HÅNDARBEID I JULESTRIA

Nå i julestria kjenner jeg meg ekstra sliten, samtidig som jeg er litt forventningsfull også. Jeg har ikke noen utpreget julestemning. Men er godt i gang med de fleste forberedelsene. Og lar meg ikke stresse denne julen. Det har jeg rett og slett ikke energi til. Det blir jul uansett, selv om jeg ikke skulle bli ferdig med alt. Gavene er jeg veldig fokusert på at skal bli ferdige. Men de er heller ikke noe stressmoment for meg. Jeg liker å sysle med gaver, innpakking, og planlegging.

I tillegg til mine egne forberedelser og gaver, hjelper jeg også moren min med hennes gaver. Og i dag har vi vært på 3. runde, og for min del, siste runde. Nå orker jeg ikke mer. Resten skal hun gjøre selv. Men jeg skal ta turen inn til henne en dag, og hjelpe med siste innpakking og merking.

Innimellom alt, trenger jeg noen lange pauser. Og da foretrekker jeg å skrive litt, lese, eller rett og slett holde på med håndarbeide.

De prosjektene jeg har på gang nå er bare hyggelige 🙂


Heklede makroner har min datter ønsket seg. Og jeg har heklet 4 stk. Skal hekle noen til, sånn at det blir litt fylde i en litt større skål. Men de er søte å se på, ikke sant?
Konjakkglasset i bakgrunnen dekorerte jeg med serviettdecoupage for mange år siden. Det passer jeg godt på, og tar frem hver jul 🙂


Jeg strikker en rød topp til min mamma. Den skal ikke være julegave, så hun vet om den. Jeg er ferdig med forstykket, og snart med bakstykket også. Og så skal det være korte ermer. Skal legge ut bilde når den er ferdig 🙂

Jeg har en lang liste over ting jeg har lyst å lage etterpå. Så det er bare å henge i for meg, hver ledig stund jeg har litt energi til overs. Heldigvis er det sånn med håndarbeid, at det er litt terapi i det. Jeg slapper veldig av når jeg holder på med hekling eller strikking. Jammen er jeg glad at hendene mine fortsatt fungerer veldig godt 🙂

 

 

#håndarbeid #hekling #strikking #terapi #julestri #kos #hygge

6 kommentarer
    1. Helt enig, må senke krava litt og først og fremst prøve å kose seg litt…jeg var på handletur med mormor i dag..og kjenner det tapper for energi, selv om det er hyggelig å kunne hjelpe..hun pleier å bestille varer..men nå før jul trang hun jo litt ekstra småting 🙂
      Så dekorativt med de hekla makronene..og det konjakglasset var lekkert 🙂
      Skulle ønske jeg kunne holde på med håndarbeide også, men for meg er ikke det terapi…da funker baking bedere…så jeg holder meg foreløpig til det 🙂
      Kos deg i helga <3 Klem<3

    2. annebe: Ja, er nok alt for mange som stresser. Det blir ikke mye kos da nei 😉 Handletur med besteforeldre er jo koselig…men helt klart er det litt slitsomt også. Og det er jo så greit å se selv mye av det man skal ha, før man kjøper det.

      Tusen takk for komplimentet. Jeg er veldig glad i å lage ting. Men, med årenes energitap er det ikke så enormt mye jeg lager lenger. Jeg liker også å bake. Men det tapper meg ganske mye, så blir ikke så ofte 🙂

      Ha en koselig helg du også…slapp av og nyt 🙂 Klem <3

    3. Hei på en lørdag Eva 🙂 Du har nok for mange oppgaver med den formen du er i, men godt at du prøver å gjøre julestria lettest mulig likevel 🙂 Jeg kan hverken strikke, sy eller bake, så min terapi er trening, akvarellmaling, musikk og RYDDING. Er det rot her, da blir jeg stressa, he he. Mor og far kjører begge bil selv, så de trår til her hvis vi ikke får timeplanen til å gå opp. De gjør det av fri vilje, de elsker å ha ‘plikter’ å fylle pensjonisttilværelsen med 😀 Kos deg i helga og gjør mindre enn ingenting om mulig :-)) Vi har vært ute og gått i 2 timer, speilglatt på småveiene her, men SOL 🙁 Klemmer på vei til deg <3<3

    4. Lene S.: Hei og god lørdag 🙂 Jeg må hjelpe moren min, hun er ikke frisk. Så jeg og broren min har hver våre ting vi hjelper til med.
      Ja, kan fort bli for mange oppgaver. Men i år lar jeg meg ikke stresse.

      I kveld skal jeg ut på byen i Stavanger. Møte nye mennesker og kose meg. Trenger et fokus som handler om annet enn jul også 🙂

      Kos dere masse i kveld 🙂
      Klemmer godt tilbake <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg