MANGEÅRSPROSJEKTET

Det er rett og slett litt pinlig å innrømme det, men det tok noen år å bli ferdig med denne toppen.

Jeg begynte å strikke den for mange år siden. Jeg mener at det er 7 år siden, men det kan hende jeg husker feil. I alle fall tror jeg ikke garnet finnes lenger. 


Jeg ble ferdig med den for 1 måned siden. Altså i begynnelsen av februar. Først begynte jeg å strikke den. Jeg tenkte jo at den var enkel, siden den ikke hadde ermer. Det ville jo gå fort. Og elegant og fin var den på bildet også. 

Da den var ferdig strikket, gjensto kun å tre i båndet midt foran. Men da jeg prøvde den, før jeg kjøpte båndet, syntes jeg ikke den var så fin som på modellen på bildet. Noe manglet for at den skulle bli fin på meg. Og jeg funderte en stund på hva det kunne være?

Men så kom jeg på noe lurt. For du ser det, at i mønsteret, hadde ikke toppen de svarte heklede kantene. Den hadde ikke noen kanter. Derfor syntes jeg den ble litt pløsete i fasongen. Og litt kjedelig, for å si det rett ut. Så etter at den hadde ligget “ferdig” i et par år, kjøpte jeg et litt blankt svart garn, og satte i gang med å hekle kanten rundt halsen, rundt ermene, og nede.

Da ble jeg litt mer fornøyd. 

Men jeg måtte jo handle båndet. Og det tok sin tid. Det tok faktisk et par år til sånn ca. Og da jeg endelig fikk tak i bånd, som skulle være svart, og i fløyel, kom jeg hjem, og oppdaget at båndet jeg hadde fått tak i, var mer brunt enn svart. Ikke så lett å se i butikken. Så gikk det en stund til, før jeg fikk kjøpt bånd som var svartere.

Så ble båndet liggende ganske lenge, før jeg endelig fant ut at jeg skulle begynne å tre det i. Og da jeg endelig hadde fått det på, ble toppen liggende enda en stund før jeg fikk festet båndet, sånn at det ikke skulle gli ut igjen. Men til slutt, fikk jeg festet båndet, i februar 2015!

Så man kan trygt si, at denne toppen har vært en uvanlig lang prosess å få ferdig. Men når jeg først fikk den ferdig, så kan jeg ikke annet enn si meg meget fornøyd med resultatet ♥

 

#strikke #hekle #håndarbeid #garn #farger #fløyel

6 kommentarer
    1. Kjempefin 🙂 Og det er HELT klart at den måtte ha de svarte kantene ja 🙂 Skjønner godt det 🙂 Og da ble den nydelig også <3 Du kledde den kjempegodt. Jeg er en periode -hekler og periode -strikker selv 😀 Nå har jeg holdt på til krampa har tatt meg i julekalender -tidene 🙂 eller når våren nærmer seg og jeg synes jeg skal hekle en topp.. Så gjør jeg det da, i løpet av en dag eller to...Og så gjør jeg ingenting på ukes og månedsvis 😀 Nå har jeg ikke heklet siden jul omtrent.. Men jeg tror jeg fikk litt dosen da 😛 He-he.. Håper du koser deg i vårværet. Stor god klem fra meg <3

    2. frodith: Tusen takk 🙂 Jeg har flere halvferdige prosjekter liggende. Men nå klarte jeg tilfeldigvis å starte på et nytt i går kveld. Så da har jeg bestemt at det SKAL bli ferdig før jeg begynner på noe nytt. Så får vi se da 😉

      Hehehe…Jo, kan helt klart skjønne den, at du fikk strikke/hekle dosen før jul. Sånt er jo bare rett og slett periode arbeid 😀 Men du er effektiv, når du klarer å hekle en topp på et par dager 🙂 Imponert jeg altså 😀

      Jeg koser meg jeg, sliten som alltid. Men var kos å begynne med noe nytt arbeid i hendene. Det er jo litt terapi i et håndarbeide 🙂 Men får se hvor lenge jeg orker, før jeg må la det hvile igjen 😉

      Kos deg du også. Håper det ble kjole på deg i dag 🙂 God klem i solen til deg <3

    3. Den var kledelig til deg..bra den endelig ble ferdig da..hehe.. Gjorde seg veldig med det sorte rundt ja :))
      Jeg har et hekla sengeteppe som jeg skulle reparert litt på jeg..begynte å tenke på det for 10-12 år siden ..og for 6-7 år siden kjøpte jeg garnet jeg trengte..så nå gjenstår bare jobben med å få det gjort…
      Du smiler så fint og er så flott på bildene…gjorde seg godt som profilbilde også 🙂
      Nå er det middags laging på gang her :)) Klem<3

    4. annebe: Tusen takk 🙂 Hehe, ja, bedre sent enn aldri.

      Jeg tenker som så, at det får ta den tiden det tar. Så får vi være glade for det vi får gjort. Det er ikke alt man skal nå over hele tiden 🙂 Og alt man klarer å få ferdig, er jo en stor glede den dagen det faktisk skjer 🙂

      Nå har jeg et nytt prosjekt i hendene. Koser meg med det, og håper jeg klarer å bli ferdig med det uten at det tar alt for lang tid 🙂

      Ja, snart middag her også. Men først må vi gjøre litt korpsdugnadsarbeid. Noe jeg ikke helt er innstilt på for tiden. Men, det MÅ gjøres 🙂 Og det er jo til ungene og ungdommenes gode 🙂

      Kos dere med god middag, og ha en fin ettermiddag og kveld 🙂 Klemmer godt <3

    5. Ja, for den som venter på noe godt..eller pent i dette tilfellet da. DU kledde den godt, og nå er jo hele toppen ikke bare en topp, men også en hel historie, over flere år! Årgangs-topp tenker jeg, og finere enn det kan det vel neppe bli 😉 Ha en fin kveld.

    6. Min matgale verden: Årgangstopp ja…Den likte jeg 🙂 Tusen takk 😀
      Ja, det er sjelden man kan lage en hel historie av å strikke en topp, men det gikk an i dette tilfellet gitt 😉
      En fin kveld til deg også. Nå er det en veldig sen middag på gang her 😉 Arabergryte 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg