NY TUR Å SE FREM TIL ♥

Jeg var faktisk ganske sikker på at turen min til Oslo i mars, kom til å bli den eneste fritidsreisen min dette året. Og spesielt fordi jeg har litt trang økonomi for øyeblikket.

At økonomien er trang skyldes jo forskjellige ting, blant annet at jeg ikke jobber, og mottar en ytterst liten kompensasjon fra NAV. I tillegg er jeg jo i ferd med å investere i ny garderobe. Noe som jo setter sine spor på bankkontoen.

Men altså, tur. Som sagt, så trodde jeg at Osloturen var den eneste dette året. Selvsagt er det jo mye som kan skje, og en helgetur til en eller annen by her i landet slett ikke er umulig. Men plutselig kom det en forespørsel om å dra til Praha. Og der var jeg ikke sen om å bite på. Turen skal da være sammen med min bror, og vår mamma. Og mamma sponser turen.

Mamma har ikke så god helse lenger, og vi kom frem til at skulle vi noensinne få en sånn anledning sammen, så er det best å gjøre det nå.

Og nå er reisen og hotellet booket, og det blir den helgen jeg har bursdag. Så det er jo en superduper fin gave å få 😀 Og gjett om jeg gleder meg?

Her er hotellet vi skal bo på. Jeg lånte bildet fra hotellets hjemmeside.

Jeg har aldri vært i Praha før, men har hørt at det er en vakker by. Så dette blir nok et høydepunkt for meg dette året 🙂 Og ekstra kjekt å få reise med min bror og vår mamma. Det har ikke skjedd siden vi var barn/unge, før vi forlot redet. Vi har hver for oss reist med henne, men ikke sammen. Gleder meg ekstra til akkurat det 🙂

Dagen i dag har vært litt hektisk, på en god måte 🙂 Og nå har jeg også fått en fin avslutning 🙂

Først fikk jeg gjort litt husarbeid, noe som krever sin kvinne av og til. Deretter sorterte jeg ut litt mer klær. Nå er jeg selv virkelig sjokkert over mengden klær som skal ut. Det er nesten ikke til å tro!

Senere på dagen gikk jeg tur rund favorittvannet mitt igjen, sammen med min gode venn. Deretter gikk jeg med en venninne på Jordbærpikene og drakk en kopp sjokolade, før vi etterpå ristet av oss kaloriene igjen med en god tur, hvor jeg virkelig fikk svettet litt 😉 Og så, etter det, tok jeg med meg datteren min, og vi dro på nattåpent salg på det støste kjøpesenteret her, Kvadrat.

Der kjøpte jeg bukse til meg selv og til henne. Henholdsvis Lee og Diesel. En sånn anledning må man bare benytte når det er gode avslag. I tillegg fikk jeg kjøpt meg ny regnjakke. Og DET trengte jeg virkelig. Men fikk dessverre ikke tak i passelig regnbukse, så det får jeg se etter en annen gang. Fant også en fiiiiiin turjakke. Men tok meg ikke råd til den også. Det minker kraftig på pengene, dessverre. Skal jo leve litt også 🙂

Men er veldig fornøyd med denne dagen. Den har vært en av de virkelig gode dagene 🙂

Nå skal jeg sove litt, og så er jeg klar for ny tur i morgen. Minst en tur hver dag denne uken. Det er mitt mål. Unntatt 17. mai. Regner med jeg går endel likevel den dagen 🙂

Ha en riktig god natt, dere som ikke har sovnet enda.

 

#tur #reise #klær #venner #familie 

18 kommentarer
    1. Så herlig og flott for deg å få en sånn reiseinvitasjon. Jeg er sikker på at det er helt perfekt og særlig i den prosessen du er inne i med deg selv:) Stå på dette blir så bra så 🙂 og gratulerer med tur 🙂

    2. Du kommer til å kose deg i Praha. Har hørt mye fint om den byen, men ikke vært der selv enda. Og takk for at du minner meg på turgåing :), min tur å begynne med det snart…

    3. Praha er en super by, har vert for en del år tilbake, mye og se på, mye og ta bilde av. Var jo snilt av din mor og sponse tur 🙂 Riktig god tur og nyt tiden 🙂
      Selv resier vi til Mallorca på fredag, 1 uke og tar 17 Mai der 🙂

    4. dedicat: Ja, en sånn invitasjon passer helt perfekt. Og vi reiser i juni, før ferien begynner. Fin tid å reise på tur 🙂
      Og tusen takk 🙂 Som du sier, passer perfekt for meg og der jeg er akkurat nå 🙂 Trengte en sånn lys og glad ting 🙂

    5. maiken: Tusen takk 🙂
      Gleder meg veldig til Praha ja. Har heller ikke vært der før. Men endelig er det min tur 🙂

      Ja, jeg skriver en del om turgåing, så du vil nok risikere å bli minnet på det både titt og ofte 🙂 Det er det som har dratt meg opp og ut i den sosiale verdenen igjen 🙂 Og så er det jo faktisk kjekt også. Litt tiltak til å begynne med….men etterpå savner man det de gangene man ikke får gått en liten runde 🙂

    6. rundtomkringtrorjeg: Tusen takk 🙂
      Ja, dette gleder jeg meg virkelig til. Har alltid hatt lyst å dra til Praha 🙂 Og helt klart, skal kamera bli med. Og så lenge min bror også er med, så blir det nok en del knipsing, all den tid vi begge liker å fotografere 🙂 En måned igjen, så drar vi.

      Så herlig med tur til Mallorca 🙂 Jeg er sikker på at det feires 17. mai der også, blant de norske i alle fall. Men ikke sikkert det føles like viktig når man har bestemt seg for å stikke av litt 😉 Kos dere masse 🙂

    7. Mariann Sæther Tokle: Takk for det 🙂 Ja, jeg nyter hver eneste lille glede som kommer min vei 🙂 Det er min måte å overleve på 🙂

    8. Så fantasktisk at det dukker opp reisemuligheter for deg! 😀 Og en tur med bror og mor er jo også en flott ting å gjøre. Herlig å se at ting løsner for deg, kjære venninne!
      Stor klem! <3

    9. monicen: Ja, tusen takk for det kjære du 🙂 Ja, blir nok en god tur, med en stor porsjon tålmodighet. Gleder meg masse jeg 😀

      Stooor klem tilbake <3

    10. Mariann Sæther Tokle: Ja, det er sant det. Når man samler de små gledene, og registrerer dem i gledesbanken, så er det lettere å finne flere 🙂 Man blir positiv 🙂
      Kjempefint er det 🙂

    11. For en herlig dag, innholdsrik og fin, og med mye gode planer i til og med <3 Den Praha-turen blir nok fin ja 🙂 Jeg vil også til Praha. Ser så fint ut. Dagen i går så topp ut, turer, venner, venninner, god mat OG shopping 🙂 Supert <3 Håper denne dagen er i ferd med å bli like fin <3 Klemmer i bøtter og spann <3

    12. frodith: Ja, det var virkelig en fin dag i går 😀 Herlig med sånne dager 🙂 Og Praha, blir årets høydepunkt så langt 🙂 Bare en måned å vente 🙂

      Dagen i dag startet med tur med en dame jeg har møtt i venneklubben. Og så langt har alt vært bra. Nå skal jeg refreshe meg selv med en tur i dusjen, og deretter ut og handle litt 🙂 Herlig dag i dag også tenker jeg 😀

      Håper du også har en fin dag. Og kjekt med fotochallenge. Kos deg masse <3 Klemmer i bøtter og spann tilbake <3

    13. Så gøy da…:)) Har aldri vært i Praha..men hørt at folk liker seg der ..mannen har vært der med jobben og synes det var en fin by :)..så er det jo hyggelig å dra med nær familie..og når turen er sponset har du jo kanskje noen kroner å handle litt for også :)) Blir ikke så mange gåturer på meg om dagen..men gikk ei fin runde på ca 40 min med eldstesønn i går …:)) Håper dere blir fornøyd med de nye buksene da :)) Ha en fin kveld 🙂 Klem<3

    14. annebe: Blir nok lite handel på meg. Er der hovedsakelig for å være sammen med de to. Men får litt tid for meg selv, og da kan det hende jeg titter innom en butikk eller to, om jeg ikke bare går på fotosafari da 😉
      40 minutter er jo en god tur det. Veldig bra 🙂 Og ekstra kjekt når det er med noen man er glad i 🙂

      Ha en fin kveld du også 🙂 Klem <3

    15. Så herlig med en overaskelsestur til Praha 😀 Der kan du nyte livet i koselige omgivelser og deilig temperatur 🙂
      Hørtes ut som en kjempe fin dag i går også. Du blomster for tiden 🙂
      Kos deg masse i dag også 🙂

    16. Åse Helen: Tusen takk for det 🙂 Ja, gleder meg til tur, det kan jeg love deg.
      Har mye fint å glede meg over for tiden, og at det er mai, og vår, hjelper jo også 🙂

      Kos deg masse du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg