PLANLEGGING AV TERRASSEFEST

Nå når våren er her, er det på tide å få litt orden utendørs igjen. Og et av målene er terrassen min. Jeg har en ganske stor og fin terrasse, i 2 plan. Det øverste planet er delvis overbygget, og det nederste planet er åpent, og man kan gå ut på plenen.


Dette er et instagrambilde fra 1. juli i fjord. Ikke så høy temperatur, men det var en av de sjeldne dagene den sommeren, hvor tempen ikke kom så høyt opp 😉
Det viser sittegruppen som jeg har laget selv 🙂

Overbygget ble bygget for et par år siden. Det måtte delvis rives da første vinteren kom, fordi taket og det hele ikke var festet på forskriftsmessig vis. Ergo, det ble revet, og satt opp igjen forrige vår. 

Da det ble satt opp igjen, passet jo ikke alle festene, dermed ble det litt hull her og der. Og der kan det regne litt igjennom.


Noen små hull hvor regnet av og til pipler gjennom.

Jeg har gått til innkjøp av både silikon, beis og det hele, for å kunne fikse og ordne opp.


Hele terrassen er nå et eneste stort kaos etter vinteren. Og jeg ser frem til å få litt orden.

Planen er å male litt her og der.

Både gulv, rekkverk, takbjelker og vinduskarmer skal få et fint strøk. Vinduskarmene mangler lister, men det er en plan på det også. Materialene har jeg, men han som har lovet å hjelpe meg, er av den travle sorten menneske 😉 Så når det vil komme på plass, aner jeg ikke. Men et lite strøk maling vil jo gjøre inntrykket litt mindre sjuskete i alle fall 🙂
Bjelkene i taket skal få en brun beis. Jeg tror det vil gi en fin kontrast. Og så må jo hele greia også males på yttersiden også. For der er det bare et strøk. Litt lite. Men det haster ikke sånn nå på våren. Det kan jeg ta senere i sommer 🙂

Etter at takbjelkene er beiset, skal jeg henge opp disse lampene som jeg kjøpte på Ikea. Skal i alle fall prøve, og se om det blir fint. Koselig å skape litt miljø når/hvis man oppholder seg der på kveldstid.

Pallemøblene har jeg ordnet selv. Malt og styrt på. Men nådde ikke å bli ferdig. Så jeg gjorde klart noe som skal bli et bord. Og har nå kjøpt hjul på Ikea, som jeg skal montere på når det er ferdig malt. I tillegg har jeg lyst å kjøpe en gjennomsiktig plate til å ha som bordtopp. Om jeg får tak i det. Tror det kan bli veldig fint 🙂

Hele terrassegulvet skal vaskes og beises, så blir det friskt og fint til sommeren. 

Så er det jo sånn da, at jeg planlegger en fest på terrassen min. Og nå har jeg endelig kommet så langt, som til å se at dette faktisk skal la seg gjøre.
Jeg planlegger å invitere gamle venner, nye venner, single venner og par-venner. Et lite utvalg. For har jo ikke ubegrenset plass. Men har lyst å samle en liten gjeng til hyggelig lag. Og dette vil jeg gjøre helst rett etter 17. mai. Så det er bare å henge i, og få det meste ferdig 😉

Jeg ser frem til dette. Et lite mål, en liten mestringsfølelse når jeg endelig kan ta imot feststemte mennesker på min ferdige terrasse 🙂

Jeg har slitt såpass de siste par årene, at det tar litt tid å få det sosiale helt på plass, men jeg vokser gradvis på alt sammen, og gleder meg til å utvikle meg enda mer. Jeg kjenner hvor godt det gjør, å føle seg med blant andre mennesker igjen.

Og ja, jeg er en rolig dame, er ikke den som roper høyest. Og stresser også litt med å slippe meg løs. Men, jeg tror at det skal komme seg det også. Selvtillitten er fortsatt rimelig lav, men jeg vokser for hver uke som går.

Ser så utrolig frem til denne sommeren. Dette er på en måte min livsstilsendring 🙂 Og det er fordi jeg vil det. Jeg har jernvilje når det kommer til det.
Og nå har jeg også motivasjon ♥

 

 

#livsstilsendring #terrasse #forberedelser #fest #venner #oppussing #maling 

6 kommentarer
    1. Så deilig du har ork og lyst å ta fatt på sosialiserings-biten 🙂 Jeg tenker at det er leit at du har sliter med selvtilliten, for maken til menneskelig og trivelig menneske skal man lete lenge etter tror jeg <3 og håper du ser det selv etter hvert 🙂 Men det tror jeg du er i ferd med å gjøre. Siden formen stiger og energien også. Jeg tror du ser deg selv på en annen måte nå, eller? JEG ville hvertfall kost meg veldig i ditt selskap, det er jeg SIKKER på <3 Det blir sikkert superkoselig med en fest med gamle og nye folk der ute 🙂 Og godt med et mål,og noe å stelle i stand til 🙂 God klem fra meg <3

    2. frodith: Ja, jeg har endelig kommet ut av min usosiale kokong. Fant ut at det ikke var noe særlig der inne 😉 Men alt er en prosess, og jeg har jo bestemt meg, så da skal jeg også klare det 🙂

      Jeg er stille og rolig, og nesten usynlig til tider. Men det har jeg ikke så lyst til å være. Har aldri hatt lyst til det. Men med god støtte og enkle grep, så kan jeg kanskje komme dit jeg har lyst 🙂

      Jeg håper jo at jeg er trivelig, så klart 🙂 Jeg mener i alle fall ikke noe vondt med noe av det jeg sier eller gjør.

      Og humøret og alt blir bedre, når jeg ser at jeg får til de målene jeg setter meg. Gleder meg veldig til fest. Det skal bli en kjekk opplevelse 🙂 Og skippertaksmenneske som jeg er, så er jo dette noe jeg allerede har begynt å jobbe mot 🙂

      Tusen takk for nydelig kommentar <3 Stor og god klem tilbake til deg fra meg <3

    3. Skikkelig fine farger i den sofakroken der..og med de lampene blir det nok stemningsfullt og koselig :)) Håper overskuddet ditt varer så du får tingene i orden og kan kose deg med party i mai ..men alt trenger jo ikke være i orden for å hygge seg heller..men litt lettere å få ting gjort med et mål ja..helt klart :))
      Fint å kunne skinne og synes litt …det gir jo også positivt overskudd..og hyggelig å høre du er i ferd med å bygge opp selvtillitten din :)) Og vilje kommer man langt med :)) Ha en trivelig kveld 🙂 Klem<3

    4. Du verden 🙂 Det må jeg si var en utrolig trivelig terrasse, og de artige pallemøblene du har satt sammen 😀 Og mulighet til å sitte både i våte og tørre dager 🙂 Dette blir bare helt perfekt ser jeg. Men ta nå litt om gangen,, utelivet skal nytes og ikke være en konstant “arbeidsoppgave” ,, lykke til 🙂

    5. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, jeg har prøvd å holde det i litt friske sommerfarger. Jeg satser på at ting går bra, og at jeg får gjort litt hver dag 🙂 Men helt klart at alt ikke trenger å bli gjort før den tid heller. Men jeg har lyst å få orden, så kan jeg slappe av resten av tiden 🙂

      Selvtilliten min har hatt en alvorlig knekk. Men, jeg tror nok at med tiden, så skal jeg klare å bygge den opp igjen. Akkurat dit hvor jeg vil ha den 🙂 Og er på god vei nå 🙂

      Sender deg en god nattaklem <3

    6. dedicat: Tusen takk for det 🙂 Ja, jeg synes resultatet av pallemøblementet ble ganske så bra. Og hadde en flott sommersesong med det sist sommer. Og om jeg gjør alt klart nå, er det bare til å nyte resten av sommeren, når den kommer i gang. Så nå ser jeg frem til det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg