OSLO, BE PREPARED!

Det har seg nemlig sånn, at jeg skal til Oslo på torsdag. Og jeg har tenkt å være der helt til søndag!

Og det er viktig å få frem at Oslo må være forberedt på mitt meget sjeldne og eksklusive besøk 😀

Og mest sannsynlig, er det dette som blir min feriereise i år. All den tid jeg ikke har så mye å rutte med for tiden. Så jeg tar turen som en god ferie, som jeg virkelig skal nyte. For jeg vet jo ikke hva mer som skjer dette året 🙂

Men, jeg skal jo ikke reise alene til Oslo. Det er en grunn til at jeg reiser akkurat denne helgen.

Det har seg nemlig sånn, at min datter og hennes bestevenninne, skal på konsert med Katy Perry på fredag. Og siden vi da likevel tar turen til Oslo i den anledning, så gjør vi det til en jentetur 🙂 Så da blir det meg, min datter, hennes venninne, og venninnens mamma 🙂

4 jenter skal gjøre Tigerstaden utrygg. Så ja, best at Oslo er forberedt 😉

Det er ikke første gangen vi har en sånn tur. For et par år siden, var det Justin Bieber som var den store konserthelten.
Og vi reiste også da sammen, hele gjengen.


Den gangen var også vi mammaene med på konserten. Det var jo en utrolig flaks at vi i det hele tatt fik tak i billetter.
Konserten var kjekk den, til tross for fjortis faktorene 😉
På bildet til høyre i midtraden, har jentene truffet enda en venninne som hadde vært på konsert. Og denne venninnen har nå flyttet til Østlandet. Og den store gleden er at hun også skal på Katy Perry konserten. Så de har gjort avtale om å møtes. Det blir nok et veldig gledelig gjensyn 😀
Og på de nederste bildene, var vi på besøk i Popsenteret. Der fikk vi se både gamle og nye ting fra musikkens verden. Amalie fikk prøve seg foran et STORT publikum, og jeg gjorde karriere som trommis 😛


Vi bodde på Plaza. Vi hadde et stort rom, med 4 sengeplasser. 2 standard senger, og 2 ekstrasenger.
Og vi var på farten nesten hele tiden. Ute på mye kjekt. Det var fint vær, men litt kjølig. Og det var april.

Nå når vi skal til Oslo kommende helg, er det jo fortsatt mars, og sikkert kaldere enn det er her hjemme. I alle fall når jeg titter på værmeldingene.

Og vi skal bo på et annet hotell. Et røverkjøp jeg fant, da jeg søkte på hoteller. Så selv om Plaza var utgangspunktet, har vi nå funnet et bedre alternativ 🙂 Men hva det er, røper jeg ikke riktig enda 🙂 

Og denne gangen skal ikke vi mammaene på konsert. Vi skal gjøre noe annet imens, men har ikke bestemt hva 🙂

Det har vært kjekt å kikke på, og fortelle om gamle minner. Og jeg gleder meg veldig til å gjenta suksessen.

Men hva skal vi finne på når vi nå er i Oslo, foruten shopping? Det kunne være kjekt å få noen gode tips, om ting som ikke koster så mye, som passer til både fjortiser og voksne ungdommelige damer?

Jeg kunne tenke meg å gå innom Vigelandsparken denne gangen. For det gjorde vi ikke forrige gang. Men vi skal jo være enige alle 4, så vi får se hvor vi ender 🙂 

Denne uken blir forventningsfull, for jeg gleder meg til tur. En god uke vil det bli 🙂

En god uke ønskes deg som leser her også ♥

 

#oslo #tur #helg #jentetur #langhelg #tigerstaden #reise #hotell #vår #vær #konsert

18 kommentarer
    1. Hvis jeg skal gi noen tips, hvor gamle er disse jentene nå da? 🙂 Må vite alder 🙂 Høres knall-koselig ut 🙂 Noe for store og “små” 😀 Ha en fin dag 🙂 klemmer fra jobben <3

    2. Sikkert kjempeartig med jentetur til Tigerstaden. 🙂 Altså nå har ikke jeg prøvd det, men har jo hørt om 😀 Søstra mi som bor innerst i Telemark har brukt å samle så mange som mulig av døtrene sine ( hun har 5 stykker..) til jentetur en gang i året i Oslo. I fjor så ordnet jeg billett og hotell og revybilletter og alt til madammen, og avtalte med med søstra mi. Og ”pakken” fikk hun om mårrann to dager før avreise. Og hun er ikke glad i å fly og var første turen uten meg. Men det ble knall suksess 🙂 Jada, litt småslem – men når enden er god så… 🙂 God tur, jeg er sikker på at dere finner på mye gøy 🙂

    3. frodith: Jentene er 14, dvs,hun ene fyller 14 om noen måneder. De går i 8. klasse 🙂

      Det blir nok en kjekk tur. Vi gleder oss til å oppleve noe, og se noe annet enn her hjemme 🙂

      Klemmer tilbake <3

    4. dedicat: Nei, jentetur har du nok ikke prøvd enda. Skal nok litt til 😉

      Så kjekt at søsteren din samler sine døtre og drar på tur. Det er noe helt eget å være på tur med sine arvinger. Da opplever man mye artig, som man kan spinne videre på i minnebanken senere 🙂

      Åh wow, hva sa madammen da, når hun fikk den pakken? Regner med hun tok det på strak arm 😉 Men frykten for å fly har datteren min også. Hun er ikke så veldig bekvem med en sånn situasjon. Men hun er jo fornuftig, og innser at det er den mest effektive måten å komme seg frem på. Alternativet er tog eller å kjøre. Og det tar MYE lenger tid den strekningen.

      Tusen takk for det, ja, jeg er sikker på at det blir en fin opplevelse på tur til Oslo 😀

    5. Kjersti Sandnes: Ja, dette gleder jeg meg mye til 🙂

      Hmm….Ekebergparken ja 🙂 Jeg måtte nå google litt før jeg svarte her, men ja, det ser jo veldig spesielt ut. Plutselig fikk jeg lyst til det 🙂 Forslaget skal overbringes de andre 3, og så håper jeg at vi får tatt en tur der 🙂 Tusen takk for tipset 🙂

    6. passionisthegenesisofgenius: Tusen takk for det 🙂 Ja, jeg regner med det blir perfekt. Det eneste er om været blir perfekt, og det krysser jeg fingrene for at det blir 🙂

    7. Greit å forberede Oslo på deres ankomst..men tror de er vant til værre folk en dere..hehe…
      Jeg ville bare rusla i gatene og gått inn på hyggelige kafeèr jeg …ellers hører det vel med å ta en titt på slottet og området rundt…og det nye fine området på Tjuvholmen (bortenfor Aker brygge )..der er det vel et museum eller galleri også…men jeg liker best bare å rusle ute jeg da :))
      Du gjorde deg som trommis ..hehe..Håper dere får en kjempehyggelig tur 🙂 Mandagsklem <3

    8. Hei Eva 🙂 Håper Frodith over her kan gi noen tips, som er interssante for dere fra 14-40+.
      Gratis er det ikke å komme inn på f.eks Folkemuseet, Frammuseet, Munchmuseet, Astrup Fearnley osv…, men Vigelandsparken og Ekebergparken er gratis 😉
      Våre unger har vært på skoletur til div severdigheter – og jeg for mang år siden – så bytur for oss er ut å spise eller bare rusle langs Akerselva eller i sentrum fra øst til vest, men mat må vi ha, så ‘utfluktene’ blir dyre uansett :-
      Ønsker dere får en flott tur, fjortisene får iallfall sitt ønske oppfylt fredag kveld 😀
      Gode klemmer med ønske om en fin uke og velkommen til Tigerstaden/Ulvestaden 😀

    9. annebe: Ja, de er muligens vant til litt av hvert der borte 😉

      Vi blir garantert å rusle rundt og kikke, spesielt når shopping står for tur. Og akkurat når det gjelder shopping, så gruer jeg litt for den. For det kan bli intenst og slitsomt. Men likevel, de fleste har en liten krakk eller noe hvor jeg kan huke meg ned litt innimellom. Og så vil jeg nok finne en liten kafé eller noe, og ta meg hyppige pauser. Jeg skal ikke selv shoppe, men har en datter som gleder seg til den 😉

      Ja, Tjuvholmen har jeg tenkt på, at der kanskje går å kikke litt. Der har jeg ikke vært enda.

      Tusen takk for tipsene 🙂

      Hehe…ja, var kanskje ok på bildet, men ikke sikkert du ville sagt det samme hvis du hadde hørt meg 😉 Hehehe 😀

      God sol- og mandagsklem tilbake til deg <3

    10. Lene S.: Heisann Lene 🙂 Ja, håper på noen kreative og litt uvanlige tips kanskje. Det er jo sånn at man gjerne har sett mye før også. Men likevel, jeg ser alltid etter noe jeg ikke har hørt om i så stor grad. Det var sånn vi fant Popsenteret. Jeg hadde ikke hørt om det, men fant det i en brosjyre 🙂

      Vigelandsparken hadde jeg plottet meg ut. Og har også fått tips om Ekebergparken her. Jeg har hørt om den, men kom ikke på den 😉 Så det skal jeg i alle fall ha i minne 🙂 For der har jeg ikke vært 🙂

      Ja, dere som bor der borte, har vel sett det meste…så skjønner jo at å rusle og spise nok er veldig fint. Ja, vi må jo spise vi også. Så det er jo ikke gratis på noen måte. Men gleder meg til det 🙂

      Ja, jentene får ønsket sitt oppfylt på fredagskvelden. Det blir nok en minneverdig event tenker jeg 🙂

      Tusen takk for gode ønsker, og ønsker også deg og dine en fin uke 🙂 Gode klemmer tilbake <3 <3

    11. rundtomkringtrorjeg: Tusen takk 🙂 Ja, et lite avbrekk i hverdagen trengs innimellom. Og det å se noe annet enn det daglige, er alltid kjekt, selv om det ikke er i et annet land eller fjern destinasjon. Gleder meg til dette 🙂 Skal gjøre godt for kropp og sjel 🙂

    12. BforB: Åh tusen takk 😀 Ja, dette her er noe som faller i min smak 🙂 Og i går pratet jeg med broren min, og han anbefalte også Grønland som et område å spasere i. Så da kan vi jo gjøre to fluer i en smekk 🙂 Fin plass å spise lunsj tenker jeg 🙂

    13. Må får høre hvordan du likte stedet. Jentene mine og jeg er skikkelig begeistret, har vært der flere ganger. Og Grønland er absolutt et spennende område. Jeg skal til Oslo neste helg, både besøke sønn og venninne. Hun ringte forresten i gårkveld, hadde akkurat kjøpt seg ny leilighet på Tøyen- men den får jeg nok ikke se denne gangen. Denne helga skal jeg til Trondheim og hjelpe til med vasking, søsteren min og mannen har kjøpt seg et nytt hus – like ved stranden. Så her flytter og fyker folk. Men kos deg skikkelig i Oslo, det er byen i mitt hjerte <3.

    14. BforB: Ja, en ting kan jeg love, det kommer garantert rapport fra turen til Oslo 🙂 Så om vi får til å gå der, kommer det også med 🙂 Når jeg kikket på linken, så synes jeg plassen minner om en plass i Bergen som jeg også har vært på, og skrevet blogg om. Bar Barista. Sånn lun og koselig plass, med STORT hjerte 🙂

      Synd du ikke skulle til Oslo denne helga, så kunne vi jo ha truffet hverandre 😉 Men så er det nok ikke meningen denne gangen.
      Ja, våren er ofte tiden for å bryte opp, og starte på ny. Mange flytter. Mye styr. Men godt å få hjelp av noen 🙂

      God tur både til Trondheim og Oslo 🙂
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg