KOM MAI DU SKJØNNE MILDE

Ja, nå er det ikke mai enda da. Men det er jammen ikke lenge til.

For her fikk jeg det plutselig veldig travelt.
Har nemlig en datter som går i drill i skolekorpset, og plutselig skulle det være konfirmantspillinger på rad og rekke, fra lørdag av. Så her gjaldt det å få klart uniformen og det hele i en fart.

Nå i kveld har jeg sittet og byttet 12 knapper i uniformsjakken, fordi det tilfeldigvis manglet en, og så fikk vi ikke en ny som matchet de andre. Dermed bestilte jeg like så godt 12 nye knapper. I tillegg måtte jeg jo sy på stjernene på kragen.

Men nå begynner det å ligne noe 🙂

Det eneste som mangler nå, er sko. Og det MÅ vi ut å finne før første konfirmantspilling på lørdag. Sukk. Jeg kom jo ikke på at konfirmasjoner gjerne begynner i april. Jeg har hatt så god tid, siden det meste tar form i mai.

Disse bildene er fra 2013. 

Dette er en kjekk tid for korps og drill 🙂 Jeg gleder meg i år til å se både min datter og min sønn i folketoget. Datteren min i drillkorpset, og sønnen min i russetoget 🙂

 

 

#korps #drill #skolekorps #folketog #barnetog #uniform #mai #17.mai #ungdom #nasjonaldag

 

14 kommentarer
    1. Da var du flink..det er pirkejobb..og for meg er det ikke barebare å tre i synåla lenger..hehe…
      Koselig å se bilder av de fine ungene dine..med typiske “vårantrekk”..for korps og russ minner i allefall meg om vår :))
      Hyggelig å se på folketoget når man har noen med der 🙂 De siste årene har vi stort sett heller tatt med mat og kaffe og sitti ute ved sjøen på 17 mai vi…mer behagelig :)..men allt til sin tid..var selvfølgelig i sentrum da guttene var mindre :))Ønsker deg ei fin helg :)) Klem<3

    2. Jøss, du får det plutselig travelt! 😀
      Og å sy i “ørten knapper” og stjerner og det hele er ikke bare-bare, men for deg som er flink til å sy og strikke, så går det vel som en lek 😉 Håper du finner skoene i tide!
      Og stillig herremann i russebuksen! Vi har jo begge våre to håpefulle i dèt antrekket i år 😉

    3. Og så flink du har Vært som har sydd på alle disse knappene 🙂 Det ervel full øving til mai nå.
      Fine unger du har 🙂 Nå gleder vi oss til mai du skjønne milde 🙂
      Ha en riktig fin dag Eva 🙂

    4. Jeg la meg supertidlig i går også, sovner i 22-tiden nå for tida, så lenge ikke naboen bråker… Så gøy med datter i drill-korpset og gutten som russ da 🙂 Snart er det mai, og 17. mai og 18. mai, og da har jeg bursdag, og da flytter vi snart 🙂 Gleder meg 🙂 Ha en nydelig dag Eva, har du planer i kveld? <3 klemmer <3

    5. Du all verden.. ja da blir det full fart og mere til for deg i Mai skjønner jeg. Og det vekker jo litt minner siden jeg har spilt i skolekorps og litt i voksen alder.. og jeg har vært grønnruss da.. om noen husker den gamle realskolen. Men tok da studiekompetanse i voksen alder.. Lykke til og ha en fin kveld 🙂

    6. annebe: Ja, alt til sin tid. Det er nå helt sant 🙂

      Og tusen takk, javisst var det en pirkejobb. Men ikke så vanskelig 😉

      Ja, tiden går veldig fort. Russ og greier, det er jammen så jeg begynner å føle meg litt gammel 😉
      Folketoget er koselig å se på. Men føler nok at 17. mai kan være en litt vel travel dag av og til. Men uansett, så koser jeg meg den dagen. Høres kos ut med mat og kaffe ute ved sjøen. I alle fall hvis været er flott. Det kunne jeg også hatt lyst til 🙂

      Håper du også har en fin helg. Kos deg masse videre 🙂 Klem <3

    7. Åse Helen: Takk for det. Ja, det var litt av en jobb….12 knapper og 3 stjerner. Men uniformen ble fin den, og skal i bruk i dag, da korpset skal spille og drille for en konfirmant 🙂 Kjekke tider dette her 🙂

      Ha en flott dag du også Åse Helen 🙂

    8. frodith: Ja, nå er det gode fremtidsutsikter for deg med flytting og det hele 🙂 Og at det er vår, og snart bursdagen din, er også kjekt. Bare gode ting å se frem til 🙂

      Ja, i går kveld var jeg ute en tur. I ny kjole og nye sko. Og kom hjem med to gnagsår og ellers litt øm og vond i føttene 😉 Så nå vet jeg at når jeg bruker de skoene, så er gnagsårplaster en fornuftig greie 😉

      I kveld har jeg ingen planer. Bare være hjemme og slappe av 🙂

      Ha en kjempfin lørdag <3 Klemmer <3

    9. dedicat: Grønnruss altså? Hmm….dem ser man ikke nå til dags i alle fall 😉 Selv var jeg oransjeruss da jeg gikk siste året på ungdomsskolen. Husker jeg var bra kry 😉

      Ja, Mai er en hektisk og god måned. Den mest hektiske delen er vel 17. mai. Men skal vite å nyte den dagen også 🙂

      Ha en kjempefin dag i dag, og fortsatt god helg 🙂

    10. monicen: Hehe…ja, ørten knapper er putlearbeid, men ikke vanskelig i det hele tatt 🙂 Og jeg har jo en viss trening etter mange år.
      Skoene kom i havn i går, så det er også ordnet. Så nå er det klart for konfirmantspilling i dag. Forhåpentlig lettner øsepøseværet innen den tid 😉

      Ja, russen har sin egen sjarme, helt klart 🙂 Og kjekt at vi begge har russ dette året. Det er jo ikke noe som skjer for ofte 😉

    11. Det er artig med disse tradisjonene….og strevsomt. Men godt du er ferdig med uniformen. Datteren din tror jeg ligner aldri så lite på deg :).
      Så har du en sønn som er russ, mi yngste er det neste år. Travel tid.
      I år stikker jeg fra alt….til og med 17. mai, akkurat det syntes jentene var trist.
      Men ønsker sønnen din en fin russefeiring :)).

    12. BforB: Tusen takk for det. Ja, jeg synes det er kjekt når noen kan se meg i barna mine 🙂
      Og uniformen og sko og alt sammen er klart nå. Så nå er det full fart både med konfirmantspillinger og marsjøvelser 🙂

      Ja, russetiden er noe helt spesielt, og et minne for livet. Så selv om det er travelt, så er det også kjekt 🙂

      Ja, jeg gleder meg i grunnen til den dagen jeg også kan stikke fra alt. Men må nok stille opp noen år til 😉 Og jeg skjønner at jentene dine synes det var trist. Men tross alt, så er de unge og friske, og har ikke opplevd alt det du har 🙂

      Tusen takk for gode ønsker 🙂

      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg