PÅ TUR I SKOGEN

Egentlig hadde jeg planlagt å vise frem bilder fra helgens strandtur. Men så kom jeg på at jeg jo har en annen tur jeg også hadde planlagt å skrive litt om, og vise bilder fra, fra forrige uke. Så da gjør jeg det først 🙂

Jeg har fått flere kommentarer på at jeg har begynt å gå så mye tur. Men det er vel ikke det at jeg går mer tur nå enn tidligere, men jeg går flere nye steder nå enn tidligere. Tidligere hadde jeg faste turer rundt et vann her i en av bydelene. Men nå har jeg funnet flere nye og fine områder å gå. Og så er jeg så glad i å fotografere. Og når jeg tar mye bilder, er det jo kjekt å dele. Så derfor virker det nok som at jeg går mer tur nå enn før. 

Jeg har oppdaget at området jeg bor i, og distriktet rundt her, byr på utrolig mye vakker og variert natur. Og det er veldig fascinerende å legge merke til alt. Men samtidig, så opplever jeg at det å gå tur med andre, gir meg innblikk i at jeg nok er blant dem som gleder meg mer over naturen og dens detaljer, enn mange andre gjør. 

Derfor går jeg ofte alene på tur. Ikke bare for mosjon, men også for opplevelse 🙂 Det er litt terapi i det 🙂 Men i veldig ukjent terreng, er det kjekkest å gå sammen med noen. Bare sånn at jeg ikke roter meg bort liksom. For det er jeg veldig flink til…å rote meg bort altså 😉

I sist uke gikk jeg på ny tur i ukjent terreng. Men ikke langt fra her jeg bor. Det var helt stille, hverken folk eller dyr var å se. Og jeg fant noen fine motiver som jeg her vil presentere 🙂 


Først gikk jeg opp til Ulvanuten, og besøkte StoreUlf. Men han fikk ikke være med på bilde denne gangen. Denne gangen var været så fint og klart, at jeg valgte å ta bilde av byen min istedet. Sandnes, er byen i mitt hjerte ♥ Og om du kikker mot horisonten, ser du havet, Nordsjøen 🙂


Så beveget jeg meg over noen jorder, mot skogen. Der var det fin utsikt ganske langt bortover fjellheimen.


På min vei støtte jeg på flere områder med Kristorn. Så nå vet jeg hvor jeg skal plukke et par kvister når det nærmer seg jul igjen 🙂


Underveis, da jeg kom inn i et av skogholtene, måtte jeg klatre litt over trær som hadde gitt opp. Dette viser vel at været kan være bra heftig her i området.


Men sånn ellers, så er det jo denne idyllen som råder når man går tur i pent vær på denne årstiden. Og sånt liker jeg. Fredelig og godt, og en sol som kaster fine skygger 🙂


Innimellom trærne, fant jeg en huske. Den så litt sliten ut, der den hang ensom og forlatt. Den har nok sett bedre tider. Og jeg bestemte meg for å la den henge i fred. Den har gjort jobben sin! 🙂


Siste bilde viser husken fra en annen vinkel, og litt nærmere. Jeg tror nok den har vært kjekk å ha for ungene som fikk den hengt opp 🙂 Et herlig område, fritt for biltrafikk og bylyder. Bare naturlige og glade lyder var å høre da ungene svingte seg her 🙂

Jeg er ikke ferdig å utforske området rundt her hvor jeg bor. Og gleder meg til nye turer, med nye oppdagelser.

 

#tur #skog #by #natur #Sandnes #Hana #utsikt #sol 

14 kommentarer
    1. Mona: Tusen takk 🙂 Jeg synes det er like viktig å glede seg over de små ting, som å mosjonere. Og er man observant, så får man jo mosjonert både kropp og sjel på en tur som dette <3

    2. Kjempefine bilder..moro å se 🙂 Skulle ønske jeg turte å gå på skauen alene..men syns det er så ekkelt om jeg møter noen som ser litt skumle ut…så holder meg i nærheten av der det er folk ..ikke for å skremme deg altså, for skogen er vel mer ufarlig en byen…sånn egentlig..
      Det der med at det virker som en går mer tur o.l når en legger ut på bloggen kjenner jeg igjen…for jeg tenker slik med kafè bildene jeg …i perioder ser det jo ut som jeg ikke gjør annet enn å fly på kaffèer..hehe..
      Kos deg på tur og ellers om dagen, og fortsett å vise oss bilder ..jeg koser meg med det 🙂 Stor klem<3

    3. annebe: Da jeg gikk denne skogsturen, så møtte jeg en eldre dame 🙂 Og da fikk jeg spurt om veien videre og sånt 😉 Men nei, er ikke redd for å møte noen skumle, er nesten mer redd for å ikke møte noen i det hele tatt 😉 Sånn i tilfelle jeg ikke finner frem 😉

      Hehe…du flyr på kaféer, og jeg flyr i skogen 😉 Men best av alt, er at begge deler gir glede, og begge har vi tid til det 🙂 Og så er vi jo også sånn at vi liker å dele. Og da virker det litt mye kanskje, noen ganger 😉

      Kjekt at du liker å se bildene….Det kommer garantert flere.
      Og her regnet det vannrett tidligere i dag, men nå har vinden blåst bort, og solen har tittet frem. Så kanskje jeg tar meg en liten tur ut likevel 🙂

      Ha en kjempefin resten av dagen, enten du går på kafé, går en tur, eller gjør noe annet 🙂

      STOR klem tilbake <3

    4. Du tar så herlige bilder 🙂 Jeg synes du fanger lyset så fint. Jeg er ikke flink på sånt teknisk, men det ser jeg du er. Jeg har mer flaks om sånne ting blir bra jeg 😀 Jeg går ikke så mye alene jeg heller, men når jeg og søster går, så har vi gått over til å nesten mer ta bilder enn å GÅ, så blir ikke særlig trim lenger 😀 Men noen ganger tar vi oss sammen, og GÅR PÅ litt 🙂 Men vi er nok mest interessert i bildene nå om dagen 🙂 Det er SUPER-moro!! 🙂 Herlig bilde det siste med husken. det er HISTORIE i det likosom:-) Ha en fin ettermiddag <3 Klemmer <3

    5. Nydelige bilder og utrolig fint inærområdet ditt 🙂 Sjø og vann trives jeg så godt med så er glad jeg også bor i en kystby 🙂
      Jeg liker også best å gå alene når jeg skal nyte naturen, og så går jeg sammen med noen når jeg vil ha fine opplevelser med andre 🙂 Vi var oftere ute på familie turer når guttungen var mindre. Nå velger han ofte kompiser framfor oss 😉 Ha en fortsatt fin dag 🙂 Klem ♡

    6. Hei Eva 🙂 Du kunne laget turistguide for nærområdet ditt med de flotte bildene, jeg skulle iallfall tatt meg en tur 😀
      Jeg går så mye på jobb, så det blir treningssenteret på meg når jeg har fri, må holde rygg, nakke og armer sterke vet du 😉
      Skiturer er jeg jo glad i, men skiføret er fraværende her i Osloområdet.
      Ha en fin uke sammen med ungene dine, de gir deg styrke 😀
      God klem fra meg til deg<3

    7. frodith: Tusen takk kjære du 🙂 Jeg ser veldig på lyset når jeg fotograferer. Liker ikke helt overskyet grått, og liker heller ikke høy sol. Men sol som kaster skygge kan gi fine bilder. Da blir det litt liv i bildene. Men det er ikke alltid man kan bestemme om det skal være sol eller skyer da 😉

      Jeg tror nok enkelte kan la seg irritere litt over meg som drasser på kamera. Men jeg gjør jo ikke det alltid heller 🙂 Jeg tenker av og til at jeg kan jo gå tilbake en annen dag 🙂

      Bilder er supergøy, det synes jeg også.

      Jeg har nå hatt meg en liten høneblund. Ønsker deg en fin kveld <3 Klemmer <3

    8. Åse Helen: Tusen takk 🙂 Ja, jeg synes også det er mye fint rundt her jeg bor. Og jeg er også glad jeg bor i en kystby. Da har man alle elementene innen rekkevidde 🙂

      Ja, ungene er ikke så ivrige til å være med på ting nå når de har blitt store. Så jeg merker det samme som deg 🙂

      Ønsker deg en kjempefin kveld 🙂 Klem <3

    9. Lene S.: Hei 🙂 Og tusen takk 🙂 Ja, kanskje det hadde vært en idé, å lage turistguide 😉 Er mye fint å presentere her 🙂

      Utrolig viktig å trene for å holde kroppen i form. Den skal tross alt bære oss gjennom ganske mange år, og mange tunge tak 🙂 Du er flink du altså <3

      Jeg er glad det ikke er så mye snø her. For jeg er av dem som ikke er født med ski på bena 😉 Og jeg skal selv til Oslo i slutten av mars, så da håper jo jeg at snøen glimrer med sitt fravær 😉 Men snø er jo vakkert ute i marka da. Men i byen kan den holde seg borte 😉

      Ha en fin uke du også, med dem du er glad 🙂

      Gode klemmer tilbake til deg <3 <3

    10. Iselin Renée: Tusen takk 🙂 Ja, foto er en av hobbyene mine. Ikke noen proff, men blir litt bedre og litt mer oppmerksom for hver gang 🙂

    11. Så utrulig fine bilder du har lagt ut. Du har virkelig øye for dette. Så ut til å være en veldig fin tur. Og bildene av husken var nesten vemodig.
      Det er fint med slike turer. Gleder meg til å se bilder fra flere turer :).

    12. BforB: Tusen takk 🙂 Ja, nå begynner jeg å få litt trening i å se motiver, og å få til rett utsnitt osv. Er veldig kjekt 🙂
      Ja, jeg er enig med deg, den husken var litt vemodig. Nesten som et knust minne.

      Det blir flere turer, og flere bilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg