brede, og like dype, men ikke like høye. Og den nye esken hadde en skje inni. Noe jeg ikke trenger faktisk. Har da skjeer nok.


Så mitt spørsmål er da:
Hvor er miljøfokuset?
Hvorfor var det så viktig å ha større eske på denne pakken, i forhold til den forrige generasjonen?
Og hva var poenget egentlig? Kanskje for å få mer skrift og dekor?

Ja, jeg vet ikke svaret på disse spørsmålene. Men jeg tenker jo miljø blant annet. Det er jo så in i tiden…men tydeligvis ikke hos alle. Og for min del, så liker jeg når ikke størrelser tar helt overhånd. Det skal tross alt passe inn i skapet, det skal tross alt få plass i bæreposen på vei hjem fra butikken, og det skal kastes, og helst ikke lage haug i søppeldunken. Ikke at det betyr allverdens, men det undret meg aldri så lite 😉 

Hva tenker du om dette…praktisk eller sløsing?

2 kommentarer
    1. Greia er at kartongen har fått reklame også øverst på kortsiden. Det er forbrukerne (vi) som har forlangt, så vi kan se produktet hvis de er stablet med kortsiden ut. Denne forklaringen fikk jeg i butikken :-(((( Mange med meg protesterer på unødvendig emballasje og ‘kler av’ det vi ikke vil ha med hjem i butikken, stabler det i en haug ved utgangen. Lurt, ikke sant, men hjelper det, kanskje :-)) Håper du får en fin og solrik søndag 😉

    2. Lene S.: Hmm…ja, det er jo alltid noen “lure” forklaringer. Vil jo helst ha esken på, fordi så risikerer man ikke å knuse innholdet 😉
      Men som forbruker, så får man heller bare godta det…men synes det hele er unødvendig…Så best er det sikkert å la være å kjøpe produktet 😉 Så får håpe ungene snart finner seg en annen smak de heller vil ha 😉 Hehe 🙂

      Ha en veldig fin og herlig søndag du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg