INNHOLDSRIK HELG

Så gikk Damenes Aften av stabelen i går kveld. Det var en god gjeng på ca. 30 mennesker. En god middag ventet oss. Vi kunne velge mellom flere ting på menyen. For min del sto valget mellom entrecote eller skrei. Det var de tingene jeg hadde mest lyst på. Jeg endte opp med entrecote. Men altså, ikke for å være veldig kresen, men den entrecoten jeg lager selv er bedre. Men godt å slippe å lage maten selv 🙂

Bordet var dekket med sjokoladehjerter, og var riktig stemningsfullt og romantisk.


Etter maten ble det levende musikk, god prat og litt dans. Flere av gjestene tok tidlig kveld, men den harde kjernen holdt ut til over midnatt i alle fall 😉

Det var en veldig kjekk kveld 😀

I dag er det Alle Hjerters Dag, bedre kjent som Valentines Day. Og for første gang kan jeg skryte av at jeg har fått Valentines gave.
Min kavaler fra Damenes Aften ga meg vakre roser. Og i tillegg fikk jeg en rød rose da jeg våget meg innom et av byens kjøpesentre tidligere i dag. Jeg kan virkelig ikke klage 😉

Min datter har også feiret sin 14 årsdag (igjen) i dag. Denne gangen med venninnene sine. Hun hadde laget en innholdsrik meny, som besto seg av pizza, brownie cupcakes, gele, sjokoladetrukne jordbær, fruktspyd, sjokoladepopcorn, og godteri. Jeg er faktisk usikker på om jeg har husket alt. Jeg har hjulpet henne så godt jeg kunne, og pizzaen laget jeg. Bordet dekket hun selv, og ble riktig enkelt og lekkert synes jeg 🙂

I tillegg til dette, har jeg også vært og gått en tur i dag. En litt utfordrende tur for meg, når jeg tross alt var ganske så sliten. Men turen var impulsiv for meg, og jeg hadde virkelig lyst å gå. Det var en solnedgangstur til en fjelltopp som jeg ser fra stuevinduet mitt. Dessverre var det litt disig, men ble en fin tur likevel. Turen gikk jeg sammen med en turgruppe via Facebook.


Bildet er hentet fra siden til Austrått fjellvandrar & turkompani på Facebook. Det er meg med den rosa jakken 😉

Jeg kjente ikke de fleste som var med på turen. Men fin anledning til å bli kjent 🙂


Her er min egen bildesamling fra solnedgangsturen 🙂

En vellykket, men særdeles slitsom dag er nå over, og jeg har krøpet sammen i godstolen, totalt utkjørt, og ganske fornøyd 🙂

En fortsatt fin helg ønskes dere som dropper innom her ♥

 

 

#helg #damer #aften #fest #alle_hjerters_dag #valentines #tur #vedafjell #sandnes #bursdag #selskap 

 

6 kommentarer
    1. Det høres ut som en helt deilig helg så langt, og enda har du søndag igjen også 🙂 Både fest, roser, god mat og kanskje litt flørting i går. OG en fin tur i dag med solnedgang og greier 🙂 Her har det bare vært skyet, men vi gikk en tur likevel i formiddag. OG shoppet litt også. Ellers stille, rolig og akkurat som jeg ønsket det. I morgen vil jeg ut å ta bilder 🙂 Kos deg nå da, med litt ro i godstolen 🙂 klemmer <3

    2. Så gøy å se fine bilder fra helga de..hittil..:) Ofte man lager vel så god mat selv ja, men som du sier deilig å få det servert av og til 🙂 Hyggelig kavaler du hadde da..vakre blomster 🙂 Dattern din får det til hun…kjempeflink..
      Koselig å gå ,være i naturen og bli kjent på en gang 🙂
      Skjønner godt du trenger å slappe av litt nå ja..men bra du er fornøyd 🙂 Klem <3

    3. frodith: Ja, helgen har virkelig vært minnerik, og i grunnen litt travel. Litt i travleste laget faktisk, men heldigvis travel med kjekke ting og hendelser 😀 Solnedgangen var nydelig. Sjelden å få se den så tydelig. For her jeg bor er det bebyggelse på alle kanter, så det er sjelden å få noen fine motiver. Men vet flere steder jeg kan gå og få med meg den nå etterhvert da 🙂
      Det blir kjekt å se bildene dine. Jeg er enormt glad i bilder. Så det blir et søndagshøydpunkt for meg 🙂
      Ha en strålende flott søndag, og kos deg masse med foto og alt annet du måtte finne på 🙂

      Klemmer <3

    4. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, hittil…hehe. For jeg har lyst å gå tur i dag også, selv om jeg kjenner det i hele kroppen at jeg BØR ta det litt med ro i dag. Men, været er så fint, litt vind, men ellers omtrent ikke en sky på himmelen forløpig. Vi får se hva det blir til.
      Blomster er alltid vakkert, og i det siste har det vanket roser på meg både fra barn og kavaler, så jeg kan ikke klage. Har for tiden konstant vakre roser i stua mi. Utrolig flott, og det varmer med de gode tankene 🙂

      Datteren min er veldig flink ja. Ytterst flink i går. Jeg er ganske imponert over henne 🙂

      Jeg ønsker deg en kjempefin fastelavens søndag. Blir det boller, eller annen kos mon tro? Her har vi cupcakes, så ingen grunn til å bake i dag 😉
      Klemmer <3 <3

    5. Du verden for en dag, den var virkelig full av innhold. Og så hyggelig å få roser. Hørtes ut som fredagskvelden var skikkelig bra.
      Bordet din datteren hadde dekket så veldig fint ut. Tror du har en fantastisk flink datter, det hun serverte i bursdagen sin var søtt og mangfoldig. Regner med dagen hennes også ble skikkelig fin.
      Og du imponerer meg, tur etter alt dette. Men det så ut til å være en veldig vakker tur. Bildene dine var bare skikkelig fine. Tror du har en vakker og mangfoldig natur rundt deg.
      Veit ikke om jeg dropper fastelavnsbollene i dag…muligens jeg lager berlinerboller. Skal ha gjester på tirsdag, så kanskje jeg tar alt da. Burde ut en tur i dag fordi det er så fint vær :).
      Klem :)))

    6. BforB: Det har jammen vært en fin helg. Men akk så sliten jeg er nå. Totalt tom for energi nå, og en verkende nakke og skuldre. Det skal så lite til.

      Ja, jammen er datteren min flink til å ordne opp. Og hun vet nøyaktig hvordan hun vil ha det 🙂

      Jeg har vært på tur i dag også, men må nok innrømme at jeg la ikke ut i full fart akkurat. Det ble mer rusling. Jeg hadde ikke noe å gi. Men det gjorde godt med litt sol og frisk luft uansett. Tok noen bilder i dag også, men var ikke fullt så engasjert. Fant et par fine motiver. Kanskje jeg presenterer de i bloggen neste gang jeg har ork til å skrive litt 😉 Og ja, naturen her er ganske variert. Jeg har blitt veldig glad i å gå tur på forskjellige steder 🙂

      Jeg har også vært på kino nå i kveld. Det passet bra for meg som ikke orker stort mer nå 🙂

      Berlinerboller er altså bare så utrolig godt. Her ble det ikke boller heller. Jeg er alene. Men har noen cupcakes igjen etter i går, så det skal jeg nå kose meg med. Jeg bakte selv berlinerboller for en tid tilbake, og har enda gode minner fra dem 🙂 Må nok bake det ved en passelig anledning igjen snart 😉

      Ha en fortsatt deilig søndag, og en kjempefin start på ny uke 🙂
      Klem ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg