KUVERTBRØD

I dag har jeg vært i det produktive hjørnet, noe som igjen gjør at jeg sitter her tidlig fredagskveld og venter på at klokka skal bli så mye at jeg kan gå og legge meg 😉

Men, jeg er veldig fornøyd med dagens kjøkkentjeneste, hvor jeg bakte kuvertbrød i forskjellige fasonger.

Jeg fant oppskrift på facebook i en gruppe jeg ble med i, i går.

Og der fant jeg også en video, som viste en dame som laget forskjellige slags former og fletter av deigen. Videoen hadde jeg lyst å legge inn her, men fikk ikke til å kopiere den.

Gruppen heter “Mat fra bunnen”, og jeg så videoen var lagt ut flere ganger der, for noen dager siden, om du skulle være nysgjerrig 😉

Jeg fant også oppskriften på noe som tilsynelatende så ut som veldig gode kuvertbrød, og brukte den oppskriften i sammen med flettene. Og for en gangs skyld ble jeg veldig fornøyd med egen gjærbakst 🙂


Et lite glimt av den ferdige produksjonen 🙂


Oppskriften jeg brukte. Selvsagt må man justere steketiden litt i forhold til størrelsen på brødene 🙂

 

 

#kuvertbrød #rundstykker #horn #bakst #gjærdeig #fletter

 

6 kommentarer
    1. De der så jo helt perfekte ut, jeg har jo også blitt så glad i baking ,så navnet på den gruppa skal jeg notere meg. Deilig å føle en har gjort noe fornuftig…Håper du sover godt i natt <3 <3

    2. annebe: Takk for det 🙂 Jeg er ikke så god på gjærbakst til vanlig, men de der var faktisk utrolig gode. Og deigen var god å jobbe med også. Så nå er det enstemnig vedtatt her i huset at dette må vi gjøre flere ganger 🙂

      Sover nok som en stein i noen timer i alle fall.
      Ha en god natt du også <3 <3

    3. Min matgale verden: Tusen takk 🙂 Ja, de ble jeg veldig fornøyd med selv, og de har vi snart spist opp 😉
      Ha en flott lørdag du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg