JENTETUR TIL STAVANGER

Jeg hadde en rolig dag frem til Amalie på 13 kom hjem fra skolen. Hun konkluderte med at hun var ferdig med alt hun skulle gjøre denne uken, og nå kunne vi dra til Stavanger, som jeg hadde sagt vi skulle gjøre en dag.

Og da var det jo bare å hive seg rundt. Vi satte oss i bilen, og kjørte av sted. Litt kø var det jo, noe som ikke er uvanlig i store byer. Men vi kom da frem til slutt, og parkerte i et av byens parkeringshus, Jorenholmen. Og i fri sikt fra Jorenholmen ser man Geo Parken, og Oljemuseet. Vi besluttet å gå dit bort først, og kikke på litt street art og former.


Vi hadde en aldri så liten photoshoot med street art som bakgrunn

Vi ruslet rundt og tittet på alt vi så, knipset litt bilder innimellom. Og kan konkludere med at resultatet er svært så fargerikt 🙂


Alt er kanskje ikke like vakkert, men…. Oljemuseet skimtes i bakgrunnen.


Oljemuseet har funnet frem juletreet. Museet ses her fra inngangssiden. En annen gang skal jeg ta bilde fra en annen vinkel, hvor man da kan se mer av formen.

Stavanger har pyntet julegatene, og det samme har kjøpesentrene. Vi tok oss en tur innom NewYorker. Kikket på klær, og shoppet litt til Amalie. Deretter ble det et aldri så lite skokjøp til veslejenta mi også, og jeg selv nøyde meg med en frozen youghurt 😉

Alt i alt, en veldig kjekk tur til Stavanger 🙂

 

#shopping #julegater #street_art #geoparken #arkaden #kjøpesenter #grafitti #frozen #youghurt #NewYorker #Stavanger #sko #klær #oljemuseet

 

8 kommentarer
    1. Åse Helen: Ja, det er kjempekoselig. Litt kvalitetstid sammen 🙂 Ja, helt klart var hun glad for det nye vi kjøpte. Alltid kjekt med noe nytt i den alderen…ja, i alle aldre faktisk 😉

    2. Stilige bilder av kule jenter :)..artig med slik fargerik bakgrunn..Og så bra at dere hygget dere..Har aldri vært i Stavanger..er det langt dit fra dere, eller er det et sted dere stadig drar til ?
      De kakene du bakte av eggeplommene ,så forresten vellykkede og gode ut 🙂
      Klem fra meg<3

    3. annebe: Tusen takk. Fargerik bakgrunn ja, og friskt 🙂 Passet bedre til vesla enn til meg…men likevel stilig 🙂
      Stavanger er ca 10-15 minutters kjøretur fra Sandnes. Vi er der ikke så ofte, for vi trives godt i vår egen by, som er Norges raskest voksende by, med 70 000 innbyggere såvidt jeg har fått med meg 😉 Så vi har jo det meste. Men synes jo at det er kjekt å se litt andre ting også. Og Stavanger er vel verdt et besøk.

      Ja, de eggeplommekakene ble gode de. Så er nok ikke de som blir liggende lengst i kakeboksen 😉

      Klem tilbake…og god natt <3

    4. Det så ut som dere hadde en kjempefin tur. Litt av hvert, både kultur og innkjøp. Oljemuseet så spesielt ut. Artig med street art, jentene mine har burde vært der en tur ser jeg :).
      Nattinatt 🙂

    5. BforB: Ja….kjekt med tur 🙂 Og gøy og se andre ting enn innsiden av kjøpesentre også 😉
      Ja, street art er for de unge, men jeg synes det kan være riktig kunstnerisk og pent også. De er jo flinke de som lager disse kunstverkene 🙂

      Ha en god natt du også…sove godt 🙂

    6. God dag Eva 🙂 Takk for en hyggelig rundtur i Stavanger med spreke jenter 😉 Det nærmeste jeg har vært den byen er Sola lufthavn i ‘gamle dager’, der var det ikke mye å se, he he. Jeg håper at tåka forsvinner snart, i går var vi 1 1/2 t forsinket fra OSL, kjedelig for passasjerer og oss :- Ha en god dag, klemmer på vei <3<3

    7. Lene S.: God ettermiddag 🙂 Ja, Sola er kanskje ikke verdens navle akkurat 😉 Men er jo et lite “by-sentrum” der også nå i alle fall 🙂 Men foretrekker nok å reise til Stavanger jeg også, om det ikke er noe spesielt 😉 Absolutt koselig det 🙂

      Huff, forsinkelser er kjedelige. For alle. Så ikke noe kjekt det der nei. Men håper at tåka forsvinner og alle kan komme seg avgårde 🙂

      Her er sol og pent akkurat nå i alle fall 🙂
      Ha en superfin dag videre 🙂 Klemmer tilbake <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg