BERGEN VS OSLO

Helt siden jeg hørte at noen bloggere skulle møtes i Bergen til helgen, har jeg hatt veldig lyst til å bli med. Og om jeg skulle ta turen, har jeg flere venner i Bergen som jeg også kunne møte.

Planen var å ta ungene mine med. Og jeg hadde funnet hotell og alt, men ikke gjort noen reservasjon. Og grunnen til det er at jeg er så sliten og utmattet for tiden, at jeg var usikker på om jeg ville orke turen. Skulle jo kjøre dit.

Men, det er flere problemer som også kunne hindre. Nemlig det faktum at min bror er på ferie, og blir borte i 4 uker. Og da er det litt vanskelig for meg å dra så langt avgårde, når moren vår er hjemme alene.

I dag ble avgjørelsen tatt. Det blir ikke Bergenstur 🙁
Jeg er fortsatt ikke i form. Og må bruke det lille jeg har av krefter på familien og hjemmet mitt, og de tingene jeg har i umiddelbar nærhet.

Istedet bød en ny mulighet seg. Jeg har nemlig hele 3 ganger vært i Oslo de siste årene med min datter, på konserter og langhelg. Men sønnen min har ikke fått noen sånn anledning. Og nå kom endelig den anledningen. Vi skal til Oslo i august, jeg og han. Det blir en del av bursdagsgaven til han. Og vi skal på fotballkamp. Vi skal se favorittlaget hans, Real Madrid, spille mot Vålerenga.

Det er lenge til august enda, og jeg håper at formen er bedre da. Pluss at da er min bror hjemme igjen fra ferien, og moren vår vil ikke være alene hjemme i dagevis.

Datteren min får ikke være med. Hun har jo tross alt vært med 3 ganger før, pluss at hun jo nylig har vært i Spania. Dette blir enda en mor og sønn tur 🙂

Jeg gleder meg masse, men er lei meg for at Bergen ble skrinlagt denne gangen. Bergen er tross alt en av de fineste byene jeg vet om ♥
Men jeg satser på at jeg kan være med neste gang 🙂 Så det får være mitt neste mål 🙂


Bildet er googlet.

 

#reise #ferie #møter #byer #bergen #oslo

 

 

16 kommentarer
    1. Men da er jeg så heldig at JEG får se deg likevel <3<3 Gir du meg et pip om datoen på bakrommet, så skal jeg holde av helgen til deg <3 DET blir kos da 🙂 Så får jeg ta med noen Bergens-klemmer tilbake igjen til deg <3 Klemmer på rekke og rad <3

    2. Det er leit å måtte avlyse noe en har gledet sg til. Så får du se frem til Oslotur med fotballkamp og Frodith! Det er godt å ha noe å glede seg til. Jeg lurer på om jeg skal gjøre alvor av min lille drøm om å få være ryddepike i en spesiell blomsterforretning i Oslo. Et par dager med rydding og vasking mot å få lov til å være med å lage noen dekorasjoner sammen med en dyktig blomsterdekoratør. Jeg fikk tilbud om det i fjor sommer, og håper det står ved lag! Hvis det blir noe av, skal jeg lage blogginnlegg om det! 😉 Kanskje i august eller september? 😉

    3. Leit når en drøm blir skrinlagt, men så fantastisk når det blir noe annet. Og som du selv sier, i august kan jo formen din være annerledes. Og du er jo viktigst av alt. Så kos det blir mor og sønn tur <3

    4. frodith: Ja, en kjempebonus for meg det, at jeg kan møte i alle fall deg 🙂 Så får jeg møte andre etterhvert 🙂 Ankommer faktisk Oslo på en søndag, og blir til onsdagen, om jeg ikke husker feil. Men jeg skal gi deg et lite vink jeg, når jeg har papirene foran meg 🙂

      Ja, ta med noen gode Bergensklemmer til meg. Trenger det. Og håper at været holder seg mens du er i Bergen. Jeg har vært flere ganger i Bergen, og kun en gang regnet det. Så det sies at jeg har vært heldig 😉

      Klemmer i bøtter og spann tilbake til deg <3

    5. karidansen: Ja, det var dumt at jeg måtte avlyse. Skikkelig dumt. For sånne muligheter vokser ikke på trær. Men jeg kan jo ta en tur til Bergen en annen gang tenker jeg 🙂 Er jo ikke så lange biten i grunnen 🙂
      Osloturen blir ikke avlyst. Det skal mye til. Er litt mer penger og “viktige” opplevelser innvolvert der. Er jo delvis en gave. Blir kjekt å treffe Frodith også. Gleder meg veldig til det 🙂

      Så kjekt det høres ut å kunne få bruke kreative evner med proff veiledning igjen. Gleder meg til det blogginnlegget. Og håper jo at det blir noe av da. Sånne ting som gjør at man sitter igjen med mange gode minner <3

    6. Mona: Ja, det var trist at jeg måtte gi avkall på den turen der. Men man kan ikke få alt. Og håper jo inderlig at jeg er i god form i august. I alle fall den turen. Noen dager etter jeg kommer hjem, skal jeg til utredning og forhåpentlig behandling. Så da blir det spennende å se hvor den veien vil bringe meg 🙂

      Veldig kjekt å dra på tur med gutten min, selv om han er voksen nå <3

    7. Søndag til onsdag er topp. Jeg kommer på bakrommet når du og jeg vet litt mer, så kan jeg finne noen hyggelige ting vi kan gjøre om du lyster og orker 🙂

    8. Dumt å ikke få til det en ønsker. Jeg teller på knappene om tur opp til Trondheim på lørdag, det har vært hyggelig. Men så må jeg opp tidlig på søndag, for da har jeg ikke fri. Og forma her er heller ikke på topp her.
      Men SÅ hyggelig med mor&sønn tur. Det høres veldig supert ut, og regner med dere får noen kjempefine dager. Og plutselig er august her :). Klem

    9. frodith: Da har vi en avtale om det <3 Blir kjekt med en tur, og denne gjennomføres jo uansett form 🙂 Jeg var jo ikke helt i form i Praha heller. Men der var det jo et rolig tempo uansett, så da gikk det jo greit 🙂

    10. dedicat: Ja, det er jo det som er så flott, at man fort kan legge nye planer 🙂 Selv om det å legge planer ikke er så gunstig for meg når jeg har det sånn. Men noen ganger kan man ikke unngå planlegging 🙂 Kan ikke ta alt på sparket heller 😉

    11. Anonym: Ja, når ting man gleder seg til skrinlegges, så føles det dumt. Men ikke noe å gjøre med det.

      Trondheim høres flott ut. Der har jeg vært en gang for lenge siden. Skulle gjerne reist igjen 🙂

      Om man ikke er helt i form, så går man litt for redusert maskin, men det kan jo gå bra likevel 🙂

      Tur med sønnen min gleder jeg meg til. Det er første gang vi skal på tur bare jeg og han. Så en unik mulighet til å knytte sterkere bånd 🙂

      God tur til Trondheim om du drar 🙂 Klem

    12. Er man sliten kan en ikke “gape over”for mye..så da får du ta Bergenstur en annen gang :))..og noen ganger “må” en ta hensyn til andre også..som for deg nå med moren din 🙂 Så hyggelig at du og sønnene skal til Oslo sammen..og da blir det gøy med fotballkamp..blir litt sånn “guttetur” det her da..hehe…
      Her er det skikkelig sommer i dag…deilig..men orker nesten ikke sitte i sola, men nyter det uansett :)) Klem<3

    13. annebe: Nei, man skal ikke gape over for mye. Det går ikke i min situasjon. Jeg våknet opp i dag, og plutselig følte jeg meg gammel og oppbrukt 😉 Kikket på meg selv i speilet, og funderte på om jeg noen gang vil klare å føle meg levende igjen?

      Gleder meg til turen til Oslo med sønnen min ja. En ordentlig guttetur, hvor jeg skal la ting gå på hans premisser. Det fortjener han <3

      Vi har hatt et par dagers sommer her også. Derfor har jeg vært litt stille her. Har ikke tid til å sitte på PC når været for en gangs skyld ble godt 🙂 Jeg elsker solen og varmen. Selv om jeg blir ekstra slapp. Så det har vært litt sløvende, men godt.

      Er jo godt i skyggen også da. Ekstra godt faktisk. Håper ikke du har blitt så alt for sliten i varmen. Ta godt vare på deg selv kjære du <3
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg