KARNEVAL, BURSDAG OG VENNEPILS

I går (lørdag), hadde jeg en veldig travel dag. Det var nesten så jeg ikke hadde tid til å trekke pusten mellom slagene. Det er ikke ofte jeg har så stramt program. For vanligvis foretrekker jeg en plan, og så være impulsiv resten. Men akkurat i går gikk ikke det. Jeg må til vanlig tenke på helsa. Og det nytter ikke å planlegge så mye. Helsa lytter ikke alltid til planene mine. Den er ikke alltid enig.

Men i går, gikk det ikke. Alt falt tilfeldigvis på samme dag.

Så for å begynne med begynnelsen:

Det første jeg skulle gjøre, var å bake en kake på fredagskvelden. Men på fredagskvelden var jeg ikke i form til det. Da var jeg alt for utmattet, og satt som et slips foran TV’en med en god bok hele kvelden.

Så jeg sto opp tidlig på lørdag, og bakte kake til bursdagen jeg skulle i. Og bakingen foregikk mens jeg ventet på karnevalet.
Det ble dessverre ikke noe bilde av kaken. Det hadde jeg rett og slett ikke tid til.

Karnevalet gikk av stabelen hos Frodith. Hun er en helt nydelig dame med masse humør og humor. Liker kjempegodt bloggen hennes 🙂 Hun var arrangør for tidenes blogg karneval, og der fikk jeg lov til å delta. Kjempekjekt 🙂


Frodith pynter opp bloggen sin med humørfylte og fargerike tegninger, som jeg synes er en glede å se på. Og her har jeg lånt karnevalsillustrasjonen hennes ♥

Hvis du har lyst å se meg og alle de andre fantastiske deltakerne i karnevalsopptoget, så finner du det HER

Etter karnevalet var det meningen at jeg skulle roe ned litt, og hvile før jeg skulle i bursdag til min kjære mamma som fylte 71 år i går. Men, den gang ei.

Plutselig ringte telefonen, og det var min datter, som var på korps og drill seminar på Nærbø, ca 40 minutters kjøring hjemmefra. Det viste seg at hun var blitt syk. Og vi ble enige om at jeg skulle hente henne hjem. Så jeg satte meg i bilen, og la på vei mot Nærbø. 
Jeg fikk henne med meg i bilen, og vi kjørte hjemover igjen. Jeg kjente allerede da at jeg var nå fryktelig trøtt, og følte en sterk dragning til å legge meg ned og sove litt. Men, det kunne jeg jo ikke.

Vel hjemme, gjorde jeg meg selv og kaken helt klar, og vi ble enige om at datteren min også kunne være med. Tross alt en roligere event å være i bursdag, enn å være på drill øvelse. Samtidig var sønnen min også sengeliggende med feber og halsevondt. Så jeg følte meg omgitt av sykdom.

Hjemme hos mamma var alle på plass da vi ankom, 40 minutter senere enn det som var planen. Alle var så sultne, men hadde ventet på oss. Og vi spiste en nydelig Mexicansk tomatsuppe som min svigerinne hadde laget. Vi spiste oss gode og mette, og praten gikk lett 🙂

Etterpå åpnet mamma gaven fra oss. Vi hadde kjøpt et klesplagg til henne. Det er jo alltid kjekt med nye klær for oss damer. Hun gikk med det samme og kledde den på seg 🙂


Mamma med toppen som vi ga henne i gave 🙂

Etter en veldig hyggelig stund hos mamma, måtte jeg haste videre til neste post på programmet. Jeg lot Amalie bli igjen, siden min svigerinne lovte å kjøre henne hjem senere. Da fikk hun være litt sammen med søskenbarna sine.

Jeg kom hjem, og gjorde meg klar til Vennepils. 

Nå drikker ikke jeg pils, men likevel kalles arrangementet for Vennepils. Det skulle være i byen min, og jeg skulle gå dit med en venninne. Vi er begge med i Venneklubben Sør-Rogaland på Facebook. Og det arrangeres hyggelige eventer jevnlig. 

Vi hadde avtalt at vi skulle gå ned til byen fra meg, noe som tar ca 25 minutter. Været var riktig ufyselig høstlig, og det regnet omtrent vannrett. Men, sånt stopper ikke oss Vestlandsdamer. Da vi ankom lokalet var det omtrent fullt. Og klokken var ikke engang 20.00. Men vi fant oss en plass å sitte, sammen med noen damer vi ikke hadde hilst på før. Jeg dro kjensel på flere i lokalet, men det var ikke mange jeg hadde hilst på. Men noen stikker seg gjerne litt frem på Facebook, så da kjenner man dem gjerne igjen. Selv opplevde jeg der, som jeg også gjør ellers på sånne eventer, at noen gjenkjenner meg, fra nettopp Facebook. Siden jeg er en av dem som av og til stikker meg frem litt 🙂 


Det viste seg å være ca 50 stk som hadde meldt seg på. Så det var fullt hus og stormende jubel 😉

Dessverre hadde nok dagen vært litt for stri for meg, for selv om jeg satt der og smilte som jeg pleier, så kjente jeg at jeg var veldig sliten, og jeg var ikke vond å be da min venninne også var trøtt, og vi besluttet å dra tidlig hjem. Jeg hadde da fått feber, noe som ikke er uvanlig.

Så vi gikk ut i været igjen i 22.30 tiden, og kavet oss hjem i vind og regn. Men alt i alt, hadde vi hatt noen kjekke timer på Vennepils. Jeg hadde hatt to glass vin, og det var mer enn nok der og da 🙂

Da jeg kom hjem, var Amalie kommet hjem en liten stund før meg. Vi satt og pratet litt, og så gikk vi og la oss tidlig. Jeg var så heldig at jeg fikk overtalt henne til å sove hos meg. Litt koseligere det.
Og spesielt når hun ikke er helt i form.

I dag er vi to slappe kropper, begge to. Jeg har brukt meg opp, og hun er ikke i form. Men heldigvis er det søndag. Da er det ikke noe vi skal stresse ut på 🙂

Må bare finne ut hva vi skal ha til middag? For opprinnelig tenkte jeg å ta enda en middag på 100 Ugå i Sandnes, byen vår. Men det tror jeg ikke vi orker, rett og slett. Vi får vente til neste gang det arrangeres 100 Ugå her i byen 🙂

Ønsker alle en kjempefin søndag ♥

 

#travel #helg #festlig #uteliv #bursdag #karneval #sykdom #høstvær #uvær #venner #familie #klær 

 

 

12 kommentarer
    1. Kjempefint karneval hos Frodith..og du var jo bare såååå lekker der 🙂
      Typisk at alt skjer på en gang og det er ikke det meste når man har lite energi nei…men man kommer da i igjennom det på et vis…og som du også sier på tross av dårlig form …får en jo noen hyggelige opplevelser også :)…men deilig med vanlige hverdager igjen etterpå da 🙂
      Så fin moren din ble med ny topp…gratulerer til henne 🙂
      Så får du og alle “sjuklingane” ha god bedring og en fin søndag 🙂 Stor god klem fra meg <3

    2. annebe: Tusen takk 😀 Hehe…det er jo artig å kle seg ut, og du toppet jo det hele med Grace Jones. Utrolig stilig <3 Alle var jo så flotte. Synes Frodith gjør en god jobb med å engasjere. Det er kjekt å være med 😀

      Ja, er rart at alt skal komme på en gang. Og med det energinivået som jeg har, så er det ikke noen enkel sak å få til. Men gleden er jo at det var hyggelige ting som skulle skje, og da får man jo noe positivt utav det, selv om man er helt gåen i kroppen.

      Ja, mamma likte den toppen, og jeg visste hva jeg gjorde da jeg kjøpte den. Hennes stil på en prikk 🙂

      I dag er det kun avslapning ja. Så håper jeg at alle er friske og raske igjen i morgen, når ny uke begynner 🙂

      Og så ønsker jeg deg også en super deilig søndag. Nyt at det fortsatt er helg 🙂
      God helgeklem fra meg også <3

    3. Hei på deg 🙂 Det hørtes ut som en litt krevende dag ja! Jeg hadde i tillegg til Karnevalet en tur på cafe med venninne, men mer hadde jeg ikke klart. Jeg er litt sliten om dagen jeg … Men det hørtes ut som du hadde det hyggelig også, inntil det ble NOK. Greit å gå tidlig hjem. Og søndager er alltid gode å ha 🙂 Jeg lever sofalivet til fulle i dag. Sovet en time på sofaen nå midt på dagen :-)Klemmer <3

    4. Oi, det var en travel dag! Men den så ut til å være hyggelig også. Jeg håper du får litt hvile i dag! Nå går skigutta femmila, og jeg heier på Sundby.

    5. frodith: Heisann 🙂 Ja, dagen ble litt travlere enn først tenkt. Og det tåler jeg ikke så godt. Men det gikk jo bra 🙂

      Noen ganger blir man litt ekstra sliten. Det er så mye som kan spille inn. Jeg håper at du får hvilt litt mellom slagene, og hentet deg inn igjen <3 Sofalivet har jeg også hatt i dag. Fullstendig utslått. Det var utrolig koselig med karneval. Du er kreativ og flink. Jeg beundrer deg <3

      Ha en kjempefin søndagskveld, før du finner senga 🙂 Klemmer <3

    6. kamerailomma: Ja, jeg hadde jo en hyggelig travel dag. I dag har jeg en hyggelig hviledag 🙂 Ja, det er bra noen heier frem de flotte skiløperene våre. Hos meg hviler TV’en også 😀

      Fin søndagskveld til deg <3

    7. Silje S. Lopez: Tusen takk 🙂 Ja, dagen var travel, men i dag har jeg hvilesøndag. Så nå er livet godt 🙂
      En kjempefin søndagskveld til deg <3

    8. Ååå, tusen takk <3 Ja, det ble koselig og moro det, og flere med en noen gang 🙂 Jeg sliter med en "slem" nabo her, så vi får ikke lagt oss i tide. Jeg har sovet i formiddag i stedet for:-) og bare dratt meg resten av dagen... Et par dager til, så begynner uka og se bedre ut 🙂 Onsdag skal bli en bra dag 😀 Klem <3

    9. frodith: Hehe…ja, av og til er leggetidene vanskelige å overholde. Selv har jeg et nokså ustabilt søvnmønster, men det er høyst ufrivillig. Ja, noen dager i vanlig modus, så blir du nok god som ny 😀

      Klem <3

    10. oj..du har hatt en stri helg. Så deg på karnevalet hos Frodith, riktig fin var du. Ellers var toppen dere ga til moren din riktig fin, koselig med slike familietreff.
      Ikke vers at du kom deg ut om kvelden i tillegg, men nå må du huske på å ta vare på deg selv. God bedring både til deg og resten av gjengen.
      Kos deg og ha en riktig god søndagskveld. Klem

    11. BforB: Tusen takk 🙂 Ja, jeg liker å pynte meg litt 😉 Så Frodith ga jo den rette anledning for pyntedukken Eva 😀

      Ja, toppen til moren min var helt perfekt for henne. Og den er nok lett for henne å holde også. Og så er det jo alltid kjekt med litt nye klær, selv for den generasjonen som virkelig ikke er vant til å sløse med ting 🙂

      Ja, jeg kom meg jo ut om kvelden. Men måtte legge inn årene tidligere enn normalt. Jeg hadde ikke mer igjen. Men det var kjekt, og er glad jeg gjorde det.

      I dag har vi kun slappet av, hele gjengen her. Og for min del blir det nok flere dager fremover, hvor jeg ikke kommer til å gjøre noe som helst. Det klarer jeg rett og slett ikke. Det får bli som det blir. Nå må jeg tenke på meg selv 🙂

      Kos deg du også nå i kveld. Vi kan vel alle gjøre det med god samvittighet <3 Klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg