NY OVERSIZE GENSER TIL MIN DATTER

Da jeg begynte på denne genseren, var intensjonen at den skulle være til meg selv. Men jeg strikket den i en mye mindre størrelse enn jeg normalt ville gjort, all den tid jeg er ferdig med oversized klær for lang lang tid. Når man har slanket seg, ønsker man jo ikke å kle seg i telt 😉

Men etterhvert som jeg strikket, så skjønte jeg at det måtte være noe feil i oppskriften. Men i min svimete tilstand, klarte jeg ikke å finne ut hva. Men noe så feil ut. Etterhvert så jeg at det var lengden som var feil. Men da var jeg kommet så langt, at jeg ikke orket å rekke det opp igjen. Jeg besluttet at jeg bare skulle strikke ferdig, og så kunne jeg jo trikse til noe nederst på genseren i stedet.

Men en dag kom datteren min innom, Jeg hadde montert den, men ikke enda strikket armer og sånt. Hun falt for genseren, og utbrøt at det jo var en cropped top! Jeg er jo ikke akkurat inne på mote, så det kan godt hende at jeg har skrevet det feil til og med. Men hennes begeistring fikk meg til å ta en beslutning. Hun fikk prøve den, og så spurte jeg om hun hadde lyst på den?

Hun nølte først, for hun visste jo at jeg strikket den til meg selv. Men jeg overbeviste henne om feilen i oppskriften, og at jeg aldri ville bruke den. Da takket hun ja, og jeg strikket ferdig etter hennes mål 🙂

Her er det ferdige resultatet 🙂


Når vrangborden var strikket på, ble genseren litt lenger enn cropped, men fortsatt veldig tøff 🙂

Myk, god og varm, har nå datteren min en god genser til kalde dager 🙂

 

#strikketøy #garn #genser #cropped #top #oversized

10 kommentarer
    1. Kjempefin genser 🙂 har strikket meg en lignende selv, som jeg ikke ville skulle bli så lang, som også ble en cropped genser 🙂 snill du er som ga den til datteren din, heldig jente 🙂

    2. Nydelig farge, og morro at hun likte den og fikk den….:)…mange ganger kan det være fint med litt korte gensere…om det er noen fine detaljer på lommene på buksa eller noe…men alt for kort liker jeg ikke personlig..Må strikke ny til deg selv nå da 🙂
      Klem <3

    3. annebe: Takk for det 🙂 Ja, fargen plukket jeg jo etter egen smak 😉 Men heldigvis likte hun den, hun også. Er dyrt med garn, så må nok vente til det kommer et nytt tilbud på Sandnes Garn. Og se om jeg har råd da 🙂
      Nå har jeg begynt å strikke en annen topp, til min mamma. Så blir en stund til det blir noe nytt til meg selv gitt 😉

      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg