JULEGRØT MED KORPSET

Stormen herjer utenfor, men inne er det godt og varmt. Og selvsagt, på denne stormfulle kvelden måtte vi kave oss ut for å gå på Julegrøt i Hana Skolekorps. Det gjør vi jo selvsagt med glede, for datteren min, Amalie, går på drill der, og det er kos og sosialt.


Ikke den beste kvaliteten på bildene denne gangen, siden det er det lille kameraet mitt som er brukt, og lokalet var stort og lyskrevende. Men likevel ble det noen bilder, som viser både korpsinger og noen av drillerne i full dressur 🙂 Var kjekt å lytte, og kjekt å se. Og loddene, ja de vant vi jo hele 3 premier på 🙂 Amalie var ikke blant drillerne denne gangen.


På vei ut av skolen, gikk vi forbi en hel pepperkakeby, stemningsfullt opplyst. Og da vi var innom butikken etterpå, falt jeg for fristelsen å kjøpe et bakeblad. Ikke så ofte det skjer akkurat. Men i stormen, er det kos å sitte inne foran den lune ovnen, og bla i fristende oppskrifter av deilige bakervarer 🙂

 

 

#korps #skolekorps #julegrøt #pepperkakehus #bake #jul #kos

6 kommentarer
    1. Hyggelig å være inne når været rusker ute. Og sikkert fint å få med seg skolekorpset også, til tross for at du måtte ut. Fant du oppskrifter i bladet du vil prøve?

    2. Hyggelig med slike tilstellninger ..når det er noe barna er med på 🙂 Også hadde dere jo vinnerflaks..og julegrøt ..nam.spiser risengrynsgrøt..nesten ..hver lørdag vi 🙂
      Fant du noe som fristet i det bake bladet ?
      I dag har jeg fått ordna noen gaver..deilig..selv om det ikke er så mange jeg skal ha.
      Klem til deg<3

    3. BforB: Gikk helt greit å gå ut…det er bare et veldig tiltak når været er så dårlig 😉
      Ja, fant flere oppskrifter i bladet. Var faktisk mange fristende for en slikkmunn som meg 😉 Kanskje jeg prøver noe, og deler her inne etterhvert 🙂

    4. annebe: Ja, er kjekt med sånne ting, og ikke minst for barna sin del 🙂 Og vinnerflaksen pleier å utebli, men denne gangen slo den til 😀 Da er det ekstra kjekt 🙂

      Vi hadde også grøt hver lørdag da jeg bodde hjemme. Faktisk så var jeg så lei av grøt, at da jeg flyttet hjemmefra, spiste jeg ikke grøt på mange, mange år. Mannen min måtte lage grøt kun til seg selv 😉 Men nå har jeg begynt å spise det igjen 🙂

      Og ja, det bakebladet hadde mye godt. Har funnet flere ting jeg har lyst å prøve. Og blir det vellykket, kan det hende jeg deler det her inne 🙂

      Det er så godt når man ser at man ikke har så mange gaver igjen å ordne til. Jeg er veldig godt i gang selv også. Mangler vel kun 2 tror jeg. Så nå er jeg snart klar til jul 🙂

      Ha en fortsatt fin kveld 🙂

      Klem fra meg <3

    5. Heisann Eva 🙂 Så moro at dere vant, koselig med tradisjoner, uansett vær 🙂 Tenåringene våre spiller ikke i korps, de har ikke eget korps på Den franske Skolen. De skal ha en tilstelning kun for elever og lærere neste uke med besøk av den franske ambassadøren bl.a 😀 Risgrøt er ikke på menyen her i huset – å ikke er jeg oppvokst med det heller, så det går bra 😀 Ha en fin torsdag og gjør akkurat hva du vil, jeg må opp i lufta, klager ikke, snart lang juleferie :-))) Klemmer fra meg <3<3

    6. Lene S.: Hei 🙂 Hver har sine tradisjoner, som er koselige 🙂 Er hyggelig å høre om deres også 🙂

      Lang juleferie er ikke å forakte. Kos deg på jobb 🙂 Klemmer til deg <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg