TUNGT OG VANSKELIG

For tiden er jeg veldig lite her inne. Og det beklager jeg. Men jeg har bare så ufattelig lite energi å hente.

Det har slått meg helt ut. Men jeg har troen på at jeg får en god periode igjen snart.

Nå er det sånn at jeg ikke har orket å gå tur. Men gikk tur med en venninne i går og i dag. Og jeg føler at jeg sleper bena etter meg. Det er såvidt jeg makter å løfte dem. Alt er et ork. Så det var ikke akkurat noen rask tur, som fikk pulsen opp kan jeg fortelle 😉 Men kjekt å komme seg ut likevel 🙂

Denne uken her er litt ekstrem. Det er ikke ofte jeg er sååååå utmattet. Men når det skjer, så er det skremmende likevel. For jeg vet at det er noen som har det sånn hele tiden. Heldigvis er jeg foreløpig forskånet fra å ha det hele tiden. Men vet at det kan vare en stund likevel hos meg.

Jeg hadde en sånn periode i vinter også, hvor jeg var totalt tom for energi. Og da gledet jeg meg sånn til sol og sommer. Nå har vi jo fått sommeren, angivelig. Og sol også, innimellom. Men varmen uteblir jo.

Så jeg har konkludert med at skal jeg klare å komme meg gjennom vinteren, MÅ jeg ta en Sydentur til høsten, om ikke værgudene bevilger litt Sydenvær her hjemme innen den tid.

Håper jeg får råd til det i alle fall.

I tillegg er ikke min mamma frisk, og siden broren min og hans familie er på ferie, og langt borte, så må jeg jo ha overskudd til litt mer enn normalt når det gjelder henne også. Og det sliter veldig på. Tro det eller ei. Men, jeg er en tøff jente, så skal komme meg gjennom alt dette her 🙂

Det jeg nå virkelig ser frem til, er at jeg skal til spesialist om en måned. Jeg har jo ventet i over et halvt år allerede. Så veien dit har vært lang og tornefull. Men nå er det like før 🙂

Alt i alt, mye har skjedd den siste tiden. Mye bidrar til at jeg har mistet all energien. Men ingenting får ta fra meg livsgleden, sånn generelt sett 🙂

Nå kan jo ting bare gå fremover 🙂

Og i mellomtiden, er jeg litt borte herfra innimellom. Men jeg kommer sterkt tilbake etterhvert. Og da skal jeg både lese og skrive mer enn jeg gjør nå 🙂

♥ ♥ ♥

 

#helse #sykdom #energi #utmattelse #venner #familie #livskvalitet

10 kommentarer
    1. At du er en tøff jente, tviler jeg IKKE på. Det er vel kroppen som sier fra at den trenger litt hvile…., og du vet det går over. Og det er fint du tenker at ingenting skal få ta fra deg livsgleden… Håper det blir sydentur på deg i løpet av sommeren eller høsten.

    2. En sydentur er noe jeg kunne tenkt meg til høsten også, om det ikke blir varmere sommer her.. Men jeg har tre uker ferie igjen, så det blir nok noen bra dager også 🙂 Bare innom en snartur her OGSÅ, koselig med en prat på bakrommet også 🙂 Godklem <3

    3. Ja, en Sydentur kunne jeg også tenke meg…. Har vel nevnt det før, så får se hva økonomien tillater. Kanskje i september. Det er fordelen med å være freelance. Etter en periode med mye jobbing., kan jeg ta ei uke fri uten å måtte søke om det. Ja, energien din kommer seg nok opp igjen, men det er tungt når formen er veldig laber. Det er viktig å ha noe å glede seg til – for eksempel en Syden -tur! Et avbrekk fra det vante – en liten vitamininnsprøytning! 😀 Fortsetter sommerværet slik, så trengs det ei uke med sol til høsten! Klem ! 🙂

    4. kroppen sier i fra uten tvil, kjenner til dette selv, begynte og trene og da fik jeg masse påfyll av energi, høres rart ut, men funker))
      Skal selv til varme i vinter igjen, dvs vi reiser og neste mnd. Masse sol gir og energi + varme da. Masse god bedring til deg)

    5. maiken: Ja, kroppen sier ifra. Og jeg gleder meg til jeg faktisk KAN hvile litt 😉 Det er ikke sånn at jeg lever et stressende travelt liv. Men når jeg er så utmattet som nå, så føles alt stressende og travelt, selv om jeg kanskje bare skal i butikken en liten tur.

      Sydenturen må jeg prøve å få til. Der vil det nok bli litt hvile på en positiv måte 🙂

    6. frodith: Ja, en Sydentur virker viktigere enn noen gang føler jeg. Vi har jo pent vær akkurat nå, men det er veldig høstlig likevel. Så håper på noen litt varmere dager enn dem vi har nå. Hvis ikke får jeg se om jeg kan gjøre alvor av å reise til varmere strøk når skolene har begynt igjen. Da er kanskje prisene levelige lave 🙂 Men om ikke, får jeg bare håpe at jeg ikke knekkes helt når vintermørket kommer. Har begynt å få litt dårlig erfaring med akkurat det 🙁 Men, krysser fingrene jeg 🙂

      Og selv om dere koser dere hjemme i ny leilighet, så er det jo kjekt med en liten svipptur bort også 🙂

      Ja, det var koselig med en liten prat på bakrommet, satte pris på det <3 Onsdagsklem til deg <3

    7. dedicat: Takk for det 🙂 Ja, må nok prioritere litt annerledes nå om dagen. Men det er bare en periode håper jeg, så er jeg tilbake igjen i bittelitt bedre form 🙂
      Tusen takk 🙂

    8. karidansen: Ja, du har HELT rett, det er viktig å ha noe å glede seg til. Akkurat nå har jeg ikke det, faktisk. For Sydentur er noe jeg må bestille hvis jeg finner noe til lavpris, og det er jo slett ikke sikkert. Og sånn ellers, så er det litt tungt på privatfronten i familien også, så da blir det en ekstra byrde. Men jeg forsøker å finne de små tingene, som kan gi positiv lykke 🙂 Som f.eks. at jeg snart skal til spesialisten. Jeg er veldig spent på det. Håper at det kan bringe en endring i tilstanden 🙂

      Men Syden tror jeg alle og enhver kunne ha godt av etter denne litt kjølige sommeren 😉 Så håper at du får det til selv også 🙂 Det gjør underverker med litt andre omgivelser også 🙂

      Klem 🙂

    9. rundtomkringtrorjeg: Ja, kroppen sier ifra. Og det er jo helt normalt at å trene gir påfyll av energi. Men, jeg er ikke normal 😛 Eller joda, jeg er jo det. Men jeg trente mye før. Og undret meg over at jeg alltid var totalt utkjørt, hele tiden. Jeg kunne ikke skjønne det. Helt til jeg leste at jeg som har lavt stoffskifte ikke skal trene, men heller gå tur. Det bedret seg betraktelig da jeg endret treningen til turgåing istedet. Men likevel får jeg jo energiløse perioder, som sender meg rett ned i sofaen. Men jeg gjør mitt beste for å komme meg opp igjen 🙂

      Unner deg varmen fra sydligere strøk. Det er bra du har muligheten til å gjøre det 🙂

      Tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg