GAMMEL NOSTALGI

Jeg har de siste dagene jobbet hardt for å redde en god del bilder fra en bærbar PC som hadde sagt takk og farvel. Og i den forbindelse kom jeg over noen gamle bilder som jeg har scannet og lagt inn på den stasjonære PC’en. Dette er bilder tatt før den digitale tidsalder 😉
Var godt å se igjen disse bildene, og tenke på årene som har gått, og alle de gode minnene man har 🙂


Bilder fra min tidlige barndom, som viser meg sammen med min nærmeste familie. Isjbjørnen er ikke i familie, men den var spennende nok for en skeptisk liten pike 😉 Dåpen husker jeg jo selvsagt ikke, men er et fint bilde synes jeg. Bunad har jeg alltid elsket. Og denne bunaden som min mamma har på seg, skal min datter arve 🙂 Og lillebror, Tom, har jeg alltid vært veldig, veldig glad i ♥ Mormor besøkte vi ofte, og jeg savner henne veldig. 


Da jeg var liten bodde vi nordpå, på Skjold i Troms. Pappaen min jobbet i Kløvkompaniet. Der fikk jeg mine første skritt på ski, jeg som overhodet ikke er født med ski på bena. Jeg fikk også ri på hest. Men, jeg synes hestene var litt vel store, så klarte aldri å bli fortrolig med dem. Da var det bedre med hunden vår, Lady 🙂 Og da vi flyttet tilbake til Sandnes, så brifet jeg jo overfor vennene der hvor flink jeg var til å gå på ski 😛 Hehehe 😀 Bursdag var alltid kjekt, og jeg husker faktisk denne bursdagen ganske godt, da jeg fylte 9 år mest sannsynlig. Fikk kasettspiller med opptaksfunksjon. Måtte jo intervjue gjestene da 😉


Ungdom og ung voksen. Vi var ofte på tur med pappaen vår, da vi dro på militære aktiviteter. Pappa var i Heimevernet, og var instruktør for Heimevernsungdom i helgene. Det er virkelig gode minner. Vi var også på sykkeltur til Danmark, jeg og pappa. Men fant ikke noe fullgodt bilde, annet enn meg ved det bittelille teltet 😉 Pappaen min gikk bort for 12 år siden. Så alle bilder av han bringer tilbake gode minner ♥ Jeg var på språkreise til Hastings i England. Det var en fantastisk opplevelse, og jeg koste meg hvert eneste minutt de 3 ukene. Min første bil var en splitter ny Citroen 2CV. Den var jeg mektig stolt over. Dro ofte på tur sammen med venner i det røde gliset 😀 Og ellers var jeg på campingtur til Kristiansand med to venninner også en gang. Utrolig gode minner, som jeg tar godt vare på i hjertet mitt.

Jeg har så utrolig mye bilder, men dette lille knippet får holde for denne gang 🙂 Den gang jeg var ung og…. Ja, det kan da være det samme 😉 Hyggelig å mimre litt uansett 😀

 

#minner #bilder #nostalgi #gammelt #opplevelser

 

4 kommentarer
    1. Så artig å være med deg å mimmre litt..så skjønn du var og er :)..Jeg elska også å ta opp..synge inn osv på kasettspillern …
      Fint du har gode minner fra faren din , og det var jo en stilig bil du hadde 🙂
      Er så morro å se på gamle bilder ..så det er bra du fikk redda dem :):)
      Klem<3

    2. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, bilder har stor verdi for meg. Og det er kjempekjekt å kunne scanne de gamle bildene inn på PC, og bevare dem på den måten også 🙂 Og det å kunne ta dem frem, og minnes gamledager, det kjennes lunt og godt ut.

      Var gøy å spille inn musikk, og synge litt. Nå til dags finnes jo så avanserte programmer på data, at det høres ut som man har vært i studio og spilt inn musikken. Så tidene har jammen forandret seg 😉

      Bilen min var en sånn type bil med sjel 😉 Og så var det jo en cabriolet, man kunne rulle ned taket. Den perfekte sommerbil 😀

      Klem <3

    3. Så koselig at du forteller og viser bilder fra den gang da. Kan tenke meg det var stas med kassettspilleren ;). Kjøpte meg en da jeg gikk på ungdomsskolen :)).
      Det er så fint og kunne mimre til gode tider. Og så bra at du berga bildene. Har du kjøpt deg ekstern harddisk nå da…kanskje :).
      Kjente en som hadde 2cv, og han hilste alltid på andre som rullet rundt i samme doning, var en greie forsto jeg.

    4. BforB: Ja, kassettspilleren var vel like populær den gangen, som iPod er nå…hehe.

      Jeg har ikke kjøpt ekstern harddisk enda. Det står på kjøpelista, men på 3. plass. Jeg må ha nytt gulv og tak i stua først. Det er krise ser du 😉 Så en ting om gangen 🙂

      Ja, 2CV folkene var visst en egen klan. De hadde egen klubb. Jeg var ikke medlem der jeg, men jeg hilste jo alltid likevel 🙂 Jeg fikk bilen rett etter jeg fikk førerkort, og tenk deg, girsystemet var jo ikke det samme som det jeg var opplært i. Så måtte jo nesten lære å kjøre på nytt 😉 Men det gikk jo greit. Og alle synes jo bilen min var kul 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg