KLAR FOR JULEBORD

Jeg er ikke bortskjemt på julebord. Det kan jeg med hånden på hjertet si. Da jeg jobbet i barnehage for noen år siden, var det julebord. Kun oss kolleger. Uten følge. Det var koselig det 🙂 Før det, var det smått med julebord. Kan vel omtrent telle alle julebordene jeg har vært på i mitt liv, på sånn ca. 1 hånd. Men da jeg byttet ut barnehage med noe som var mer kontor relatert, så ble det en liten endring. Første året var det ikke julebord. Men andre året ble det julebord. Og da kunne man også ha med følge. Siden jeg ikke hadde følge å ta med, gikk jeg alene. Og det gjorde de fleste av kollegene mine også. Så jeg følte meg overhodet ikke utenfor på noen måte. 

Denne jobben var også mannsdominert. Dvs. jeg var den eneste kvinnen som jobbet der. Det var en stor forandring i forhold til barnehage, hvor tilstanden var motsatt. Det var flest kvinner.

Men, så sluttet jeg på den mannsdominerte plassen. Jeg ble for dyr i drift 😉 Og ikke var helsa helt på stell heller. Så det var i grunnen bare bra.
Jeg sluttet der i vår, og har siden vært hjemmeværende.

Jeg regnet med at det ikke ble noe julebord på meg i år. Var helt innforstått med det. Så gleden var stor da jeg i går fikk telefon, med invitasjon til å komme på julebord på min gamle arbeidsplass. Og dagen for julebordet er i dag, av alle ting. En dags varsel liksom? Men joda…de hadde tatt avgjørelsen om julebord på torsdag, og jeg fikk beskjed i går.

For meg gjorde ikke det noe. Jeg har ikke så lett for å planlegge så langt frem lenger. For jeg aner jo ikke noe om hvordan formen min er, eller om jeg i det hele tatt har ork. Men i dag har jeg ork. For jeg er inne i en litt opplagt periode nå…sikkert fordi humøret er så godt 🙂

Så jeg skal på julebord i kveld. Og er selvsagt 100% klar for det. Vi blir ikke mange, men etter hva jeg har regnet ut, blir jeg ikke i totalt mindretall som kvinne denne gangen. Og det blir veldig kjekt 🙂 Selv om jeg trives godt sammen med bare menn også 😉

Jeg har iført meg den lille røde. Min favorittkjole i heldekkende blonde. Med røde platåsko, sånn at jeg får litt høyde. Jeg måler 162 cm på strømpelesten, men med disse skoene blir jeg 8 cm høyere.

Håret er stylet av min datter, Amalie, på 13 år. Hun har et godt håndlag med hår og klær. Og har fått seg en ny og visstnok fantastisk krølltang, som jeg nå har fått æren av å prøve. Tangen er av merket Mast. Jeg liker krøller og litt fylde i håret.

Så nå er jeg festklar til årets Julebord ♥ 

 

 

#julebord #fest #styling #klær #kjole #sko #krølltang #jobb #jul

6 kommentarer
    1. Helt nydelig så flott du var med den kjolen, og krøller var veldig feminint og kledde deg godt :)..tror du blir kveldens flotteste<3
      Før var det mye julebord både med min jobb og mannens, da var det alltid hotelltur.
      De siste åra har jeg stort sett takket nei, men vi går ut å spiser en dag før jul ,jeg og mannen..eller tar ei overnatting på et hotell som ikke er så langt unna..
      Fest med måte eller slå ut håret alt ettersom hva du føler for..Ha en hyggelig kveld i allefall ...Klem<3

    2. Åååååå, så koselig og så fin du er. Håper du får en kjempehyggelig kveld. Og så at jenta di ordner deg på håret….., så fint å lese :). Bra du har overskuddet og kunne.

    3. Nydelig kjole, den kledde deg godt 😀 Krøllene gjorde deg både søt og sexy, he he. Håper du hadde det hyggelig og fikk danse skoene av deg 😀 Vi skal bare på to julebord, det ene ute på byen med kollegaer, som vi vanker sammen med privat, og det andre hjemme hos gamle venner, det er tradisjon 🙂 Ha en fortsatt kos søndag Eva. Klemmer <3<3

    4. annebe: Tusen takk <3

      Jeg kan love at jeg festet med måte, selv om inntaket av alkohol ble litt større enn det jeg er vant til. Det er så lett å ta for seg når all drikke er gratis 😉 Men likevel er ikke jeg den som lager mest ståhei samme hvilken type forsamling jeg er i 😉

      Det er hyggelig å være ute med god julemat og hyggelige mennesker. Og det høres koselig ut det som du og mannen din også gjør. Høres ganske perfekt ut i mine øyne faktisk. Det er noe som passer så bra når man har det best med å ta det med ro 🙂

      Klem <3

    5. BforB: Tusen takk 🙂

      Kvelden ble utrolig hyggelig, jeg fikk både spist godt, drukket godt, og pratet mye. Og latteren satt løst. Helt perfekt.
      Og jeg følte meg jo som en modell med det håret. Var veldig fornøyd med det altså. Så datteren min skal gjerne få lov til å ordne håret mitt flere ganger 🙂

    6. Lene S.: Tusen takk 🙂 Hehe…søt og sexy ja. Håper flere synes det 😉 Hihihi 😉

      Jeg hadde det veldig hyggelig, og storkoste meg. Vi var ikke så mange, så dans ble det litt lite av. Men dertil mye prat og latter, og god mat og drikke. Var helt perfekt i grunnen 🙂

      Høres ut som at dere har en veldig fin julebordstradisjon. Det er jo det som setter prikken over i’en i en travel førjulstid 🙂

      Ha en fin søndagskveld 🙂
      Klemmer <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg