VIL DU DELE DIN FAVORITT EPLE OPPSKRIFT MED MEG?

Jeg har et epletre i hagen, med overflod av epler. Og jeg elsker å google og finne gode oppskrifter på noe man kan lage med epler. Og har selvsagt mine favoritter.

Men, nå lurer jeg på om dere, mine venner, følgere, og andre, kanskje har en favorittoppskrift å dele med meg?
Jeg tar i mot alt med takk. Er jo kjekt å prøve noe jeg kanskje ikke har prøvd før. Og kjekt å se hva dere liker og hva dere har prøvd som er vellykket. 

 

#oppskrifter #epler #kaker #syltetøy #chutney #desserter #inspirasjon

8 kommentarer
    1. Eplekake vil alltid være min største favoritt!
      Ellers er det veldig godt å kutte eplene opp i båter, bare legge de på en talerken og ha litt sukker og kanel over. Kjempe godt!

    2. Elsker eplekake med vaniljeis til, men har ingen egentlig favoritt oppskrift .Ender som regel opp med å lage denne helt enkle her : 150g smør, 250g sukker..røres..ha i 3egg (ett av gangen og rør) 200g hvetemel ,1ts bakepulver Epler (mengde etter smak) trykkes nedi strø på sukker og kanel ..nederst i ovnen 175 grader ca 45 min. (dette er til ei rund form) Søstra mi lager en med vaniljekrem over eplene , den er utrolig god, men den er det hun som er “ekspert på “så den får jeg spise der…Ha en fin kveld 🙂

    3. Anja Bråthen: Tusen takk for tipset 🙂 Ja, epler med dipp er ikke dumt 😉 Og jeg elsker selv denne tiden, hvor epler står i sentrum 🙂

    4. Solveig: Tusen takk 🙂 Ja, det var sant, det pleide vi å lage til i barnehagen da jeg jobbet der. Hadde helt glemt det, men nå minnet du meg på det 🙂
      Nam nam 🙂

    5. annebe: Tusen takk for denne 🙂 Jeg har en lignende oppskrift. Den er jo bankers denne her. Alle liker den. Den med vaniljekrem høres jo lekker ut må jeg innrømme. Har ikke turt selv å prøve.
      I går lagde jeg eplepai med smuldrelokk. Og da med vaniljesaus til. Det er også godt. Og for å gjøre den ekstra festlig hadde jeg sjokoladebiter i kaka også. Mektig…Men noen gleder må man jo unne seg i hverdagen 🙂

      Ha en fin kveld du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg