PHOTOWALK

Jeg er jo ute på fototurer rett som det er. Noe mange av dere er godt kjent med allerede.
Men her om dagen, bestemte jeg meg for å være med på et fototur arrangement i en av fotogruppene jeg er med i. Dette var første gang jeg meldte meg på noe sånt, og så at utenom han som arrangerte, så var det ei til som skulle være med. 
Men, hun trakk seg av helsemessig årsak.

Turen skulle begynne i Stavanger, og deretter skulle vi videre til et sted som heter Randaberg, hvor Tungenes fyr ligger. For meg var jo dette spennende, all den tid jeg er i Stavanger en del for tiden, men også fordi jeg sjelden er på Randaberg. Og jeg hadde ikke vært på Tungenes noen gang. Dagen var søndag 3. mai, og været var flott.

Jeg synes også dette var kjekt, siden jeg tenkte at kanskje går det an å lære noe nytt, pluss også få litt tilbakemelding på det jeg selv gjorde.

Dagen kom, og jeg møtte opp på avtalt sted i Stavanger. Jeg var litt nervøs. Må innrømme det. Her skulle jeg tilbringe noen timer med en fremmed mann, som sikkert var veldig proff fotograf i forhold til meg. Og jeg følte meg litt liten og veldig amatør 😉

Men, i kjent stil, gikk jeg på med friskt mot 🙂

Mannen var veldig hyggelig, helt ufarlig, og det var kjekt å snakke litt foto, med noen som visste hva det gikk i 😉

Vi begynte rett bak Rogaland Teater. Der var det et lite parklignende område.

Jeg begynte med å ta noen bilder av trær og busker, gjerne med litt spennende form. Og da fikk jeg øye på denne greinen, som hvis jeg sto på rette stedet, så ut som den føyde seg etter lampen.

Litt spennende struktur på dette treet.


 
Like bortenfor gikk en gangbro over hovedveien. Og den broen hadde en spennende utforming i forhold til andre gangbroer jeg har sett 🙂

Detalj av brokonstruksjonen.

Siden vi var nært teateret, sto det naturlig nok en teaterbil parkert 🙂

Også et bybilde kan skilte med en blomstereng midt i all travelheten.

Noe så nødvendig som trapperekkverk kan også ha detaljer verdt å legge merke til. Men hva dette skal symbolisere, er jeg litt mer usikker på 😉

Fremme ved Tungenes, fikk vi parkert bilen, og der lå en liten båthavn så fint plassert. Og vannet var så stille, at båtene speilet seg i den blanke overflaten.

På vei ut til fyret, møtte vi noen som hadde en drage i lufta.

Og selvsagt ute ved kysten får man titt og ofte med seg litt båttrafikk.

Ute ved fyrhusene, ble det bygget en liten vindmøllepark. Der var det forskjellige vindmøller å se, som ikke var til nytte, annet enn som interessant skue 🙂

Der var til og med et ønskefyr der 🙂

På vår vei i fjæra, ble det litt hopp og sprett, og tjo og hei. For der fant vi stille vann, som var litt kjekt å eksperimentere med 🙂

Og når man hele tiden kikker ned, så finner man fargeklatter som man kanskje ikke engang tenker over i det daglige.

Stein trenger ikke å være grått og kjedelig.

Spennende formasjoner kan gjøre en strandtur til et opplevelsesrikt eventyr.

Fyret ligger i det fjerne, og ser solid og trygt ut der det kneiser i all sin hvite og røde prakt 🙂

Man finner mye fint i fjæra, om man kikker godt etter. Her er et lite skjell i fine farger.

En krabbe har sett sine bedre dager. Tror ikke det var sånn den hadde tenkt å ende sine dager 😉

Tørkede sjøplanter kan forestille så mangt. En helt egen form for naturlig kunst.

Faunaen langs sjøen er også nydelig i klare farger som man blir glad av 🙂

På vår vei tilbake til bilen, går vi forbi gamle gårder og karakteristiske steingarder.

Og her endte Photowalken.

Etter det dro jeg til Stavanger igjen, og gikk en god tur i byen, uten kamera, og med en annen mann ved min side, før jeg vendte nesen hjemover til meg selv igjen 🙂 En flott dag, som var enden på en veldig kjekk langhelg 🙂

Dagens selfie måtte også med. Som avslutning på innlegget. Her i redigert versjon. 

 

 

#photowalk #fototur #foto #fjære #strand #fyr #fyrhus #vindmølle #tur #stavanger #tungenes #teater #park #båt #drage #blomster #gangbro

 

 

16 kommentarer
    1. Kjempemange spennende bilder. Favorittene mine var hoppingen over vannpytten, særlig det med kun speilingen og så det siste var nydelig og blomsterengen, ja der var mange veldig fine. Har du sett inne på Lillasjelsiden min på facebook, der legger jeg ut bilder, både foto og kunst, med tekst

    2. Mariann Sæther Tokle: Tusen takk 🙂
      Ja, hoppingen over vannpyttene var et vellykket påfunn 🙂 Så de bildene er jeg også veldig glad i 🙂 Jeg ble fornøyd med flere av bildene på denne turen. Og veldig kjekt å se at andre også likte dem.

      Nei, jeg har visst ikke vært inne på siden din på facebook. Men skal ta meg en tur inn dit nå når du har gjort meg oppmerksom på den 🙂 Takk for det, og ha en kjempefin dag i dag 🙂

    3. Wow 😀 Du begynner virkelig å få øye for detaljer når det kommer til foto 🙂 Skikkelig mange flotte bilder! Artig å følge utviklingen din 🙂
      Klem! <3

    4. monicen: Tusen takk 🙂

      Ja, nå kommer det seg. Nå føler jeg meg tryggere på det jeg gjør, og all trening er god trening…antakelig 😉

      Klem <3

    5. Du all verden 🙂 Fortsetter du på dette viset så trenger jo ikke jeg svinge innom Stavangerområdet,, ler… men utrolig mange vakre bilder og detaljer 🙂 Jeg har jo meldt meg inn i fotoklubben her, men har ikke vært på noe opplegg med de ennå. Så jeg får se hva det blir til. 🙂 Moro å se hva du får til, og også merke et godt humør med smil i 🙂

    6. Så bra det ble noe av selv om det bare var deg som møtte opp…da fikk jo du lært ekstra mye :)) Her var det mange flotte “blinkskudd”..og mange varierte motiver :))
      Likte alle jeg , men skal jeg si et jeg festa meg ekstra ved..var det det fra vindmølleparken..det orange og blå himmel..stilig :)) .også likte jeg veldig godt “selfien”nederst da :))))Nå driver jeg å skal henge opp gardiner her….”hater”sånt arbeide….men av og til må man bare …hehe.. Stor god klem fra meg til deg <3

    7. annebe: Tusen takk 🙂

      Ja, jeg fikk lært et par ting jeg ikke har kommet på selv. Eller, jeg ble kanskje litt mer bevisst. Det var nyttig og kjekt 🙂
      Og så fikk man jo bli litt kjent 🙂

      Ja, jeg synes også de bildene av vindmølleparken ble veldig freshe og fine. Klare farger og fine mønstre 🙂 Og en liten selfie må til av og til 😉 Hehe. Kjekt du synes den også var fin 😀

      Ja, akkurat den jobben der, gardiner og sånt….Jeg er ikke noen stor tilhenger av det jeg heller. Men blir jo fint når det er gjort 😀

      STOR klem tilbake til søte deg <3 Ha en flott ettermiddag og kveld 🙂

    8. rundtomkringtrorjeg: Tusen takk, så kjekt at du likte dem. Og når man smiler og koser seg, da har jeg oppnådd et fint mål 🙂

    9. dedicat: Åh joda, du burde absolutt ta deg en tur likevel. Så kan du ta med deg kameraet ditt også, og vi kan gå på fototur sammen 😉
      Kjekt du liker bildene mine. Jeg har hatt en utvikling siden jeg skaffet meg mitt kamera, og er stolt over hva jeg får til, og hvilke motiver jeg ser 🙂
      Du får hive deg med i opplegg med fotoklubben etterhvert, og så vil du lære og erfare masse spennende om ikke lenge 🙂

      Ja, humøret mitt, det er ganske godt for tiden. Jeg merker en stor forskjell selv. Positivt 😀

    10. Pssst,, det var to som ikke meldte seg innen fristen på konkurransen sin, så jeg måtte gå videre på lista over innsendte forslag til antall potter i drivhuset mitt. Så da havnet du på pallen 🙂 Sjekk innlegget mitt, og send meg postadressen din så jeg får sendt premie 🙂

    11. dedicat: Åhhh….tusen takk 😀 Så utrolig kjekt da 🙂 Men synd for dem som ikke meldte seg 🙁 Jeg skal sende deg adressen min jeg 🙂

    12. FANTASTISK fine bilde Eva. Det var så mange jeg likte best; trestammen, gangbroen, mannen både i luften og vannet. Dette var virkelig gode bilder :).
      Klem 🙂

    13. BforB: Tusen takk 🙂 Ja, nå føler jeg meg i grunnen mer og mer trygg på bildene jeg tar. Og at jeg har øye for å være litt mer kreativ, og se de små detaljene 🙂 Det er kjempegøy å fotografere, i alle fall når man har tid, og været er flott 🙂 Men tror kanskje jeg må ta en regnværsfototur også. Det har jeg enda tilgode 🙂

      Håper du fortsatt nyter og koser deg der du er 🙂 Viktig det 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg