MELANKOLI

For 5-6 år siden var jeg veldig deprimert. Men det syntes ikke for alle. De nærmeste visste det. For de så endringen så godt.

På den samme tiden gikk jeg en del ut på byen. Og der gjorde jeg flere bekjentskaper.

Et av disse bekjentskapene var en mann, som etterhvert ble en god venn. Han sendte meg en gang en youtube link. Og siden den dagen har den sangen som linken viste, vært min sang.

Ofte spilte jeg sangen, for den passet min sinnsstemning så godt. Den var melankolsk, trist og lengselsfull på en og samme tid. Og hver gang jeg hørte den, følte jeg at det hjalp. Jeg følte at noen forsto meg.

I dag kom jeg plutselig på den sangen. Det er lenge siden jeg har hørt den nå. For jeg klarte etterhvert å kjempe meg ut av depresjonens klamme klo. Men gjensynet med sangen da jeg søkte den opp på youtube, var i grunnen godt. Det er fortsatt min sang, i mitt ♥

Og jeg har gode minner knyttet til sangen. Den var en god trøst. En identitet på en måte. Og det kjente jeg på til og med nå, når jeg fant den frem igjen.
Men, kan legge til at min sinnsstemning er en helt annen nå til dags 🙂 Mye lysere og gladere 🙂 

Eva by Nightwish

#Eva #Nightwish #sang #musikk #melankoli #depressjon

4 kommentarer
    1. Hei kjære Eva 🙂 I går kveld leste jeg de gamle blogginnleggene dine, du har gått gjennom litt av hvert. Man skal være megasterk for å tåle så mye forandringer, men du har greid det, tenk på det 😉 Skjønner at sangen betyr mye for deg, og at du nå kan høre på den uten å bli deppa betyr mye 🙂 Depresjon har ikke vært innom mitt liv, men jeg har hatt mitt før jeg traff mannen min, både med dødsfall i nær familie og kjærester. Jeg reagerte alltid med sinne og det hjalp meg eller dvs jeg styrte det egentlig ikke, jeg bare tente på kruttet uten lunte :- Den måten å reagere på har jeg nok etter pappa, men nå er jeg mildere og tenker før det ‘smeller’. Ha en fortsatt fin høstdag og ta vare på deg selv <3 I morgen er det full fart opp i lufta på meg igjen, men nå skal gutta boys få 'Fisk i form' 😀

    2. Hei du gode Lene S.: Livet har sine luner, og vi blir vel alle berørt på forskjellig vis i forskjellige stadier i livet. Og vi er skrudd sammen såpass forskjellig at man ikke alltid har like reaksjoner på ting. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg også kunne reagert med sinne. Uten at jeg egentlig vet hva det skulle tjene. Men kanskje ville jeg følt meg litt lettere selv etterpå.
      Uansett, i medgang og motgang, man blir sterkere. Og den motgangen jeg har nå, reagerer jeg ikke likt på som jeg ville gjort for 6 år siden. Det skal mye mer til for å vippe meg av pinnen 😉

      Tusen takk for nydelig kommentar <3
      Ha en fin dag i lufta i morgen, nyt godværet over skyene om ikke annet 🙂
      Og ha en fortsatt fin kveld <3

    3. Så fin den var, skjønner godt at du likte å lytte til den, musikk kan brukes til mye…også som terapi.
      Fint å høre at du er mer glad nå…og du ser i allfall ut som en solstråle <3
      Jeg tenker på deg som et positivt menneske, som selv om ikke alle ting er like greit, fokuserer mest på det som er bra i livet ditt :)...Klem og fin dag videre <3

    4. annebe: Tusen takk for så fine tanker 🙂
      Ja, det er sant det, musikk kan brukes til terapi. Og jeg liker også mye slags musikk, og har derfor noe til enhver anledning 😉

      Jeg prøver å være positiv, og å unngå de alt for store bølgedalene. Men noen ganger, når alt butter imot, da dumper jeg nedi, og kjemper for å komme meg opp igjen 🙂 Men jeg har lært at det går over, så lenge jeg er fokusert og ikke faller for fristelsen til å sette meg ned på rumpa og la depresjonen få ta overhånd for mye.

      Og en annen ting, hver dag når jeg står opp, og ser den trøtte og sure kjerringa i speilet, så smiler jeg, og plutselig smiler hun i speilet også. Og vips, så blir dagen lys og fin likevel 🙂 (I de fleste tilfellene)

      God klem til deg også…og nyt dagen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg