JEG SKULLE BARE LESE LITT PÅ SENGA….

I går hadde jeg en skikkelig sløvedag. Jeg trengte det. Første dagen på veldig lenge, hvor det ikke var en eneste ting planlagt, og hvor jeg kun hadde meg selv å ta hensyn til.

Jeg sto opp litt sent, fordi nå om dagen sover jeg veldig urolig, og våkner mange ganger om nettene. Kvalitetssøvnen uteblir for det meste.

Siden jeg ikke hadde noen planer, fant jeg ut at jeg skulle ha en make-up-fri dag. Jeg pleier nemlig alltid å sminke meg, all den tid jeg er veldig lys, og trekkene mine (øynene spesielt) forsvinner litt uten sminke.

Det var til og med litt sol denne dagen…Så innimellom skyene, gikk det faktisk an å sole seg. Så det tok jeg meg tid til 🙂 Og ellers leste jeg ut en bok jeg hadde holdt på med i løpet av dagen.

Da kvelden kom, hadde jeg funnet frem en ny bok jeg nylig kjøpte meg, “Den ene pluss en” av Jojo Moyes. Jeg har gledet meg til å begynne å lese den, helt siden jeg leste den forrige suksessboken hennes, “Et helt halvt år”.

Den boken var utrolig gripende og god å lese. Og jeg regnet jo med at denne boken var i samme gaten.

Så det skulle bli min sengelektyre denne kvelden. Jeg skulle lese et kapittel, eller kanskje to.

Men før jeg visste ordet av det, hadde jeg lest over 100 sider!

Da jeg ble obs på dette, ble jeg ganske så forskrekket. Jeg skulle jo bare lese litt. Ikke mye….


Men boken er som den forrige, utrolig gripende og lett å lese. Og det er faktisk vanskelig å legge den fra seg.

Etter å ha gjort unna dagens plikter, og jeg fant ut at jeg ikke orket å besøke Gladmatfestivalen denne dagen likevel, så krøllet jeg meg i sammen i godstolen, og fortsatte å lese. Joda, jeg fant på mange gode unnskyldninger for å kunne gjøre akkurat det. Og nå er jeg over halvveis i boken 😀

Jeg kan virkelig anbefale disse to bøkene av Jojo Moyes. Hun skriver så godt, at man bare må la seg rive med. Man får oppriktige følelser for karakterene i bøkene, og følger med på reisen, i tykt og tynt.

Her er litt av bokens handling:

Omtale: Den ene pluss en

Livet til Jess er virkelig kaotisk: Med to jobber, to barn og en stinkende hund forsøker hun å gjøre det beste ut av hverdagen. Plutselig får datteren hennes en fantastisk mulighet av sorten som bare kommer en gang i livet, men hva hjelper vel det når Jess slett ikke har råd til å gripe den?

Inn i livene deres kommer den kjekke Ed Nicholls – en mann som tilsynelatende har alt: Ed er rik, suksessfull og i Jess sin øyne, ekstremt arrogant.

På overflaten lever de to vidt forskjellige liv, men Ed vet utmerket godt hva det vil si å være alene med tøffe utfordringer. Han har tid og lyst til å hjelpe Jess, men kan han det, når hans eget liv nylig ble snudd på hodet og han selv går en høyst usikker fremtid i møte?

Den ene pluss en er en svært rørende, morsom og fengslende historie om den kjærligheten og vennskapet som kan oppstå under de mest usannsynlige omstendigheter – skrevet av Jojo Moyes, forfatteren bak bestselgeren Et helt halvt år.

Jeg regner med at jeg har lest ut boken om ganske kort tid 😉

 

 

#bøker #bokomtale #forfatter #roman #jojo_moyes #leseglede #lesehest #bokorm 

 

12 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Ja, stemmer det, jeg så at det var en tittel til som jeg må få tak i 😉
      Man behøver jo ikke lese bøkene i rekkefølge, for det er jo romaner om vidt forskjellige mennesker 🙂 Anbefaler den første også. Det er sjelden tårene triller så heftig på meg når jeg leser, men der gjorde de det, og det føltes riktig og godt 🙂

    2. En slik dag hørtes deilig ut..ikke noe stress…
      Har hatt veldig lyst til å lese de bøkene..men jeg må ha lydbok, så har ikke lest dem enda..men fikk enda mer lyst nå..Mange bøker det er vanskelig å legge fra seg ja, likte godt de til Knausgård jeg..men vet det er delte meninger om dem …:)Forsatt fin kveld og klem fra meg <3

    3. annebe:Ja, en sånn stressfri dag må jeg ha iblant. Men det blir alt for sjeldent. Men da nyter jeg den jo ekstra hardt når jeg endelig har den 😉

      Ja, jeg anbefaler virkelig de bøkene, om du får tak i dem på lydbok <3
      Knausgård har jeg faktisk ikke lest. Men har jo forlengst forstått at det må jeg også få gjort 😉 Ja, det er veldig delte meninger om dem, men likevel bør man jo lese synes jeg 🙂

      Jeg har flere bøker liggende, som jeg har lånt, og som jeg skal lese. Tror den neste sikkert blir en Jo Nesbø bok 🙂

      Ha en fortsatt fin kveld du også <3 Klemmer godt tilbake<3

    4. Fint du tok deg en slappedag 🙂 Jeg har min i dag jeg 😀 Og godt og sitte sånn med en bok og kose seg. Jeg har hørt mange som leser den forfatteren 🙂 Nå har jeg bare en uke igjen av ferien, og den skal jeg bruke til å treffe venner og familie, være på konsert med en overnatting, og treffe noen bloggfolk 🙂 Klemmer varme klemmer <3

    5. Hørtes ut som den perfekte dagen 🙂 Jeg er blitt så sløv med lesing.. atte å.. Men det kan forandre seg før jeg vet ordet av det.. Ha en fin lørdag 🙂

    6. frodith: Ja, en sånn dag imellom, har man nok veldig godt av 🙂 Det var en god dag 🙂

      Åh, en uke igjen av ferien ja? Da må du passe på å nyte den max 🙂 Konsert høres kjekt ut. Jeg skal også på konsert, neste helg. En på fredag, og en på lørdag. Bjørn Eidsvåg og Morten Abel 🙂 Men skal ikke treffe bloggfolk. Ikke før jeg kommer til Oslo 😉 😀

      Kos deg masse 🙂 Kjempegode og varme klemmer til deg også 😀 <3

    7. Mariann Sæther Tokle: Ja, sånn nettbrett er nok ikke helt enkelt å bruke når man er ute i sollys. Jeg har sålangt ikke lest annet enn papirutgaver. Og foreløpig tror jeg at jeg holder meg til det 🙂 For jeg har ikke så mange andre muligheter 😉

      Kos deg med lesestoff, samme hva <3

    8. dedicat: Det går nok litt i rykk og napp her også kan jeg si. Men jeg klarer å opprettholde en ganske jevn lesing. Jeg må det jeg, for å klare å holde et sånn noenlunde normalt liv 😉
      Jeg har alltid likt å lese, og kommer fra en leseglad familie 🙂

      Ha en flott lørdag du også 🙂

    9. Jeg har lest “Et helt halvt år” Jeg kjøpte den også. Den trollbandt meg, og jeg leste nærmest non-stop til jeg var ferdig. Må nok lese Den ene pluss en også. Litt romantikk mellom to permer skader slett ikke en lettskremt sjel….jeg tror faktisk bare det kan være positivt!:D

    10. karidansen: Ja, begge disse bøkene har jeg lest på rekordtid. Og jeg som er så utmattet, brukte 3 dager på å lese Den ene pluss en 🙂 Og det er 448 sider i den boken 😉 Den kan absolutt anbefales. Og ja, som du sier, litt romantikk skader ikke. Det kjekke med disse bøkene, er at romantikken ikke er klissete og overlesset. Og den beskriver så fint gleder og sorger. Og ja, jeg måtte på et punkt felle noen tårer også. Det var så rørende 🙂 Jeg har kjøpt begge bøkene selv. Er litt kjekt å ha dem i bokhylla 🙂

      Ja, alt som er positivt, skal man suge til seg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg