ET HJERTE FRA ET HJERTE

I dag fant jeg noe fint på trappa mi.
Jeg fant et hjerte ♥

♥ Hjertet var fra min flotte svigerinne, Tone ♥

Det varmet veldig.

Jeg var ikke sen om å ta det inn. Og innen få minutter, hadde jeg bestemt hvor det skulle henges opp.

Jeg valgte å henge det opp ute på terrassen min, inni den overbygde delen. Og dette ble gjort omgående 🙂

Og siden jeg først var ute på terrassen, så fant jeg ut at jeg skulle ta et lite overblikk, og begynne å planlegge opprydning og klargjøring for sommeren. Og gjett om jeg gleder meg 😀 
Jeg må pusse og male litt, gjøre ferdig rundt vinduene. De siste pallemøblene må males. Gulvet må beises. Joda, det skal bli en god sommer når alt det er gjort ♥

Og nå i godværet, så er tiden moden for å bevege seg ut og faktisk gjøre noe fornuftig. Så herlig med helg nå 🙂

Hvilke planer har du for helgen?
Foretrekker du å hvile i helgen, eller benytter du tiden til forsømte gjøremål?

 

#hjerte #terrasse #glede #sol #helg #uteliv #vår

 

11 kommentarer
    1. Hei Eva 🙂 Det var en hjertevarm hilsen fra Tone <3
      Det er bare å starte med uterommet, litt og litt av gangen fra nå, så blir det ferdig til sommeren, ikke mase vet du.
      Vi flytter nedover om ca måneder, når skolen er slutt, vi gleder oss vilt alle sammen 🙂 Rart å tenke på at andre skal bo i huset her, men de skal får det fint 😀
      Etter endt arbeidsuke, jeg har vært hjemmefra 48 t denne uka, da blir det kombi, som vanlig, litt hvile og turer på beina eller skateboard, ha ha.
      Husvasken har vår vaskedame gjennom 10 år tatt i dag, og ungene har lært å vaske klær, så nå står det igjen å dra i butikken, mat og blomster på bordet må vi ha 🙂
      Ha en flott helg, håper du har sol og vår som her :-))) Gode klemmer til deg fra meg <3<3

    2. Så koslig og nydelig overraskelse! Og den ble fin på veggen der. Støtter kommentaren over her. Ta litt og litt, så er du ferdig når sommeren kommer.
      Jeg skal jobbe 25 t tilsammen på fredag, lørdag og søndag, så foruten det så blir det bena på bordet med strikketøyet 😀
      Ha en super fredagskveld 🙂

    3. Så koselig å få et slikt fint hjerte da :)..og koselig plass å henge det på …Fin “uteplass” ..(for det virka som vegger og tak der)..men smart når man bor i Norge å kunne være “ute” også når været ikke er så fint..
      Vi tok nettopp ned to utestoler fra loftet..så da kan vi sette oss i solveggen ..resten av utemøbla får komme frem litt etter litt …
      Helga blir nok ganske vanlig..mest hvile og noen små gjøremål :)Kos deg med helg og finvær 🙂 Klem<3

    4. Lene S.: Hei 🙂 Ja, dette her var en hyggelig og varmhjertet overraskelse, som jeg vet å sette pris på 🙂

      Ja, må jobbe med terrasse og hage, litt om gangen. Det kommer til å ta tid. Men jeg ser frem til at alt skal bli ferdig 🙂

      Åhh…Så nå er det flytting og pakking som står i fokus for dere…Det er litt av et styr, og i alle fall når du nesten ikke er hjemme engang 😉 Men dere er jo flere som kan ta i et tak, så da går det nok radig. Spennende tider 🙂

      Ja, det står på planen at ungene her i huset også skal lære seg å vaske klær 😉 Godt med alle de oppgavene man slipper å gjøre selv 😉

      Ønsker deg og dine også en herlig vårlig helg. Her er sol og vår også, og skal visst være det hele helgen. Det er balsam for sjelen 🙂

      Kjempegode klemmer tilbake fra meg <3 <3

    5. Fruemmel: Tusen takk 🙂 Ja, jeg synes også den ble fin på veggen der. Passet helt perfekt. Nå fikk jeg jo lyst å gjøre alt ferdig med en gang. Men det går jo ikke. Men nå har jeg i alle fall lagt planene klar 🙂 Gleder meg veldig til sommeren 🙂

      Ojsann…Skulle ikke du trappe ned? Men da har du kanskje litt fri til uka da, eller du har kanskje hatt fri litt denne uka som har gått. Strikketøyet må til når man slapper av. Helt klart. Sånn er det hos meg også. Terapi for hele meg 🙂

      Ha en fin fredag, og en god helg, til tross for jobbing. Kan jo være fint det også 🙂
      Klem <3

    6. annebe: Ja, det var virkelig veldig koselig å få det hjertet der 🙂 Passet helt utmerket der jeg bare visste det ville henge 😀 Så nå er jeg ett skritt videre mot sommeren 🙂

      Ja, jeg har delvis overbygget terrasse 🙂 Foruten husveggen, har jeg to vegger til, med vindu. Pluss et tak som lyset slipper gjennom. Et fint uterom, som kan brukes hele året i grunnen, i alle fall om man kler seg godt om vinteren 🙂 Blir nok å blogge og vise bilder om terrassen etterhvert som det blir ferdig 🙂

      Ja, nå er tiden inne for å finne frem litt av terrassekosen. Noen stoler må til. Vi må suge til oss det vi kan av sol og varme 🙂

      Kos deg du også, sammen med din kjære og vårsolen 🙂 Klem <3

    7. Det er like overraskende hver gang hvor stor glede de små ting gjør med oss mennesker, og enda så finner vi på sånne ting så alt for sjelden. Kan hende jeg tar feil, men har bare et inntrykk av det 🙂 Det er jo summen av de små gleder som fargelegger livet,,ikke de store happeninger som kommer en sjelden gang 🙂

    8. dedicat: Ja, det er jeg helt enig med deg i. Det er de små tingene som gir størst glede, for dem er det så mange av. De store tingene er så sjeldent, at det ville være trist om man kun hadde dem å se frem til 😉
      Jeg har lært meg til å nyte alle små ting. For ingenting er egentlig en selvfølge i det store og hele.
      Og jeg tror heller ikke du tar feil. Man har lett for å glemme sånne små ting og oppmerksomheter i den travle hverdagen, dessverre.

    9. For et nydelig hjerte du fikk og det passet jo helt perfekt på terrassen din 🙂 Har hun laget det selv? Kan tenke meg du ble bra glad ja 🙂
      Ja nå gleder jeg meg også til å begynne å ordne litt ute. Vi går en herlig tid i møte nå 🙂 Ha en nydelig helg 🙂

    10. Åse Helen: Ja, ikke sant det passet perfekt på terrassen min? 😀 Ja, hun har laget det selv. Vi snakket om sånne hjerter dagen før, hun fortalte hun hadde vært og hentet kvister for å lage hjerter 🙂

      Denne tiden er så herlig 🙂 Det spirer og gror, og snart er sommeren her, og vi kan nyte lange dager 🙂
      Jeg ønsker deg også en nydelig helg. Kos deg masse 🙂

    11. Nå gjelder det å ta vare på den flotte tiden vi er inne i. Passe på at den ikke forsvinner for fort slik den ofte gjør. Våren er så herlig med sine ønsker og forhåpninger om godt vær og alt det gode vi har i vente. Ser dere har vært på Egerøy fyr. Jeg bor jo også på Jæren, men på Egerøy fyr har jeg aldri vært. Ha en strålende fin helg. Solnedgangen i havet var et vakkert skue da jeg jeg kjørte hjem fra jobb i kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg