HVILKEN NETTSKY SKAL JEG VELGE?

Jeg er i en litt kinkig situasjon for tiden. Den ene etter den andre av mine PC’er ser ut til å ta kvelden innimellom. Og da sliter jeg når jeg ikke har sikret alle bildene jeg har. Og jeg har MANGE bilder. Det tar stor plass. Det er snakk om en del bytes

Så har jeg lenge tenkt på at jeg må kjøpe meg lagringsplass i en eller annen sky. Men det er jo så himmla mange leverandører. Så hvilken skal jeg velge?

Jeg er ute etter å høre om andres erfaringer nå. Kriteriene mine er at det må være stabilt, trygt, god plass, enkelt å bruke, og ikke for dyrt. Er begrenset hva man kan få til uten inntekt.

Reklame finnes jo over alt. Men jeg vil gjerne høre folks egne erfaringer. Det er vel da sannheten kommer frem, ikke sant? 😉 

Så har du noen tips til meg, tar jeg svært gjerne imot i kommentarfeltet under her 🙂

12 kommentarer
    1. Du kunne jo flyttet dem over på USB-minnebrikker? ellers så kjenner jeg mange som er veldig fornøyd med telenor sin “min Sky” og iCloud. Lykke til, og ta gjerne en titt innom min blogg også:)

    2. Dersom personvern er en viktig prioritering, velg INGEN nettsky løsning. Velg en ekstern harddisk. Disse kan man få fra ca 500 kr og flere av dem har over 1 TB lagringskapasitet! 🙂

    3. Jeg bruker Dropbox til mine bilder, men har også en ekstern disk i tilfelle rottefelle. Det blir gjerne både dyrt og trekker masse nettkapasitet om en skal bruke nettsky til alt.

    4. Hei Eva 🙂 Jeg er ingen fotograf, men gutta bruker ekstern harddisk, det er nok billigst 😉 Her kommer ønsker om en riktig god helg, vi skal på julebord hos venner i kveld, men nå er vi i farta allerede – trening neste 😀 Klemmer til deg <3<3

    5. Mary: Ja, minnebrikker og minnepenner er jo en løsning…Men jeg har mange bilder, med stor oppløsning, så det blir noen brikker og penner da 😉 Jeg har jo faktisk Telenor sin Min Sky, og får litt gratis innkludert i mobilabonnementet mittt. Men, planlegger å bytte mobiloperatør…så får vente litt med det 🙂 Tusen takk for tips 🙂

    6. Stina: Jeg har også en gratisversjon av dropbox, men det var ikke mange av mine bilder som fikk plass der. Og så har jeg funnet ut at dropbox er blant de dyreste når man vil utvide lagringsplassen. Så da er de for tiden uaktuelle for meg 🙂 Tusen takk for idéen 🙂

    7. rawdiboi: Ja, tanken har streifet meg, om jeg skulle investere i enda en ekstern harddisk, og denne gangen med stor plass 🙂 Ja, personvern er veldig viktig. Det burde det være for alle, med mindre man kun tar naturbilder, noe jeg har en del av selv. Men helt klart, bilder av nesten nakne barn på Sydenstrand er like viktig å beskytte, som mer private bilder som enkelte har hjemme hos seg selv 😉 Men ja, tror din ide vant her altså. Det blir jo i lengden billigere med en ekstern harddisk også, siden den betaler man jo kun en gang 🙂

      Tusen takk for kommentar og gode råd 🙂

    8. BforB: Ja, takk for det. Det har vært en av mine tanker også. Og jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av en som er større enn den jeg har selv 🙂

    9. Aina Catrine: Ja, helt sant…det blir dyrt om man kun skal bruke nettlagring. Jeg har besluttet å gå til anskaffelse av en harddisk med større kapasitet enn den jeg har allerede 🙂

      Tusen takk for råd og tips 🙂

    10. Lene S.: Heisann 🙂 Ja, jeg har nå etterhvert landet på det rådet jeg også, om ekstern harddisk. Jeg har to faktisk, en med god plass på, men som ikke virker hver gang man trenger den, og en mye mindre. Men tiden er nok inne til å skaffe seg en skikkelig ny og moderne sak 🙂 Tusen takk for tipset, og ja, det blir absolutt billigst 🙂

      Jeg skal en tur på byen i kveld med en venninne. Så det blir godt å komme seg ut litt. Kos dere masse på julebord <3

      Helgeklem til deg <3 <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg