MIN HYTTEPÅSKE

I noen dager, faktisk før påsken egentlig begynte, tok jeg Amalie med, og dro på hytta i Farsund.

Hytta ligger idyllisk til, ved Spind i Farsund. Den ligger i en bratt bakke, med flott utsikt over sjøen.


Utsikten fra hytteterrassen.

Når jeg er på hytta, pleier jeg ikke å sove i selve hytta, men jeg har fått til disposisjon annekset, som jeg da kan velge å dele med mine barn, eller alene. Det kommer jo an på hvem som er med.


Annekset, sett fra hytteterrassen. Denne gangen sov jeg alene der.

Det er også vedskjul i annekset, men jeg sover i rommet ved siden av.

På hytta var også eieren, som er min bror og hans familie, og vår mamma, som jo hadde hytta før.


Vi var en god gjeng, som prioriterte å spise alle måltider sammen, og nyte det å ha mye tid til hygge og samvær.


Her er det min datter Amalie, som lager en flott flette på sitt søksenbarn, Hanne.

Når jeg er opplagt til det, så tar jeg gjerne en liten tur for meg selv. Og denne gangen ble det en liten tur ned til sjøen.

Det er en bratt og tung bakke ned til sjøen, siden hytta ligger et stykke oppe i lia. Men når man først er der, og solen skinner, så er det bare fantastisk idyllisk og fredfullt.

Jeg tok meg en tur ut på flytebrygga. Jeg liker å oppholde meg der. Kjenne den svake gyngingen, og nyte stillheten. I alle fall når jeg er alene 🙂 
Her nyter jeg solens morgenstråler, som faktisk varmet ganske godt denne dagen.


På flytebrygga hadde noen tatt opp stigen som man kan bade fra, for vinteren. Der hang det en god del blåskjell, som nok ikke hadde planlagt en sånn skjebne.

Når vi er på hytta, er det også kjekt å gå på tur, hele gjengen sammen. Denne gangen kunne ikke mamma være med, siden hun ikke er så god til bens lenger. Men vi andre la lystig (mer eller mindre) avgårde i samlet flokk gjennom skogen og litt oppover mot et utsiktspunkt.


Vi fant oss en fin topp, hvor det var en riktig flott utsikt.


Her er meg med noen av dem jeg er glad i. Det er min bror Tom, min datter Amalie, og min nevø Thomas.
Er det ikke rart hvordan ungdommen ikke liker å smile med åpen munn? Lurer på om jeg også var sånn i fjortis alderen. Det må jeg prøve å finne ut 😉


Siste dagen av vårt opphold på hytta, var Skjærtorsdag. Da gikk ungene på eggjakt, og fant egg med mye godt oppi. De ble ledet langt avgårde, til forskjellige stopp hvor det lå nye ledetråder. Man kan trygt si de kunne innta godteriet etter den runden, hvor de sannsynligvis forbrant de fleste kaloriene 😉
Og ellers den uka, var den store hit’en Uno. Og Uno kan like gjerne spilles utendørs som innendørs 🙂


Avreisedagen kom det flere gjester på hytta. Min svigerinnes søster og foreldre. Det er veldig trivelige folk, og vi koste oss masse i den varmende solen på terrassen.

Men til slutt var tiden vår omme, og jeg og Amalie vendte nesen hjemover igjen.

Vi takker for et kjempefint opphold på hytta. Det har gitt mange gode minner 🙂

 

 

#hytte #påske #godteri #natur #utsikt #gjester #unger #ungdommer #sjø #brygge
 

 

17 kommentarer
    1. Du allverden,, det innlegget har du lagt mye arbeid i,, og så utrolig masse fine bilder 🙂 Utrolig vakker natur og omgivelser rundt det praktfulle stedet. Ingen tvil om at det der måtte ha vært en perfekt påske 🙂 Takk for turen 🙂

    2. Så herlig det så ut der Og så nært sjøen 🙂 Dette må være et lite hytteparadis ja. Kjekt at du får et aneks å sove og som du kan hvile i når du blir sliten.
      Masse kjekke folk der og skjønner godt at dere koste dere 🙂 Dette må være en fin tradisjon ja 🙂
      Håper du har koset deg og hatt det bra i dag også 🙂 Nattaklem til deg ♡

    3. For et utrolig flott sted ..og superfine bilder ..du altså..proffen :)) Litt av en utsikt det var der også..og det liker vi jo begge to 🙂 Ser ut som en gjeng med blide folk der og så gøy at de yngste hygger seg sammen ..og fletter hår og greier..det er stas kan jeg tenke meg :))
      Deilig å få beveget seg i frisk luft er det også..og sikkert godt for deg med en forandring fra hverdagen…. 🙂 Det var moro å se fra din påskeferie :)) Nattaklem<3

    4. Hei Eva 🙂 Masse familiekos i vakre omgivelser, det er godt for sjelen. I ettermiddag er det ‘lukket visning’ på huset vårt, megleren vil ha ‘en om gangen’ huset er stort og han vil ikke miste oversikten, og vi er på jobb. Det er ikke mer enn ca 2 mnd til vi flytter hjem til Frankrike. Skal ikke stresse, vi har mange gode hjelpere, men de tar betalt, he he.
      Det har vært hyggelig å ha kontakt med deg, når vi kommer i orden utpå sommeren, så kanskje nettet fungerer i utlandet også 😀 Ta vare på deg, planene dine er gode, du kjenner deg best selv. Nå må jeg fly avgårde, sender deg mange sterke klemmer, og kanskje vi snakkes igjen, skal ikke glemme bloggadr din :-)))

    5. Det så både svært koselig ut og det var et riktig nydelig sted. Og ikke minst vakre bilder. Fint med tur i fellesskap.
      Jeg hadde et håp om tur opp på setra, tror yngste og jeg var der i fjor….men det gikk ikke denne påsken.
      Nå går det fort framover til skikkelig vår.

    6. dedicat: Tusen takk 😀 Ja, litt arbeid legger jeg ned i bilder og sånt, for å få et fint resultat. Jeg er jo fotoglad, og liker at det skal se sånn noenlunde ryddig og velgjort ut 😀 Det var en helt herlig påske ja. Jeg koste meg masse. Og det var kjekt å lese om andres påske også 🙂

    7. Åse Helen: Ja, det er veldig fint og fredelig der i den hyttegrenda. Og annekset var helt perfekt. Jeg måtte nemlig ha meg noen timers hvile innimellom alt det kjekke 🙂

      Ja, jeg har hatt et par fine dager nå 🙂 Og håper det samme på din kant 🙂 Ha en kjempefin kveld 🙂 Klem ?

    8. Jeg ser at når jeg setter hjerte inn, blir det til et spørsmålstegn, så jeg for heller sette inn det tradisjonelle 😉

      <3

    9. annebe: Tusen, tusen takk 🙂 Halvproff kanskje 😉 Ja, utsikten er flott, ingenting er som å kunne hvile øynene på en vakker utsikt 🙂

      Barna hadde det så kjekt sammen. De hadde alle gledet seg til påsken, så det er veldig bra når vi har den muligheten.

      Forandringen frydet absolutt. Og det var godt å lade batteriene litt med dem jeg er glad i. Kjekt at du ville kikke innom 🙂

      Klem <3

    10. Siv Svanem: Huff så trist da, at været ikke var bra hos dere :/ Jeg kan ikke annet enn å si at det var kaldt de fleste dagene, men ellers fint. Og bittelitt regn. Mest sol. Gode minner når man har sånt et vær 🙂

    11. Lene S.: Ja, familiekos er bra, samholdet er bra. Viktig det. Man føler seg trygg og god da 🙂

      Åh så spennende med visning og greier. Jeg krysser fingrene og sier masse lykke til til dere. Det er litt av en prosess.

      Jeg takker så masse for følget, og ser frem til du kommer tilbake. Det er livsendringer på gang både hos dere og hos meg, men på helt forskjellige måter 🙂
      Mange gode og sterke klemmer tilbake, og masse lykke til videre på ferden 🙂 <3 <3 <3

    12. BforB: Tusen takk 🙂 Ja, det er veldig pent der. Og med mye natur, og også dyr inne i skogen.

      Synd du ikke kom deg dit du hadde lyst. Men du får prøve å få det til ved en senere anledning 🙂

      Ja, nå er varmen på vei. I dag var det 10 grader her. Sånt liker vi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg