INSTAGRAM OG SÅNT

Jeg er en ivrig bruker av sosiale medier. Og da i hovedsak blogg og Facebook.

I denne moderne tidsalder, er jo mobilen et fantastisk redskap i så måte. Nå kan man med mobilen nå ut til verden på et lite øyeblikk, uten å ringe til noen. Det finnes uendelig mange apper av alle slag, og noen er visst ganske så selvfølgelige å ha. Deriblant er Instagram en sånn app. 

Det er lenge siden jeg installerte instagram. Og det er sånn med meg og sånne medier, at jeg ikke alltid kommer på at jeg har dem. Så jeg står der i forskjellige situasjoner, og kommer på etterpå: “Herlighet, hvorfor kom jeg ikke på å legge det ut på Instagram?”

Men, det betyr vel bare at jeg ikke er fullstendig hektet og avhengig, tenker jeg.

Men noen ganger bruker jeg instagram, rett og slett som underholdning, fordi jeg kjeder meg 🙂 Men instagram er også veldig kjekt synes jeg, når jeg kan bla gjennom alt som har skjedd i løpet av en dag, hos mine venner. Det er mye fint å se synes jeg. Mange flotte bilder. Og jeg pleier å “like” det meste jeg kommer over. 

Det som er kjekt, er jo at man også kan følge sider man har spesiell interesse for. For eksempel så følger jeg blomsterfinn, som altså heter finnscholl på Instagram.

Jeg følger også et par av mine bloggvenner. Og på den måten får jeg av og til følge dem, selv om jeg har det for travelt eller er for sliten til å være inne på bloggen 🙂

Jeg deler også ofte Instagrambildene mine på Facebook. Ikke konsekvent, men ofte 🙂

Det finnes også forskjellige kjekke bilderedigeringsapper. Og når jeg har tid, og kommer på det, så bruker jeg gjerne dem også, og deler resultatet på Instagram.

I dag har jeg lagt ut to bilder på Instagram. Det ene er dette:


For dette måtte jeg jo dele, at jeg har fått kjekk overaskelse i posten, fra min egen kjære bloggvenninne, frodith ♥ Overraskelsen fikk jeg fordi jeg hadde bilder i hennes photochallengegalleri 🙂 Om du har lyst å se alle bildene, ta en kikk HER.

I går la jeg ut dette bildet:


Originalt er dette et Snapchat bilde, men jeg fant ut at jeg også ville dele det på Instagram og Facebook. Det viser meg og min datter i Stavanger. Vi kikket på livet, og var i Vågen og så det store cruiseskipet som du ser i bakgrunnen 🙂

Her om dagen hadde vi jo et fantastisk flott vær, og det måtte jo foreviges med Instaweather som hjelpemiddel:


Sol og glede, det må man jo få frem iblant 🙂

Og så var jeg på shopping en dag, i Sandnes og Stavanger. Og da la jeg merke til alle slags T-skjorter og skilt med all slags påskrift. Og utifra de bildene brukte jeg en collage app, og laget en liten collage og la ut på Instagram:


Det er så mye kjekt man kan gjøre i mobilverdenen nå til dags, så jeg koser meg med alt som har med bilder å gjøre.

Og joda, du leste riktig litt lenger over her. Jeg har Snapchat også. Det er ganske nytt på min mobil. Og jeg er ikke helt tilvendt å bruke den. Bildene på Snapchat vises kun i 10 sekunder. Men om bildene blir lagt ut på My Story, så kan man se de så ofte man vil i 24 timer. 

Ja, sukk…. Det er en del å sette seg inn i. Men likevel så er det kjekt også, om man har tid og interesse for det. Og jeg er jo ung og fresh, så jeg ønsker jo å henge med etter beste evne 😛 

Men det er likevel mye jeg ikke har av apper. Slett ikke alt som er av interesse. Og noe av det er jeg vel strengt tatt for gammel til også, selv om jeg er ung 🙂

Men, man har det ikke mer moro enn man lager til selv. Og for meg er bilder moro 🙂

Har du Instagram, Snapchat eller noe annet tilsvarende?

Liker du å se og dele bilder?

Om du har lyst å følge meg på Instagram, er min ID der
eva_gaud 

 

#instagram #blogg #facebook #sosialt #bilder #deling #snapchat #venner #følgere

8 kommentarer
    1. Jeg er på Instagram 🙂 Og legger ut mange foto, er jo så glad i foto. Men legger ut mye foto på bloggen også 🙂 Så fint du fikk masken så fort 🙂 Jeg er hos mamma i dag 🙂 Klemmer <3

    2. frodith: Da fant jeg deg vet du 😉 Ja, det er det som er med Instagram, foto. Og for oss som liker det, så er jo den portalen helt perfekt 😀

      Jeg fant masken i postkassen på lørdag. Veldig hyggelig. Tusen hjertelig takk. Den kommer garantert godt med. Og nå har jeg begynt å planlegge en konkurranse selv, inspirert av deg og et par andre 😉 Men røper ikke mer akkurat nå 😉

      Kos deg hos mammaen din, håper dere har flott vær <3 Klemmer <3

    3. Jeg er ikke på Instagram, men jeg er på Facebook….
      Jeg liker blogginga best, men deler ofte innleggene mine på facebook. Jeg har også fått premie fra Frodith! Stas med en liten pakke i posten! 🙂

    4. Jeg har bare bloggen og fb,, det får holde i massevis tenker jeg. Inntil man finner ut noe annet..leer. det vet man jo aldri 😛 Heldige du som fikk pakke 😀 artig hva den dama finner på 🙂

    5. karidansen: Ja, Facebook og bloggen er mine andre hjem. Mine virtuelle hjem 🙂 Kunne nok fint ha klart meg uten, men da måtte jeg hatt noen andre hobbyer 😉

      Ja, veldig kjekt med en liten pakke i posten. Det er ikke hver dag man får koselig post. Som regel er det regninger som pleier å ligge oppi den boksen der 😉

    6. dedicat: Nei, man vet jo aldri. Jeg var der jeg, at jeg IKKE skulle ha Snapchat, for det visste jeg at jeg ikke kom til å finne ut av. Meeeeen, så fant jeg det ut likevel 😉 Nysgjerrigheten kjenner ingen grenser ser du 😉

      Ja, Frodith er en herlig dame, som sprer glede både her og der <3

    7. Jeg har ikke facebook eller instagram, men snapchat bruker jeg flittig med familiemedlemmer. Og tyvtitter på instagram til min datter…:) Gøye bilder forresten…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg