PÅ MUSEJAKT

Jeg våknet i 02 tiden i natt, av katten vår, som mjauet noe vanvittig utenfor. Den pleier ikke å lage sånt et leven til vanlig, så jeg sto opp og slapp den inn. Det var litt mørkt, så jeg kunne ikke se helt hva som skjedde, annet enn at jeg hørte Pus holdt på med et eller annet inne i gangen etter den var vel inne.

Jeg skrudde på lyset, og fikk da øye på kilden til Pus’ krigsdans.

Den drev og lekte seg med en liten mus.

Og iiiik altså…Måtte Pus ta musen med seg inn? Huff. Nå er ikke jeg redd for mus, men de kan godt holde seg utenfor. Og jeg er jo glad for kattenes jaktinnstinkt. Pus var selvsagt stolt av sitt bytte, og ville vise det frem, og vise hvor flink og sterk han er. Men jeg klarer godt å slippe å ha den musen innendørs. Og i alle fall midt om natten!


Stakkars lille mus, endte sitt liv rett utenfor min soveromsdør.

Jeg fikk til slutt tak i Pus. Lempet han bestemt ut igjen, før jeg gikk for å hente en biopose til å gravlegge musen i.
Men iiiik nok en gang. Da jeg tok tak i musen, ikke direkte altså, men med bioposen, så viste det seg at musen ikke var død enda. Grøss! Så jeg skvatt tilbake da den beveget seg, og jeg slapp den ned igjen. Så ventet jeg litt, for å se hvor levende den egentlig var. Men da var den så skadet at den døde mens jeg så på.
Huff, får helt vondt inni meg. Men det er naturens lov.
Musen ble til slutt gravlagt i biodunken.
Og jeg satte i gang og vaske gulv…midt om natten. 

Så lille mus, og sterke Pus, neste gang kan dere ende jakten helt ferdig utendørs. På forhånd, takk 🙂 

 

 

#mus #pus #katt #musejakt #jakt

6 kommentarer
    1. Lille mus..syns den så stor ut jeg :)..jeg er ikke redd for mus ,men syns de er ekkle..i barndomshjemmet mitt husker jeg at vi alltid hadde musefelle i bøttekottet på vinteren…og jeg syns så synd på musa som blei fanget..:)
      Men enig, bra at katten har instinktet i orden..Fortsatt fin kveld og klem <3

    2. annebe: Hehe…ja, den ser litt stor ut på bildet, men skulle kanskje hatt en fyrstikkeske ved siden av den 😉

      Ja, jeg er enormt takknemlig for kattens instinkter. Spesielt i dette gamle huset 🙂

      Ha en fortsatt god kveld du også 🙂
      Klem <3

    3. Hei 🙂 Fint å ha levende musefanger, men den glemte å se på klokka 😀 Det skal jo være en balanse i naturen og det får vi være glade for at det er fremdeles 🙂 Ha en koselig helg med ungene, det skal vi 🙂 Klemmer fra oss alle <3<3

    4. Lene S.: Ja, er fint med Pus som holder nede musebestanden rundt huset 🙂

      Blir en kjekk helg ja 🙂 Kos dere masse også 🙂

      Klemmer herfra til dere også <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg