BLINK OG BJØRN EIDSVÅG

Så kom fredag, og første Blink dag. Eller egentlig andre. For Blink begynner vanligvis på torsdagen, men da i Lysefjordbakkene. Det har jeg ikke bilder av. For Lysefjord er et stykke herfra 🙂

Men jeg er heller ikke så overhengende interessert i å se løpene heller. Jeg er mer opptatt av folkelivet rundt. Kikket litt på løp, i sånn cirka 10 minutter til sammen kanskje. Pluss oppvarming for noen av deltakerene.


Jeg hadde kledd meg i vintertøy denne dagen, for å slippe å fryse som jeg gjorde dagen før. Men solen varmet om dagen, og gjorde at det nesten ble litt for varmt under dunjakken 😉 Men folkelivet og alt som skjer, er kjekt, enten man er kald eller varm. Og for dem som ikke ville se løpene langs løypa, gikk det fint an å se det på storskjermer som var plassert strategisk rundtomkring 🙂

For meg handler det jo mest om folkelivet. Og alt som skjer over alt. Så denne dagen spaserte jeg ned til sentrum, og møtte først en venn. Vi satt en stund på benkene på festområdet, og pratet, før han skulle videre å gå tur, mens jeg skulle møte en annen venn over en kopp kaffe 🙂

Etterpå skulle jeg møte min venninne, Siv. Og vi skulle spise middag, og deretter gå på gratiskonserten med Bjørn Eidsvåg.

Jeg skulle gjerne sett litt av løpene med de store og kjente skiløperene, men denne gangen var middag viktigere 🙂

Da vi kom til konsertområdet, var det allerede fullt av folk der. Så vi havnet langt bak. Men først etterpå, da jeg så et oversiktsbilde, så jeg at vi egentlig sto ganske langt fremme 😛


Bildet her har jeg funnet på Blink sin side på Facebook. Jeg har satt en pil der i området hvor jeg sto. Og jeg står vel omtrent bak pipa, sånn at man akkurat ikke kan se meg 😉 Jeg ante ikke at det var SÅ stort publikum, så jeg undrer meg jo ikke over at Bjørn Eidsvåg selv sa: -Eg har aldri vært i Sandnes og sett så møje folk før. Flott! Da skal eg synge “Floden”.  Han så til og med broren sin, sa han 😛 Og ja, tenker nok at broren var der, han bor i Stavanger. Men om han så han, det er jeg mer usikker på etter å ha sett dette bildet 😉


For meg som er liten, så er dette et vanlig syn på konsert. Dessverre. Det er da jeg alltid ønsker at jeg var minimum 1,80 lang 😉 Men jeg er bare 1,62. Og det sier seg selv at jeg alltid må se inn i ryggen på en eller flere. Og er jeg heldig, kan jeg se imellom, hvis de står sånn, eller beveger seg litt.
Denne gangen klarte jeg å se imellom av og til. Og da jeg tok bilder, måtte jeg løfte kameraet høyt opp. Og så er jeg så heldig at kameraet kan zoome en del, og at jeg i redigering etterpå, kan zoome enda mer 🙂


Jeg har zoomet godt inn her. Og det får være min glede, å kunne se bildene etterpå. Lyden fikk jeg jo da konserten pågikk. Og det var en fin og stemningsfull konsert, med mange kjente og gode sanger 🙂


Og Bjørn Eidsvåg selv hadde godt humør og trivelig småprat imellom sangene 🙂

Her er Stavanger Aftenblad sin artikkel om Bjørn Eidsvåg i Sandnes.

Jeg filmet et lite glimt fra konserten, så får du et visst inntrykk av hvordan det var 🙂

Etter konserten som varte en times tid, satte jeg og Siv oss ned på en av benkene i festområdet, med noe godt å drikke.


Dessverre ble bildet utydelig, men plakaten i bakgrunnen ble skarp. Så der fikk jeg sneket med enda litt mer reklame for byen min 😉

Alt i alt, en veldig vellykket og kjekk dag 😀

 

 

#blink2015 #sandnes #bjørneidsvåg #konsert #opplevelse #folkehav 

6 kommentarer
    1. Virker kjempekoselig 🙂 Jeg er glad jeg er 178 cm, det er nemlig veldig greit på konserter ja 🙂 Noen fordeler å være lang, selv om jeg alltid har følt meg laaang..Men ikke så farglig nå lenger, mange lange nå 🙂 Og samboer 190 så det er greit 🙂 klemmer til deg snupp<3

    2. frodith: Ja, jeg er misunnelig på deg altså, som er lang. Og jeg føler også at mange er lange. Absolutt en fordel på konsert i alle fall 😉 Og så har jo du vært heldig, som har møtt en som er lenger enn deg 🙂
      En fin kveld til deg 🙂 God klem tilbake <3 <3

    3. Jeg er like liten, men vet du at jeg når ned til bakken 🙂 Og ofte er det en større ulempe å være for stor enn å være for liten. Men i motsetning til deg, så er jeg ganske stor rundt magen da 😀 Fint å se hvor du stråler på bildet 🙂

    4. Ja, der var det stemning. (Hørte og så på filmsnutten) Bjørn E. er dyktig – ingen tvil om det! Jeg er 1.71, så jeg ser litt høyere opp enn deg….men jeg har også ønsket lange mannfolk dit peppern gror i enkelte, tilsvarende settinger. De kan jo ikke noe for at de er så lange da……;) “Hvorfor være stor når man er lykkelig som liten?” Det er noen fordeler og noen ulemper med det meste! Koselig bilde av deg og venninna di…og så fikk du med litt snikreklame for byen din som du sier. Vi skal være litt patrioter! 😉

    5. Mariann Sæther Tokle: Hehe…ja, jeg når ikke engang ned til bakken heller jeg av og til. Dvs., hvis jeg f.eks. sitter på en litt høy stol 😉 Jeg har et par veldig lange venninner, så ja, jeg vet at det kan være en ulempe det også. Jeg kan i alle fall brette, eller sy opp alle buksene. Det er jo ikke en mulighet en med lange ben har.

      Jeg har vært stor rundt magen jeg også. Så jeg kjenner godt til akkurat det 🙂
      Tusen takk. Gode opplevelser gjør at man stråler 🙂

    6. karidansen: Tusen takk 🙂 Ja, stemning var det. Og Bjørn Eidsvåg har jo den typen musikk 🙂 Ja, du ser litt mer enn meg. Jeg kommer ALLTID til kort, unntatt i neste innlegg som kommer litt senere. Det er også et konsertinnlegg 🙂
      Og jeg måtte flire litt under B.E. konserten. For det var en som sto ved siden av meg, en laaaang type. Jeg la merke til at venninna hans plutselig sa til han: “Kan du ikkje bare spørra han om å flytta seg litt?”
      Det var da jeg ble obs på at en som sto litt foran han var enda lenger. Da tenkte jeg liksom litt sånn med skadefryd, at der kan de se de lange, hvor kjipt det er å være for kort på konsert 😉 Hehehe 😀 Men jeg tror faktisk han tenkte akkurat det, for han svarte nei til venninnens forslag.
      Og ja, fordeler og ulemper er det med alt i grunnen.
      Ja, litt patriot må man jo ha lov til å være 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg