100 UGÅ I SANDNES

Denne uka er det 100 Ugå her i byen. Jeg tror det er andre gang det arrangeres. Og det går ut på at de fleste spisestedene i byen har en eller flere retter til 100 kroner. Hele uka, i tillegg til sin vanlige meny med vanlige priser. Så langt tror jeg nok at det er en suksess, siden de har valgt å arrangere det igjen.

Forrige gang det ble arrangert, gikk jeg og moren min ut og spiste på en av restaurantene som heter Sandnes Brygge. Vi spiste da Plukkfisk. Og jeg må vel få lov til å innrømme at det var ikke en porsjon en voksen mann kunne bli mett på.

Men nå i dag har vi vært ute og spist igjen. Denne gangen valgte vi Big Horn Steak House, og der hadde de Spareribs på menyen til 100 kroner pr. porsjon. Denne gangen hadde vi også med oss de to barna mine på 13 og 18 år.

Vi var forberedt på nokså liten porsjon. Siden det var erfaringen forrige gang den uka ble arrangert. Men vi ble veldig positivt overrasket. Retten sto ikke tilbake for den originale, både i størrelse og tilbehør. Vi kan vel konstatere at vi alle ble mette, og noen av oss ble rent overmette.

100 kroner for en rett som koster 269,- til vanlig, det er jo bare et røverkjøp, intet mindre. Så vi koste oss med maten, rett og slett.

Da vi kikket rundt oss, hadde vel samtlige andre gjester på restauranten (som nesten var full), samme rett på sine tallerkener. Men vi observerte at mange også bestilte dessert. Det var utelukket både for min lommebok, men også for min mage. Ikke en gang en kopp kaffe eller te ville jeg klare å presse ned. Og jeg klarte heller ikke å spise opp all maten. Så denne uka kan vi jo spise oss til rik mann alle og enhver 😉

Oversikten over spisesteder og hvilke retter de har til kroner 100,- denne uka.

 Jeg gleder meg allerede til neste gang ♥

 

#100ugå #sandnes #middag #restaurant #meny #billig

2 kommentarer
    1. Så bra med slike tiltak, da prøver en jo kanskje et spisested man ikke har prøvd før, vi har i allefall våre “faste” steder. Bra dere fikk mere mat her da, ellers føler en seg litt snytt. Koselig å spise ute av og til..Fortsatt fin kveld<3

    2. annebe: Ja, her i gården er det ikke så ofte vi går ut, men har jo favoritter selvsagt. Kjekt å kunne se at det ikke er om å gjøre å tjene mest mulig penger hele tiden 🙂 De får jo god reklame for tiltaket, og man blir mer obs på hva som faktisk finnes i byen.

      Ha en kjempefin kveld du også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg