MATCHENDE STJERNETEGN

Nå tenker du sikkert at jeg har levert ut maksimalt av personlige innlegg for et helt år fremover. Men nei, jeg blir nok ikke helt ferdig med akkurat det riktig enda.

For her i gården er det en del ting som går gjennom tankene mine for øyeblikket. Og det er litt greit å sette enkelte ting litt i perspektiv. Det å kunne lese gjennom tankene mine her inne, er i grunnen en ganske grei ting å gjøre. Det gjør at jeg nesten klarer å se tingene mine utenfra av og til.

Jeg har 4 forhold bak meg. 2 av dem var 8 måneder lange. Så da nådde man jo ikke helt å bli skikkelig kjent engang, før man fant ut at det ikke gikk i lengden. Et forhold varte i 21 år. Det var med faren til mine barn. Og ett forhold varte i 2 år. Der ble vi samboere, og nådde å bli ganske godt kjent.

Alle disse forholdene hadde en fellesnevner: De var alle med menn som er født i det samme stjernetegnet, Steinbukken. Og av alle ting, 2 av dem fylte året på julaften, og en på nyttårsaften. Og en ventet til uti januar før han kom til verden den gangen for lenge siden. 

Så er jeg litt opptatt av stjernetegn etter å ha gjort disse erfaringene. Ikke veldig opptatt av det, men akkurat så opptatt av stjernetegn at jeg i alle fall vet at en Steinbukk skal jeg ikke ha som annet enn venn. For der vet jeg at forhold fungerer dårlig. Og når jeg leser gjennom stjernetegn, hvem som passer sammen og ikke, så vet jeg at mitt stjernetegn ikke passer med Steinbukken. Det har jeg lest svart på hvitt nå i ettertid.

Jeg prater godt med Steinbukker. Og som venner, er de veldig gode til meg. Så jeg kan godt ha mange steinbukker som venner. Det går helt fint. Men forhold er totalt utelukket.

Selv er jeg Tvilling. Og etter å ha lest litt, har jeg funnet at jeg passer veldig godt med Vannmann og Vekt. Og også ganske bra med Vær og Løve.


Bildet er googlet.

Min datter er Vannmann. Og vi to er veldig close. Men vi er jo mor og datter, så da er jo ikke sammenligningen helt til å stole på. Men likevel…. Jeg var også veldig close med min pappa, som var Vekt. Jeg savner han fortsatt veldig. 

Men, nå skal jeg ikke henge meg veldig opp i stjernetegn egentlig. Jeg begynte bare å reflektere litt over det. At noen av mine nærmeste har de stjernetegnene jeg skal passe veldig godt sammen med.

Vannmannen…Jeg har ikke kjent mange menn som er vannmann. Men nå kjenner jeg to, som jeg vet om. Den ene ble jeg kjent med for halvannet år siden. Jeg fant fort ut at vi passet sammen. Men han var gift, og dermed var jo noe sånt totalt utelukket. Men hadde han vært ledig på markedet, så hadde jeg kanskje ønsket meg han, selv om jeg på den tiden hadde det fryktelig vanskelig grunnet min siste Steinbukk og bruddet etter det forholdet. Men jeg husker jeg tenkte og undret meg over hvorfor jeg ikke kunne ha møtt en Vannmann istedet for alle Steinbukkene?

Men livet er ikke så rett frem. Det er nok meningen at man skal møte diverse problemer før man endelig finner det som er riktig.

Den andre Vannmannen jeg kjenner, er den jeg virkelig har falt for. Han som har gjort innbrudd i mitt hjerte, og gitt meg en god periode nå på vårparten.

Jeg kom plutselig på det, her jeg satt og tenkte. Jeg tenkte nemlig at han på mange områder er ganske lik min datter. Egenskaper som sikkert er kjennetegn for Vannmannen, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. Egenskaper som jeg liker og setter pris på. Egenskaper jeg beundrer. Hos dem begge.

Og da ser jeg jo, at det nok er noe i de stjernetegnene, som mange fnyser av. Og når jeg ser dette, så klarer jeg også å se hvorfor jeg har falt for en Vannmann. Det er rett og slett fordi vi passer sammen. Det må jo være sånn, ikke sant?

Men alle har jo forskjellige individuelle forskjeller også innenfor de forskjellige stjernetegnene. Jeg er nok ikke en typisk Tvilling. Jeg er født helt i slutten av tegnet, og har nok mye av Krepsen i meg også. Så jeg er vel en blandingsrase jeg da 😉 Hverken det ene eller det andre. Men jeg kan si at jeg er meg 🙂 På godt og vondt. Jeg er godhjertet, har stor omsorg for mine medmennesker, jeg er et ja-menneske, men forsøker å si nei av og til, jeg har dårlig selvtillit, men jobber med saken, jeg er eventyrlysten, jeg kan være ganske impulsiv, jeg er stille og rolig utad, men liker å være med på ting, jeg er ærlig og redelig, men kan også være vill og uskikkelig, jeg har stort behov for nærhet og fysisk kontakt, jeg er ikke redd for å vise følelser offentlig, jeg er romantisk, lidenskapelig, og har stor kjærlighet i mitt hjerte….

Ja, jeg kunne nevne så mye mer. Men det får da være grenser for egenreklame 😉 


Bildet er googlet, og beskriver meg på en prikk 😉

Jeg satt og leste litt på horoskoper, og fant kjendiser født i Vannmannen. Og selvsagt fant jeg en som jeg virkelig har hatt som min hemmelige fantasikjæreste. Har aldri tenkt over hvilket stjernetegn han har, men var artig å se at han er Vannmann….Nemlig Robbie Williams. Kanskje det var han jeg skulle satset på den gangen jeg forelsket meg i han? 😉 😛 😀

Men da måtte jeg vel ha blitt kjendis selv, for at han skulle ha oppdaget stille og rolige meg 😉 HIhihi 😀

Nei, jeg tror jeg beholder bena godt plantet på landjorda jeg. Det er noen år siden jeg sluttet å ha kjendisfantasier. Det får holde at jeg har sett Robbie Williams på konsert i Stavanger for en stund siden. Det var opptur deluxe, akkurat da det ble slutt med min siste Steinbukk kjæreste 😉

Heretter får jeg starte alle nye bekjentskap med å spørre hvilke stjernetegn de har 😉

 

Hvilket stjernetegn har du?
Har du interesse for stjernetegn?

 

#forhold #stjernetegn #kjærlighet #egenskaper #kjendis #tvilling #vannmann
 

 

18 kommentarer
    1. Oi…… de mennene jeg har hatt lengre forhold til (tre stykker) har alle vært Steinbukker. Alle var født i midten av januar og to av dem på samme dato! Jeg er ganske sikker på at jeg ikke passer sammen med Steinbukk, men jeg måtte altså gjenta det tre ganger før jeg innså det. I utgangspunktet virket de ganske ulike, men etter hvert så jeg tydelig likhetstrekkene. Jeg var ikke ferdig med mine egne mønstre. derfor tiltrakk jeg meg det samme….. Det betyr ikke at Steinbukker er “håpløse” – bare at JEG (vær) bør holde meg unna….. 😉

    2. karidansen: Hehe 🙂 Vi har visst bommet kraftig både du og jeg da, når det gjelder Steinbukkene 😉 Steinbukker er ållreite de, men kanskje ikke rette for oss å ha forhold til da. Det er nok noen andre som passer bedre til dem 🙂

    3. Jeg var sammen med en vannmann ikke 14 år før jeg byttet han ut. Morsom, luftig og grei kar som jeg fortsatt liker godt. Men fra min side ble det for overfladisk og vennskapelig så derfor gikk jeg. Hadde vi fått barn så hadde det nok blitt annerledes kanskje…
      Nå er jeg gift med en fisk og han er veldig modig og tøff, samtidig som varm, tålmodig og familiemann. Det passer meg utmerket og er glad jeg fikk barn med han 🙂 Her er det spenning og forelskelse jevnlig, selv om vi har Vært sammen igjen snart 14 år.
      Jeg er selv kreps og likermeg godt sammen med vanntegng i nære relasjoner, men jeg har venner i både luft, jord og ildtegn. Alt til sitt bruk.
      Jeg studerte litt astrologi når jeg var yngre og fikk tegnet opp kart til mange. Når man ser påhele kartet hvor alle husene til personen er, kan man danne seg et innblikk i personen. Bare stjernetegnet sier ikke så mye. Du kan f.eks ha pluto og andre hus ikke et følelses tegn og dermed er mer følsom enn andre tvillinger.
      Her ble det mye skriving på mobilen litt tidlig. Nå skal jeg ta med kaffekoppen og fotoapparat ut og nyte sol og stillhet før resten av verden våkner 🙂 Ha en riktig fin dag Eva 🙂 klem

    4. Dette kan eller vet jeg ingen ting om i det hele tatt 🙂 Jeg er vekt, men jeg vet ikke hva kjæresten min er. Vi har det så utrolig godt sammen, så da trenger jeg jo ikke å finne ut av det heller 😉 Men allikevel så skjønner jeg interessen din 😀

    5. Jeg er jomfru og bor sammen med en vekt og er ikke spesielt opptatt av hverken horoskoper eller stjernetegn, for det blir likesom ikke logisk for meg at man skal være så lik av personlighet fordi om man er født på samme tid på året. Da tror jeg mer på tallene, numerologien, for det er jo hele universet oppbygd av. 🙂 Men det stemmer jo noe av det som står om jomfruen da :))

    6. Åse Helen: Du er Kreps ja 🙂 Det er det mitt tegn grenser til, og ofte leser jeg både Tvilling og Kreps, og finner noe begge steder 🙂 Jeg er ikke sånn inni horoskop, men har bare fattet litt interesse siden jeg har gjort så mange erfaringer med Steinbukk, at jeg ikke vil forsøke det igjen.

      Jeg har en venninne som er mer inni disse tingene enn meg, så jeg får litt info fra henne fra tid til annen. Hun er også inne i nummerologi, og det er like spennende. Men jeg synes det er greiest å høre fra noen som kan det, fremfor å forsøke å finne ut ting selv 🙂

      Du må kose deg masse ute i solen, og gleder meg hvis du legger bilder ut på bloggen din 🙂

      Ha en nydelig dag du også 🙂 Klem <3

    7. Fruemmel: Hehe….Det er jo absolutt greiest å ikke henge seg opp i sånne detaljer som stjernetegn når alt matcher likevel. Så det holder jeg med deg i 🙂

      For min del dukket det i grunnen opp da jeg ble bevisst på at alle mine hadde vært Steinbukker. Og da måtte jeg begynne å studere det litt, og fant dermed også ut hvem jeg burde forsøke med 😉 Men må nok innrømme at det er ikke det aller første jeg tenker på når jeg møter nye mennesker, hvilke stjernetegn de har 😉 Det kommer liksom litt etterhvert det 🙂

    8. Mariann Sæther Tokle: For meg blir både horoskop og nummerologi litt av det samme. Altså like logisk mener jeg 🙂 Jeg har en venninne som er interessert i begge deler, og hun forsyner meg med litt info og artige detaljer av og til. Og utrolig hvor mye som faktisk stemmer, både i horoskop og tall 🙂

    9. Var litt merkelig med alle “steinbukkane “dine..hehe… Jeg er Skytte og mannen er vær..men jeg har aldri tenkt særlig over det med stjernetegn…men vi har jo iallefall passa bra sammen :))…søstra mi er litt interessert i det der med stjernetegn…jeg er mer slik at om jeg leser det er det mer som “underholdning”…vet egentlig ikke så mye om hva som skal være typisk for mitt stjernetegn heller…men sikkert spennende om en setter seg litt inn i det :)) Uansett håper jeg du treffer den rette matchen etterhvert :)) Godklem fra Mjøndalen <3

    10. Om stjernetegn leste vi venninnene i ungdommen i ukeblader, men etter det har jeg ikke tenkt over hele ‘greia’. Mannen min og jeg er født i hhv ild- og jordtegn, det vet jeg, men vi har vært gift i 20 år, og det har nok ikke med stjernetegn å gjøre. Respekt for den andres interesser, mye kjærlighet og åpenhet, det er vår oppskift 😉 Det blir slitsom for deg å finne en match, han skal presentere seg, og før du svarer med ditt navn, da spør du: Hvilket stjernetegn er du født i, feil svar, bye bye 😀 Har lest meg litt bakover i innleggene dine, du er veldig personlig noen ganger, det er din stil på bloggen, behold den du, men allikevel sier du at du er sjenert osv…Lykke til med jakten på drømmemannen, jeg unner alle å ha en god mann ved sin side :)))

    11. annebe: Ja, er faktisk litt merkelig må jeg innrømme. Men gode venner er de jo uansett 🙂

      Det viktigste er jo at man passer bra sammen. Uavhengig av stjernetegn da 😉
      Det er vel mest underholdning for min del også må jeg si. Men artig når man liksom finner ting som stemmer godt 🙂

      Godklem tilbake til deg, fra Sandnes <3

    12. Mariann Sæther Tokle: Ja, det sies så. Jeg har i grunnen ikke tenkt så mye over det, ikke før jeg så serien “Numbers”, eller hva den nå het 😉 Har ikke sett serien, men et lite knippe episoder har jeg fått med meg 🙂

    13. Siss: Stjernetegn er nok mest underholdning for min del, selv om noe er faktisk veldig interessant, og stemmer forbløffende godt 🙂 Da blir det plutselig litt mer spennende 🙂 Ja, oppskriften deres passer for dere. Det har jeg dessverre ikke opplevd selv enda. Så har akkurat det til gode 🙂 Det eneste jeg vet om stjernetegnet er at det ikke skal være Steinbukk. Nå må jeg få lov til å forsøke noe annet 😉 Hehe 😀

      Og jeg jakter ikke. Har et veldig avbalansert forhold til akkurat den saken. Akkurat nå tar jeg tiden til hjelp, og bruker tiden til en haug med tanker 😉

      Sjenansen min går ikke ut på hva jeg forteller og hvor åpen jeg er. Den går mer på det å være midt iblant mennesker, og liksom skal synes igjen der. Jeg har alltid følt meg mindreverdig. Og da er det ikke lett å møte en haug med nye mennesker, og så f.eks. ta initiativ til en håndhilserunde. Sånne ting….Om du skjønner 🙂

    14. Jeg tenker ikke så mye på stjernetegn og sånt, har vel aldri gjort det. MEN jeg ser at min beste venninne og kjæresten min er født i samme stjernetegn, og de er litt like som typer 🙂 Litt rart å tenke på. Og morsomt 🙂 Jeg vet ikke om jeg og det tegnet min Hr Frodit her født i EGENTLIG passer sammen, men det spiller ingen rolle. VI har våre opp og nedturer som andre par, og det har da godt noen år 😀 Håper du har en fin onsdag Eva <3 klemmer <3

    15. frodith: Du skal se det at du passer sammen med hans stjernetegn, spesielt siden bestevenninnen din har samme tegnet. Det er nok ikke tilfeldig da tenker jeg 🙂
      Og ja, alle par har jo oppturer og nedturer. Sånn vil det alltid være, og sånn blir man sterkere sammen 🙂

      Jeg har en helt grei onsdag. Litt sliten i dag, men har jo vært på farten hele dagen. Nå har jeg akkurat hvilt litt. Så skal jeg bake litt kanskje, eller kanskje vente til i morgen 🙂 Vi får se 🙂

      <3 Klemmer <3

    16. Hei så flott å høre at du liker oss vann-/Menn! Jeg har akkurat blitt foreslått matchende stjernetegn selv av min søster, som mente at tvillingene,skytten og evt fiskene kan være god match for vannmenn.. vi får vente å se hva som dukker opp ☺
      Lykke til med en vannmann – analysen virker svært lovende!

    17. Frode: Hehe, ja, det virker lovende, men så finnes det vel unntak 🙂 Så her er jo egentlig alt mulig 🙂
      Det er bare å smøre seg med tålmodighet 🙂 Min siste “flamme” var vannmann, og det varte i 2 måneder. Så helt perfekt var det ikke 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg