ØNSKELISTE TIL JUL

Det nærmer seg etterhvert jul. Ikke at jeg har kommet i julestemning eller noe sånt. Men det er litt greit å begynne å tenke på julegavene. Så jeg har spurt mine nærmeste hva de ønsker seg? 

Og så har jeg jo selv også benyttet anledningen til å si hva jeg ønsker meg 😉

Og det er i grunnen en enkel liste, ønskelisten min. Det står kun 1 ting på den. Så her vil det ikke være noe valgets kvaler eller noe sånt 😉

På min ønskeliste står det: Nytt gulv til stua. I form av gavekort på Coop Bygg.
På den måten har jeg kanskje en fair sjanse til å oppnå akkurat det. Jeg kunne skrevet på 20 ting til på lista. Men da vil ikke drømmen om nytt gulv bli oppfyllt. Og det er faktisk en nødvendighet.

Gulvet er så flisete at man risikerer flis i foten av å gå på det. Man må trå varsomt.

Velmenende sjeler mener at jeg jo kan gjøre det billig, å slipe ned gulvet, og lakke over det med ny lakk. Joda, kjempeflott det. Men er de klar over hvor mye arbeid det faktisk er? Og hvor mye støv det blir? Og det faktum at jeg har mislikt dette gulvet fra jeg flyttet inn hit, og til nå? Så nei takk. Jeg tror det er best at jeg gjør en ren jobb, og legger laminat eller parkett. Det er jo det jeg har ønsket meg fra dag 1 uansett.  Så nå er målet i sikte 🙂

Jeg håper at jeg skal få råd til en god kvalitet, men alt er uansett bedre enn det flisete gulvet vi nå balanserer på her i huset 🙂


Flisete tregulv er ikke noe moro i stua. Så her skal det bli parkett eller laminat om noen måneder 🙂

 

 

#jul #ønskeliste #julegaver #gulv #parkett #laminat

4 kommentarer
    1. Så smart å heller ønske et bidrag til nytt gulv, enn en masse småting en fint klarer seg uten :)..sikkert fint å pusse det en har, men enig med deg, mye rot og styr..og kanskje en ikke blir fornøyd heller..og da er jo alt arbeidet bortkasta..
      Ønsker deg en fortsatt fin dag ..og klem fra meg <3

    2. annebe: Ja, her i gården går det i nytteting på ønskelista 😉 Og et bidrag til nytt gulv er helt på sin plass, og det eneste jeg ikke klarer meg uten 😉 Så familien er behørig informert 😉
      Og parkett/laminat kan jeg klare å legge selv. Og jeg skal få låne både nødvendig verktøy og bli vist hvordan jeg skal gjøre det. Jeg får til og med hjelp av en som skal være med meg i butikken å plukke ut alt jeg trenger 🙂 Så det er i alle fall ordnet. Det er bare finansene som må på plass. Blir fint om jeg kan starte det nye året med nytt gulv 🙂

      Fortsatt fin dag til deg også…og klemmer godt tilbake <3

    3. Hei hei. Ser/leser at du ønsker deg nytt gulv og det skjønner jeg. Hadde et slikt gulv jeg også,men for noen årsiden la jeg (svigersønnen min la det) laminat i stuene og det er jeg veldig glad for. Jeg kjøpte det på Ikea og det ser ut som gulvet er ‘gamelt’ og det passer her pga huset mitt er bygd på 50 tallet. Håper du får mange gavekort så du får kjøpt deg et nytt gulv😉 Ha en fin dag. P.S. Det er første gangen nå jeg har lest om deg og jeg kommer nok til å lese mere her. Du har en fin blogg😀

    4. Bestemortil3: Hei 🙂 Så kjekt at du liker bloggen min 🙂 Og kjekt du har lyst å følge meg 🙂

      Der ga du meg faktisk et supert tips. Så før min familie får alle julegavene i hus, skal jeg jammen en tur til Ikea og se om noen av de gulvene de har kan passe inn hos meg. Det var faktisk en god ide. Og jeg vet at de har ganske gode garantier på sine gulv og sånt. Jeg må nok legge gulvet selv jeg for det meste. Men satser på at mine barn på 13 og 18 kan assistere litt 😉 Mitt hus er bygd i 1959, så det er ikke så nytt det heller 😉

      Tusen takk for flott kommentar og ha en veldig god dag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg