HJELP, MITT ELDSTE BARN HAR BLITT MYNDIG

18 år har jammen gått fort. Jeg synes liksom ikke det er så lenge siden eldstemann var bitteliten gutt som tok sine første famlende skritt på ferie i Tyrkia.

Og i dag, fyller han 18 år

Min kjære lille sønn, etterlengtet, har blitt voksen. Hvor har alle årene blitt av?

Det har jammen vært noen fine år. Daniel er en rolig ung herremann, som aldri har funnet på noen store sprell. Pliktoppfyllende, og ordentlig. 100% til å stole på. Jobber fornuftig med skolearbeid, og har nok sine hemmelige mål, uten at han røper alt for mye om akkurat den saken. På fritiden er det data/spilling, og fotball interesse som gjelder.

Bekymringen er om han får nok søvn? Men den bekymringen tror jeg alle foreldre har når det gjelder sine poder som vokser opp. Kroppen er i full utvikling, og hormonene raser. Og mye som skal læres, mange forpliktelser og forventninger. Det er jammen meg ikke noen spøk å være ungdom i dag. Det er vanvittig mye man skal være obs på, mye man skal kunne, mye man skal ha oversikten over. I tillegg til at overgangen mellom ungdom og voksen er en kamp i seg selv.

Jeg har uendelig mange gode minner fra de 18 årene. 

Da han var liten, så var jeg så glad i han, at jeg klemte og kysste på han hele tiden. Noe han etterhvert fikk vist at han ikke syntes var så stas egentlig. Så jeg sluttet jo med det etterhvert. Men passer på den dag i dag, ved passende anledninger, å være litt borti, og i dag dristet jeg meg til å gi han en stooooor mammaklem ♥

Vi har mange gode minner vi, Daniel. Og når vi snart reiser en uke på ferie sammen, så blir det enda flere gode minner å samle på. Og jeg kan for en gangs skyld si at jeg ikke er alene voksen på ferien. Nå har jeg faktisk selskap i min myndige sønn. Så nå blir vi to voksne på tur, pluss en undom, lillesøster, Amalie, på 13 år.

Jeg gleder meg til turen med dere to, som alltid vil være mine søte små barn, samme hvor gamle dere er ♥

Gratulerer så mye med Dagen Daniel

 

 

#bursdag #myndig #kake #fotball #ferie #søsken

4 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med dagen i huset! 😀 Det er jo ekstra stas med en 18årsdag! 😀
      Og det er jo ikke så lenge til Emma følger etter – i oktober 😉 Så da har vi hver sin myndige, gitt 😀 Tiden flyr!

    2. Monicen: Tusen takk for det 😀
      Nei, nå er det ikke lenge til du også har en 18 åring i hus…så da kan vi sitte og føle oss gamle sammen 😉 Hehehe 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg