VINTERPOKALEN

I helga som var, gikk drillstevnet, Vinterpokalen, av stabelen i Sveio.

Jeg tok turen dit på søndagen, sammen med en god venn, for å bivåne min datter, Amalie, som skulle delta med tropp for Hana drill. Amalie hadde også bursdag på lørdagen, og kunne fortelle at hun ble vekket med kaker og bursdagssang den morgenen. Og det var nok ekstra kjekt og motiverende, når de tross alt måtte tidlig opp likevel 🙂

Det var mange som konkurrerte, både solo og tropp, og flere grener. Men jeg var der for å se tropp. Utrolig kjekt å se på en superflink gjeng, blant så utrolig mange andre tropper, som også gjorde sitt beste denne søndagen.

Unødvendig å si at jeg var bra stolt da Hana troppen kom på 2. plass 😀

De opptrådte med et nummer med indianer tema. Og de var utrolig samkjørte, til å være så mange i troppen. Veldig bra synes jeg 😀


Flotte jenter, som kom på pallen 🙂

 

Jeg filmet også en litt ustødig filmsnutt som viser litt av drillnummeret 🙂

I tillegg til dette, var det flere opptredener av Hana jentene de andre dagene. Men uten min datter. Og hvilken plass de og andre deltakere kom på, står på denne listen HER.

Det er flinke jenter som har det kjekt sammen. Litt travelt er det jo i perioder. Men godt og inkluderende miljø veier opp for det hele 🙂

Nå er det bare å se frem til en travel vår, med både seminar, konfirmasjoner og 17. mai. Og ikke minst øvelse til det hele 😉 Og til sommeren topper de det hele, da reiser de på korpstur til Spania 🙂

Det er noen som har det altså! 😉

 

 

 

#drill #korps #drillpiker #drilltropp #dans #musikk #konkurranse #indianere #Sveio #Hana #Sandnes #Haugesund #idrett

 

 

6 kommentarer
    1. Hei Eva 😉 Gratulerer til din datter og hennes team med 2.plass 😀
      Har sett på videoen, det er bare så søtt å se fjortisene, he he, i aksjon. Litt usynkroniserte, mister drillstav osv. men øvelse gjør mester :-)))
      Ha en fin dag i Sandnes, jeg skal fly litt lenger nå, he he. God klem til deg fra meg<3

    2. Lene S.: Hei, og tusen takk 😀

      Ja, de er flotte de ungdommene. En sunn interesse å ha. Og ja, når de er så mange, så er det vanskelig å være helt synkron. Men de gjorde det utrolig bra 🙂

      Du får ha en flott dag i lufta du da Lene 🙂 Høyt svevende 🙂
      God klem til deg også <3 <3

    3. Så gøy at hun er med på noe slikt og at det er et positivt miljø 🙂 Riktig flinke var de jo også…og gratulerer med bra plassering til dem 🙂
      Moro at du følger opp og er å ser på dem …vi hadde jo også en del år da det var rundt å følge med på diverse idretter, aktiviteter guttane var med på…fin tid..det eneste jeg ikke savner er dugnadene..hehe..
      Ha en fin dag videre og klem fra Mjøndalen<3

    4. Flinke jenter, sikkert gøy å være å se på 🙂 Jeg holdt på med litt turn da jeg var yngre, men ikke på dette nivået nei 😀 Det var mer enkle programmer vi holdt på med.

    5. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, de er kjempeflinke. Og utrolig kjekt å se på 🙂 Jeg holdt på med jazzballett i ungdomstiden min, men heller ikke det på et sånt nivå 😉 Kjekt når ungene har sunne interesser 🙂

    6. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, flinke var de jammen 🙂 Og utrolig gøy å se på live 🙂

      Og enig med deg, dugnader er et ordentlig mas. Og jeg klarer ikke å følge det helt opp. Så gruer litt for dem faktisk. Går greit å bake kaker osv 🙂 Men er jo mange andre oppgaver også 🙂 Men, det er en periode i livet, og plutselig en dag er den perioden over…Vemodig men sant.

      Ha en fortsatt flott dag du også 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg