BLIR VI NOEN GANG FORNØYD?

Jeg sitter her, svetten pipler, og det er såvidt jeg orker å røre meg. Værgudene har endelig sjenket oss en god og varm sol. Akkurat som i Syden. Men hva skjer?
Jo, vi begynner med en gang å klage. Klage på at det er for varmt. Klage på at det er trykkende.

Akkurat nå skulle det vært deilig med en paraplydrink eller to. Eller en STOR leskende smoothie. Joda, kan lage smothie selv. Eller iskaffe, iste. Eller noe annet svalende. Men det er jo så varmt. Orker ikke å røre på meg.


Bildet er googlet.

Akkurat nå skulle det vært deilig med et badebasseng i hagen. Et stort et, sånt som på hotellene i Syden. For å kjøle seg ned litt, og la kroppen få hvile fra den nådeløse sola. Men, jeg har jo vannspreder. Kan jo sette på den. Ungene liker jo det i det minste. Men….orker ikke. Det er for varmt.


Bildet er googlet.

Aircondition hadde vært supert akkurat nå. Sånn at jeg kunne gå inn, og kjøle meg ned litt. Da hadde jeg kanskje orket å lage meg en smoothie. For kjølen i seg selv ville være motivasjon.


Bildet er googlet.

Men, så er det dette her da:
Hvor ofte har vi sånt et vær?
Det er særdeles sjelden.
Hvor ofte har vi kaldt og surt vær?
Jo, det er rimelig ofte, mesteparten av året faktisk.

Og da klager vi, vi klager over regnet, vi klager over vinden, vi klager over kulden.
Og vi ønsker oss sol og varme, akkurat som i Syden.

Og hva skjer når vi endelig blir bønnhørt?
Jo, vi klager helst enda mer.

Det er trist i grunnen.
Så jeg klager ikke. Jeg vet av erfaring hvor livgivende solen er. Og nå vet jeg at jeg vil gå en frisk og fin vinter i møte. Den kan bli så mørk og sur den bare vil. Men jeg har fått min dose sol og varme, og den skal jeg leve lenge på ♥ 

Håper at varmen varer lenge. Så lenge at jeg når å bli lei av den 😀

 

#sol #varme #hetebølge #paraplydrinker #svømmebasseng #aircondisjon.#klage #syden #smoothie 

4 kommentarer
    1. Jeg klager heller ikke. Sol og varme er noe jeg lengter etter gjennom hele vinteren,og når sommeren endelig kommer,ja da bare nyter jeg den 🙂
      Typisk nordmann å klage,men jeg gidder ikke å være en typisk nordmann 😉

    2. Så herlig innlegg, neida vi klager så fort vi har sjansen det er bare slik vi er satt sammen tror jeg 🙂
      legg meg gjerne til som bloggvenn

    3. Anonym: Enig med deg…jeg føler heller ikke at jeg er så typisk norsk alltid 😉 Og det gjør meg absolutt ingenting 🙂

    4. livjudit: Ja, kanskje vi klager fordi vi mangler noe annet fornuftig å si? 😉 Hehe…

      Ja vil gjerne ha deg som bloggvenn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg