FERDIG OG PÅBEGYNT

Den siste tiden har jeg fått strikket en del. Og det er stort sett nesten det eneste jeg orker å gjøre i perioder. Innimellom leser jeg litt også. Men leser et par sider, før jeg må legge fra meg. Øynene og hodet klarer ikke henge med. Men strikking, det kan jeg gjøre nesten i blinde. Og trenger som regel ikke tenke alt for mye. I alle fall ikke når jeg strikker enkle ting. Skrive går også greit, og fotografere. Men i korte sekvenser.


Nå sist ble jeg ferdig med et rundskjerf. Det kan være godt å ha nå når høsten er i full anmarsj. Det er strikket i Kitten Mohair fra Sandnes Garn, og garnet er kjøpt på fabrikkutsalget for flere år siden. Rett og slett var det restegarn jeg fant etter å ha hatt et lite raid i garnskapet mitt 🙂


Toppen ble jeg ferdig med forrige helg. Den er også strikket i garn fra Sandnes Garn. Og jeg vet faktisk ikke hvilket garn det er, men kanskje det er Mini Duett eller noe sånt. Garnet kjøpte jeg for lenge siden, og var av sorten man fyller en bærepose for 100  kroner. Jeg fikk oppi litt garn i den posen, og har sikkert nok garn igjen til 3 topper til 😉
Toppen her er strikket etter mitt eget hode, så har derfor ikke fulgt noen oppskrift. Jeg ble ganske fornøyd må jeg innrømme 🙂


Nå har jeg begynt på et nytt strikketøy, og denne gangen en myk genser med stor hals. Garnet er Soft Alpakka fra Sandnes Garn. Jeg fant en fin genser i et av strikkebladene til Sandnes Garn, men valgte lilla istedet for blågrå. Jeg fant ut da jeg kom hjem, at garnfargen matchet coveret på boken jeg holder på å lese. Og siden en av veggene i stuen min også har samme farge, så må jeg vel konkludere med at lilla er en av mine favorittfarger 😉

Når jeg strikker så ser jeg nesten på det som terapi/meditasjon. Det er utrolig avslappende, og med min utmattede tilstand, passer det ypperlig. Og så er jeg så heldig at jeg bor ikke så langt fra fabrikkutsalget til Sandnes Garn, og noen ganger er det gode tilbud der. Jeg bor også nært Gjestal Garn. Så her er mye garn å velge blant i distriktet. Føler meg veldig heldig 🙂

Denne helgen blir nok preget av den typen rolige aktiviteter, all den tid jeg ikke har så mye energi for tiden. Men når jeg først skal gjøre noe, så er jo strikking den absolutte favoritten 🙂 

 

PS: Dette innlegget er ikke sponset!

 

#håndarbeid #strikking #strikketøy #garn #farger #bok #skjerf #topp #sandnesgarn

4 kommentarer
    1. Fine ting du har laget da 🙂 ..og du er jo SÅ nydelig med vakkert smil 🙂
      Skulle ønske jeg orka å strikke , men det går så utover nakken min at det bare er dumt å prøve…får holde meg til baking som terapi jeg…Klem og fortsatt fin helg <3

    2. annebe: Åh tusen takk, så pent sagt <3

      Ja, strikking kan nok kanskje gi litt nakkesmerter om man ikke slapper helt av med det. Sånn er det for meg hvis jeg setter meg ved symaskinen. Da sliter nakken min 😉
      Baking er gøy, så absolutt. Og det gjør jeg gjerne hvis jeg har en god dag, og har god tid 🙂

      Ha en fortsatt herlig helg du også 🙂
      Klem <3

    3. Mary Anita: Tusen takk 🙂
      Ja, blogging, strikking og lesing er alle kjekke ting å holde på med 🙂
      En fortsatt god helg videre til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg