PARKERINGSMORAL

Jeg tenkte å klage litt i dag 😉 Ikke at jeg egentlig liker å klage så veldig. Men noen ganger, skjer det ting som jeg bare MÅ få ut av systemet.

Når jeg er ute på ærender og har bilen med meg, så er det jo et evig jag etter å finne en brukende parkering. Det er ikke noe stort problem egentlig. Det er masse parkeringsplasser i denne byen. Og på en vanlig hverdag er det mye ledig.

Når jeg parkerer, så pleier jeg alltid å rygge inn i parkeringsluken. Dette fordi jeg da har oversikten, og det er lett å komme seg ut igjen.

I går, torsdag, var jeg og Amalie ute og handlet. Vi skulle innom flere plasser, siden vi skal feire bursdagen hennes denne helga. 

En av plassene vi skulle innom, er et senter som heter Maxi. Der har de flere butikker, og vi skulle innom et par av dem. Jeg fant en ledig plass, og kjørte litt forbi, satte bilen i revers, og skulle til å rygge inn. Plutselig kom det en sølvgrå bil, og smatt inn på den plassen jeg drev og skulle rygge inn på! Jeg bråbremste, og kikket sjokkert på opptrinnet. De som satt i bilen, jeg nådde ikke å se alle, skyndte seg ut av bilen, og løp mot inngangsdøren. Mens jeg satt igjen i min bil, og kikket lettere oppgitt og overrasket på det hele. Jeg registrerte at en av personene hadde en rød jakke. Amalie sa at de var 3 stk, og asiatiske.


Bildet er googlet.

Rett bortenfor var det en annen ledig parkering, så jeg kjørte dit, og parkerte. Og innen jeg var ferdig med det, hadde rolige meg, hisset seg opp litt. Sånn utrolig frekkhet er det sjelden jeg ser, og jeg følte meg litt støtt rett og slett. Ikke at det var noen krise, men det var så ufattelig teit å gjøre noe sånt som det den andre bilen gjorde. Å stjele en parkeringsplass.

Jeg, tett fulgt av Amalie, durte inn i senteret, og det eneste jeg hadde for øyet, var å se etter en rød jakke, og svart hår. Da skulle jeg passe på å si at jeg synes de var utrolig frekke.

Vel, jeg fant dem ikke. Senteret er ikke så lite, og de løp jo inn, lenge før jeg hadde nådd å trekke pusten.

Det er sikkert like greit at jeg ikke fant dem. Og når vi kom ut igjen, hadde de kjørt. Men nå, kvelden etter, så kan jeg ikke la være å tenke på hvordan enkelte folk rett og slett blåser i andre. Null respekt! Noe sånt hadde jeg ikke fått meg til å gjøre selv. Jeg ville ha skammet meg noe veldig om jeg hadde gjort det.

Man kan jo selvsagt begynne å lure på om det er opphavet deres som har så liten respekt. At de er opplært til at i snille Norge kan de gjøre som de vil. Jeg vet ikke jeg. Men jeg tror egentlig ikke det er sånn. Jeg tror de hadde det litt travelt, og derfor gjorde de kort prosess. Men frekkheten lenge leve. Det var jo ikke akkurat parkeringsnød der, så de kunne fint ha valgt en annen parkeringslomme.

Jeg sitter her og rister på hodet, fortsatt. Men jeg lærte noe, og det er at jeg har selv fått en god oppdragelse, for noe sånt ville jeg aldri drømt om å gjøre mot andre.

Kanskje jeg er for snill?

Men nå er helgen her, og vi skal feire bursdag. Blogger nok litt om det neste gang 🙂

God helg ♥ 

 

6 kommentarer
    1. Heisan, var på vei til å logge meg ut og gå å legge meg nå..men så dukka innlegget ditt opp, og da ville jeg jo lese det også 🙂
      Har opplevd lignende ting på parkering selv…og jeg er også slik at jeg rygger inn ,for å komme lettest mulig ut igjen..og det har kosta meg plassen ,og det er fryktelig irriterende..men jeg har stort sett bare kjørt videre og “banna”for meg sjøl inni bilen…hehe..
      For meg hadde det også vært heeelt utenkelig å snappe plassen når man ser at andre holder på å rygge inn der…men det finnes nok en del som gjør det helt uten dårlig samvittighet ..Bra du kunne skrive frustrasjonen av deg her…så kan du bare kose deg med bursdagsfeiring i morgen 🙂 Nattaklem<3

    2. Makan til frekkhet! Nei jeg har aldri opplevd det, og kunne i alle fall ikke ha oppført meg sånn.
      Håper du koser deg på bursdagsfeiring i morgen 🙂 Sove godt 🙂

    3. annebe: Hei 🙂 Håper du hadde en god natt 🙂 Det har jeg hatt. 3. natten med god søvn. Men våknet opp med en vond hodepine igjen. Sånn er det bare 😉

      Hehe…Ja, jeg sverget litt der og da jeg også. Er liksom så mye rart som har skjedd i det siste, og dette bare toppet alt liksom 😉

      Jeg tror det er bra at vi er snille jenter. Det trengs jo en viss balanse i samfunnet 😉

      I dag blir det bursdagsfeiring ja. Gleder meg sånn til det 🙂

      Ha en superduperfin dag du også Anne, kos deg med hva dere enn finner på å gjøre 🙂
      Helgeklem til deg <3

    4. Åse Helen: Frekkheten lenge leve altså. Jeg har heller aldri opplevd sånt før. Var ganske sjokkert. Og selvsagt MÅTTE det jo være utlendinger. La nok en byrde på mitt syn på dem. Og jeg er ikke i utgangspunktet rasist. Men innrømmer at ettersom årene går, og opplevelsene hoper seg opp, så tenker man ikke så positivt på dem at det gjør noe. Selv om de fleste av dem er jo veldig greie. Men noen føler nok at de må ødelegge inntrykket litt ser det ut som.

      I dag skal det bli en kjekk bursdagsfeiring, når jeg endelig får våknet litt og satt i gang middagen 😉

      Ha en superkjekk lørdag du også 🙂

    5. Hei sinte Eva 😉 Da skulle du forsøkt deg i verste ‘handletiden’ her i Oslo, her er det de NORSKE som er de frekke 🙁
      Utlendingene gjør som oss, vi bruker P-husene, der er det nesten ingen norske som tør å kjøre inn pga betongstolper etc. he he, mange dårlige sjåfører å se.
      Vi er godt vant med å kjøre i Frankrike vi vet du, der er det tut og kjør, IKKE STOPP, men alle vet hvor og hva de skal, de har t.o.m blinklys 😀
      Håper dere hadde det hyggelig i går, det hadde vi, det ble en liten fest 😉
      Ha en fortsatt fin søndag – her snør det tett. Klemmer på vei til deg<3<3

    6. Lene S.: Hei igjen 🙂 Jeg er aldri langsint, heldigvis 🙂 Jeg tror nok de norske er like frekke som alle andre ja. Var nok tilfeldig akkurat det der. Men det verste er jo at her var det jo mange ledige parkeringer, ikke bare den ene som jeg holdt på å manøvrere meg inn på. Det var det som gjorde meg så paff 😉 Men ja, jeg skjønner godt at folk er redde for betongstolper. Men da er de også fryktelig dårlige til å sikte 😉 Uhell kan jo skje selv på den mest åpne parkering.

      Hehe…ja, har også kjørt i Frankrike. En litt annen kjøremoral der enn her 😉

      Vi hadde en veldig hyggelig bursdagsfest 🙂 Og både mat og kaker ble vellykkede 🙂 Kan absolutt ikke klage nei 🙂

      Ha en fin uke i snøen. Her er det kaldt, sol og veldig pent vær. Må nok ut å rusle litt 🙂
      Klemmer til deg <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg