VELLYKKET OSLOHELG ♥

Så kom endelig helgen hvor Oslo sto på programmet ♥

4 jenter på tur, i alderen 14 til 40+.

Jeg og min datter Amalie, hennes venninne, Embla, og venninnens mamma, Kari.
Nå har det seg sånn, at vi er alle venninner. Amalie og Embla er venninner, og jeg og Kari er venninner. Så med andre ord, en god gjeng når vi er sammen. Vi liker alle 4 å tilbringe tid sammen.

Turen begynte på Stavanger Lufthavn torsdag kveld, 19. mars. 2 forventningsfulle jenter, og 2 mammaer som er med på alt som er gøy 😀

Ankomsten til hotellet gikk greit. En 20 minutters gåtur fra Oslo S sent på kvelden gikk greit med GPS på mobilen. Vi hadde booket oss inn på Hotell Carlton Guldsmeden, som lå ikke så langt fra Aker Brygge. Men det var et stykke å gå fra Oslo S. Men ivrige som vi var, gikk jo turen fort og greit, selv med kofferter på slep.
Tok bilder fordelt over de dagene vi var her, og det er en blanding av mobilbilder og SLR bilder 🙂 Bildet over her, viser deler av resepsjonsområdet, med en gigantisk sofaseng ved vinduet, som jo selvsagt måtte prøves. Interiøret er preget av varme og natur.

Vi fikk utdelt rom nummer 202, som viste seg å også innkludere rom nummer 201. Men døren til 201 var blokkert. Istedet var det dør mellom rommene. Luksus for oss dette her. Vi fikk tak i rommet for halv pris. Just pure luck

Selve rommet var et meget behagelig skue. Ikke så stort, men fantastisk fint interiør. Lunt og trivelig. Og sengene og putene var myke og gode å sove i, viste det seg. Alt var gjennomført til minste detalj.

Det ene rommet hadde TV på veggen. Vi benyttet anledningen å se en film en av kveldene. Det andre rommet hadde iMac, som vi ikke fikk til å virke før 5 minutter før avreise igjen. Typisk nok, så skal det alltid være noe. Men iMac’en hadde et fint flammebilde i det minste, som også ga en lun comfort. Lampene var også utrolig stilige, og lune, og gled godt inn i miljøet.

Badet var knøttlite. Men stort nok likevel. Også det var stilfullt innredet. Alle såpe og håndkle produkter var økologiske. Og duftet natur. Og det gikk an å kjøpe de samme produktene med seg hjem, eller bestille dem via internett. En liten baderoms selfie bare sånn i farten, for å illustrere størrelsen.

Etter en natt med god søvn i myke senger (jeg var nok den eneste som ikke sov så mye, men det er helt normalt), så gledet vi oss til frokosten. Vi hadde på forhånd undret oss hvordan den var, for også den skulle være økologisk. Frokosten viste seg å være god, men litt annerledes enn vi er vant til på hotell. Det var svært lite kjøttpålegg, men ellers godt utvalg i andre ting, som ost og syltetøy, frokostblandinger med all slags ting man kunne ha i, og frukt. Alt dekkeservise var keramikk, som vi også kunne få kjøpt. Jeg fant prisen på en keramikk mugge, opp mot 1 liter, til 750 kroner. Interiøret i frokost salen var også veldig hyggelig, med forskjellig typer stoler og bord, alt i en lun atmosfære.

Hotellet hadde også en spa avdeling, men vi prøvde ikke den. Kanskje en annen gang 🙂

Etter frokosten tuslet vi oss ut, for å oppleve litt shopping. Jeg er ikke den aller største shopperen selv, men det er av økonomiske årsaker 😉 Men sånn ellers er jo de fleste kvinner bygget sånn at shopping er et høydepunkt.
Vi trasket avgårde til Byporten, hvor et av målene var en butikk som heter Lush. Vi fant ved en annen anledning også Lush i Carl Johan. Men det var Lush i Byporten som fikk vår største oppmerksomhet. Der var det såpeprodukter og hud og hårpleieprodukter til den store gullmedalje. Og det duftet himmelsk. Jeg som ikke skulle shoppe, kjøpte meg et såpestykke til å vaske håret med. Den så ut som en makron 😉  Har ikke bilde av den dessverre.

Deretter gikk turen videre til Oslo City. Hvor jeg faktisk altså klarte å kjøpe meg en topp. Var det jeg som ikke skulle shoppe? Bildet av den toppen må du i mitt forrige innlegg for å finne, HER!

I Oslo City var primærmålet Starbucks. Jentene hadde det øverst på sin opplevelsesliste i byen. Og vi mammaene var ikke så vanskelige å hale med 😉
På Starbucks prøvde jeg for første gang en Frappucino. Det var mektig godteri, for å si det sånn. Og etterpå var jeg rimelig stappmett.

Vi besøkte Starbucks hele 3 ganger i løpet av helgen. Selv om den 3. gangen riktignok var på gardermoen da vi skulle hjem igjen 🙂

Ikke lenge etter dette første besøket på Starbucks, måtte vi gå og spise middag. Selv om vi var ganske mette. Jentene var sultne likevel, så vi endte på Peppe’s. Der klarte jeg å spise et helt stykke pizza. Og kunne ikke skjønne hvordan de andre kunne spise med så stor apetitt rett etter Starbucks besøket.
Men grunnen til vår tidlige middag, åpenbarer seg under her. For jentene skulle nemlig på konsert. Og de ville reise tidlig utover, for å komme langt frem i køen, og få god plass ved scenen i Telenor Arena.

Her er altså hovedmålet for vår Oslotur. Konsertopplevelse for fjortisene, med Katy Perry. De hadde fått plass i et av områdene ved scenen. Og takket være at de var så tidlig ute, fikk de plass helt fremst. Noe som gjorde at de omtrent kunne ta på superstjernen når hun danset forbi dem 🙂

Vi damene fulgte med på konserten via Side 2, og besluttet at vi angret på at vi ikke var på konserten vi også. Det så veldig gøy ut.

Amalie sine bilder vitner om en fargerik artist, som gjør alt for å glede sitt publikum.

Men selv om vi på 40+ ikke var på konsert, så hadde vi ting å gjøre likevel vi. Vi ruslet ned på Aker Brygge, og fant oss noen fine plasser som serverte noe godt i glasset.
Først gikk vi innom Café Sorgenfri. Der hadde de omgivelser og innredning som vitnet om fordums dager. Veldig koselig og litt kaotisk orden. Det var trivelig å sitte der med litt vin på bordet, og bare prate og slappe av.

Etter Sorgenfri, gikk vi på et sted hvor det sto Onda på døren. Det stedet hadde en helt annen stil, og så litt eksklusiv ut. Både inne og ute. Vi flottet oss med hvert vårt glass Chablis. Her måtte jeg til og med fotografere doene. For jeg har aldri sett en firkantet do før 😛

Med 2 slitne, glade og opprømte jenter vel tilbake etter konserten, stupte vi til køys, like slitne selv også.

Vi hadde planer for dagene. Jeg hadde innhentet tips her på bloggen, og via venner. Men av forskjellige grunner ble ikke alt som vi planla. En liten tur ned på Aker Brygge fikk vi da gjort i alle fall. Lørdagen opprant med sol og en iskald liten vind. Men godt kledd, ruslet vi avgårde, og nøt solens stråler. Vi ruslet litt langs brygga, før vi begynte å bevege oss mot sentrum og Oslo City igjen. Og gjett hva vi skulle på Oslo City?
Starbucks selvfølgelig 😛

Vi ruslet mot Carl Johan, og opplevde folkelivet. Musikanter opptrådde over alt, og det var et yrende liv, til tross for den kalde vinden som ødela litt.

Isbanen fikk også besøk av jentene, som måtte teste hvor glatt det var.

På Oslo City ble det ikke bare Starbucks, det ble soft is til jentene også. Søtt, kaldt og godt 🙂

Deretter skulle vi bevege oss videre, for å besøke Fru Hagen. Men så langt kom vi aldri. For vi gikk forbi Oslo Spektrum, og der hadde de en veldig fin vegg vi hadde lyst å ta med hjem. Men siden vi ikke kunne det, satte vi i gang med en ordentlig photo shoot istedet 😉
Vi koste oss med mye latter og moro, sikkert til både irritasjon og glede for forbipasserende 😉
Her kom min fjernkontroll til nytte, da vi skulle ha hele gjengen samlet på ett brett 🙂

Jentene stilte opp med litt akrobatikk og spillopper 🙂

Om man kikker nøye etter, så er veggen dekorert med små glasskunst brikker. Jeg synes fargene var så fine. Kunne godt hatt en sånn vegg her hjemme jeg 😀

Lørdagen gikk fort, og trøtte og fornøyde ruslet vi i retning hotellet igjen, og gikk innom T.G.I. Friday’s for et bedre måltid før kvelden.

Der var vi så glupske, at vi ikke tok oss tid til å fotografere 😉

Søndagen kom, ubarmehjertig. Vi startet med en god frokost, innen vi sjekket ut fra hotellet. Vi besluttet at timene vi hadde til rådighet denne dagen, skulle vi tilbringe på Oslo Lufthavn. De hadde jo Starbucks der også (flirer) 😉
Så for å spare de allerede veldig såre føttene, tok vi bussen fra hotellet til Oslo S. Og deretter en stund på flyplassen før flyet vårt førte oss vel hjem igjen.

En utrolig fin tur var over, og minnene vi har igjen er gode. Dem skal vi ta godt vare på 🙂

Og jeg tar gjerne en ny tur dit med denne gjengen, om et år eller to 😀

♥ ♥ ♥

#oslo #hotell #reise #konsert #katyperry #carljohan #oslocity #byporten #starbucks #lush #folkeliv #vær #sol #vegg #mur #glasskunst #frokost #mat #guldsmeden #akerbrygge #onda #cafésorgenfri #økologisk #flyplass

1. Så gøy å se, og dere var jo på mange trivlige steder så det ut til..og delikat på det hotellet 🙂 Jeg velger som regel syltetøy til frokost når jeg er på hotell uansett jeg, så kjøttpålegg savner jeg ikke…men egg og bacon kan være ok da 🙂
      Artig å kunne ta noen bilder der alle er med ja, også har man det jo litt moro når en stiller seg opp slik også..og folk kanskje passerer..hehe..
      Bra du fikk tatt en del bilder..for da kan en jo mimre litt over turen også 🙂
      Så nå får du kose deg hjemme ,og” leve på” en positiv opplevelse 🙂 Klem<3

2. Høres ut som en helt herlig tur, så fint med to x to jenter som koser seg sammen 🙂 Og at dere kunne splitte opp litt også. Men herlig masse kos alle 4 også. Sorgenfri har jeg ikke vært på faktisk. Og det hotellet så fint ut også, om enn noe smått 🙂 Stilig på Spektrum ikke sant, den ytterflaten 🙂 Jeg har også knipset litt der 🙂 Glad du hadde en så fin helg <3 KLemmer <3

3. Du allmektige, det var jaggu meg litt av en reisebeskrivelse. Nå slipper jeg å stikke innom Oslo sentrum når vi skal ned til sønnen på Skedsmokorset,, dette var jo rene ”live turen 😀 Ingen tvil om at dere har hatt en minnerik og herlig tur 🙂

4. annebe: Ja, det er mye kjekt å oppleve, uten at det trenger å være så store og berømte ting. Og hotellet var veldig koselig. Likte meg veldig godt der ja 🙂 Til frokost er jeg ofte litt variert, men sjelden jeg velger ost med syltetøy, som jeg gjorde nå denne gangen 🙂 Men godt var det uansett. Egg og bacon er alltid godt. Her hadde de eggekrem, og omelett.

Artig at alle kan få være på samme bildet ja. Synes jeg må prioritere det når jeg har muligheten til det. Mange som kikket veldig på oss, men vi hadde det gøy vi, uansett 🙂

Nå koser jeg meg, hviler godt, sover flere ganger om dagen, og i dag har jeg til og med gått tur i en turgruppe. Var veldig kjekt 🙂

Ha en herlig god kveld i kveld 🙂 Klem <3

5. rundtomkringtrorjeg: Ja, det var en veldig herlig tur. Og hotellet var veldig koselig. Ikke så stort, men ganske spesielt der 🙂

Det er vel ofte sånn, at det man har nærmest, er det man ser sist. Jeg bor ikke så langt fra Prekestolen. Som jo er et yndet turistmål her i distriktet. Men jeg har bodd her i 42 år innen jeg faktisk endelig gikk dit selv sist sommer 😉

6. frodith: Ja, den gjengen der er virkelig veldig kjekk å reise sammen med. Det er andre gang vi reiser, og jeg gjør det gjerne igjen. Kjekt når jentene også er så store at de kan gjøre litt egne ting også en gang i blant 🙂
      Sorgenfri var en koselig plass. Egentlig mest et spisested, i alle fall på dag og tidlig kveld, men det hadde sjarme i alle fall. Og vi koste oss der.

Ja, hotellet var ikke stort, men vi hadde jo 2 rom, og det var luksus det. Har ikke opplevd det på et hotell før.

Jeg har jo gått forbi Spektrum mange ganger, men aldri tatt meg tid til å legge merke til den veggen. Utrolig fin bakgrunn til portretter og annet gøy 😀

Håper du har en god kveld, og at problemer og tunge stunder er luket bort 🙂 Klemmer <3

7. dedicat: Ja, nå har jeg gjort jobben for deg 😉 Hehehe 😀 Men kan likevel anbefale en tur innom sentrum. Enkelte ting må liksom oppleves, ikke bare lese om 😉 Og forhåpentlig med litt varmere vær enn det vi hadde 🙂
      Turen var minnerik og veldig kjekk. Tar gjerne en reprise på den ja 🙂

8. Hei Eva 🙂 Utrolig hva man får med seg som ‘turist’ i hovedstaden, he he.
      Takk for turen og mange fine bilder av jentuten og annet, gleder meg å lese at dere koste dere 😀
      I dag er det ‘Vaffelens dag’, utrolig. Her i huset spiser vi ikke vafler, men jeg fant igjen vaffeljernet og har stekt noen plater til min farmor og farfar, som jeg skal overraske med besøk medbragt vafler nå 🙂
      Ha en fin dag og kos deg med minnene fra en fin weekend 😀 Vaffelklemmer på vei<3<3

9. Lene S.: Ja, å være turist i eget land er ikke så dumt det 😉 Og opplevelsene var fine de, og bildeminnene skal vi ha lenge 🙂 Koste oss veldig 🙂

Ja, i dag er det visst vaffelens dag, men jeg lager ikke vafler når jeg er alene. Men har hatt meg en kokosbolle på kafé isedet 😉 Koselig at du overrasker farmoren og farfaren din. Da tipper jeg de ble veldig glade <3