MORTEN ABEL AVSLUTTET BLINK FESTIVALEN

En avslutning på en lang og innholdsrik helg.

Lørdagen kom som siste dag på Blink festivalen.

Jeg og venninnen min, Siv, hadde nok engang planer om først å gå og spise middag, før konserten. Og det gjorde vi.

Dagen var våt. Veldig våt. Og vi hadde planlagt regntøy og det hele, for å slippe å bli våte og kalde. Vi hadde det hele med oss i pose og sekk. Og etter at middagen var fortært, kledde vi oss om, klar til konsert.

På veien ned til festområdet og scenen, måtte vi gå et par omveier, i og med at det var skiløyper over alt, og man måtte gå litt på tvers, litt under, og litt over. På vei mot en undergang under skiløypa, traff vi på et kjent ansikt. For å si det sånn, han var i farta, i motsatt retning av oss. Og sneiet armen min på sin vei. Det var Petter Northug. Så nå kan jeg si at jeg har sett han på nært hold. Veldig nært hold 🙂 Men noe fotografering ble det ikke noe av, for kameraet mitt hadde jeg pakket godt ned i sekken, pga det fuktige været.

Vel fremme ved scenen, og uten flere “nesten krasj” med kjente skiløpere, kunne vi konstatere at muligens været ville holde mange fra å gå på konsert. Det var så og si tomt foran scenen. Det var nesten så det føltes litt pinlig, som om vi var veldig tidlig ute. Overivrig tidlig ute 😉

Men så kom vi på at skiarrangementet nok var i sin avsluttende fase, og at det nok ville strømme på om kort tid.

Kortvokst som jeg er, fant vi oss en plass helt fremst, ved scenen. Så nært har jeg aldri stått før, og det var litt småpinlig, samtidig som det var godt, fordi nå visste jeg at sikten ville bli upåklagelig 😉

Etterhvert begynte folk å strømme på, og stilte seg bak oss. Og så begynte det virkelig å regne. Himmelens sluser åpnet seg, bokstavelig talt! Jeg var overlykkelig for at jeg sto fremst, og for at jeg hadde regntøy, og ikke paraply. Paraply ville ikke ha holdt hele meg tørr. Pluss at den ville sjenert dem som sto bak.


Meg og Siv klar for konsertopplevelse nummer 2 denne helgen 🙂

Så, et par minutter etter skjema, kom Morten Abel på scenen, iført rød dress, hatt, og hvite sko. Over hodet holdt han en rød paraply som han kastet ut til publikum rett etterpå. Og da slutter det å regne 😀

Og hva skjer? Jeg sto klar med kamera. Men så vil det ikke virke???????

Fortvilelsen min er til å ta og føle på. Og jeg blir irritert og lei meg.

Men så kommer jeg jo på det lykkefaktum, at jeg faktisk står helt fremst, og jeg har jo mobil med et ganske godt kamera. Så det blir redningen. Jeg får ikke med meg paraplystuntet på bilder, men det gjør ikke noe. Ble mange andre fine bilder likevel 😀


Noe av det jeg liker godt her på denne konserten, er at de fleste på scenen hadde dress på seg. Jeg synes det er pent med dress. Og så synes jeg også at en rød dress var stilig, fordi den vises igjen. Til og med de som står langt bak, kan se hvem som er hovedpersonen 🙂


De brukte litt røyk på scenen, og da ble bildene naturlig nok litt “grå”. Men tøffe likevel 🙂


Det kom en hane på scnene også….han var amerikansk, og ganske kjekk under masken 🙂


Og så er det over.

Jeg synes det var en flott konsert. Men opplevelsen ble jo ekstra flott når man nesten var med på scenen 😉

Jeg har også flere videosnutter fra denne konserten, men fikk ikke til å laste de over på PC,en. Må vente til noen av ekspertvennene mine kommer hjem fra ferie 😉

2 gratiskonserter med store artister på en og samme helg, er luksus. Og jeg har storkost meg med dette. Ikke engang orkan ville holdt meg fra å gå. Men regner med en orkan ville stoppet konsertene uansett. Det handler vel mest om å kle seg etter forholdene, spesielt her på Vestlandet 😀

 

 

 

#konsert #sandnes #blink2015 #sport #musikk #mortenabel

16 kommentarer
    1. Jammen smart med regnfrakk isteden for paraply på et slikt sted 🙂 ..og så flotte bilder du fikk tatt, kunne vært “pressefotograf” du :)) Kul han Morten Abel og fengende et par av de nye låtene hans …Bjørn Eidsvåg som var i det forrige innlegget liker jeg også godt…veldig behagelig musikk med fine tekster :))
      Ja du fikk jammen sett mange kjente fjes du…og det var fint at dere hygget dere og spiste middag ute også :)) Mange opplevelser å “bearbeide” du nå :)) Klem <3

    2. annebe: Ja, kanskje jeg skulle vært pressefotograf 😉 Men tror ikke jeg har bein i nasen nok til det 😉 Er studiofotograf jeg har lyst å bli 🙂

      Ja, han har flere fengende låter, og han sang dem også. Jeg nevnte visst ikke så mye om det. Mange sang med. Og ja, Bjørn Eidsvåg har også mye pent å høre på.

      Og det er sant det, har mange opplevelser å bearbeide nå. Og er sliten så det holder 🙂

      Ok kameraet mitt, det virker igjen. Det var rett og slett for fuktig, og masse kondens. Så kontaktene fikk ikke kontakt inni. Så jeg er glad det ikke trengtes noen dyr reparasjon 🙂

      Ha en flott god kveld 🙂 Klem <3

    3. Glad for å lese at du virkelig har fått mye ut av sommeren, til tross for laber form innimellom 🙂 Kjendiser har du ‘møtt’ også, du er en god fotograf, det er ikke for sent å utdanne seg videre vet du.
      Ha en kos onsdag kveld ;-)))

    4. Siss: Tusen takk for det. Ja, har fått litt ut av sommeren. Men er veldig sliten. Og vet at høsten blir tøff.

      Jeg skal kurse meg innen studio foto. Og etterpå får jeg låne både studio og utstyr til å komme i gang. Så ja, det er planer her. Men har ikke skrevet så mye om det. Vil komme i gang først 🙂

      Ha en kos onsdagskveld du også 🙂 <3

    5. Ja det var ikke tvil om at dere hadde orkesterplass 🙂 Herlige bilder.. og blir man fenget så spiller ikke været så veldig stor rolle 🙂

    6. Var nok en mening med at du skulle stå så langt fremme vet du:) og jammen bra at du husket på du hadde mobilkamera, for bildene ble jo bra de. Været kan man ikke gjøre noe med dessverre, nytter ikke å klage…:)

    7. For en flott avslutning, og det hørtes ut som en kjempekos helg.(Været får vi jo aldri gjort noe med, godt det ikke finnes dårlig vær, bare dårlig klær) Herlig med orkesterplass og flotte bilder <3

    8. dedicat: Tusen takk 🙂 Ja, været spiller ikke den helt store rollen for meg. Ikke når artisten er en av mine tidligere favoritter 🙂 Jeg synes han er kul 🙂
      Kjekt uansett, for musikk gir stemning, og når det er stemning, merker man ikke været så ille 🙂

    9. maiken: Været er som det er her på Vestlandet 🙂 Og vi koste oss. Var jo opphold under konserten for det meste. Kun en liten regnbyge midt i. Og mobilen holdt på å konke ut den også. Det ble for bløtt for både kamera og mobil. Men mobilen var den sterkeste, og kjempet seg videre 🙂 Ja, det var nok en mening med det, at jeg sto langt fremme 🙂

    10. passion4lifeandtravel: Orkesterplass var helt perfekt. Og det må jeg jammen sørge for å få flere ganger…Hehe 🙂 Følte jo man var med da. Det er vel sånn at artisten får blikk kontakt med dem som står på de fremste rekkene. Og det fikk jo vi, så det var jo ekstra kjekt 🙂

      Dårlige klær har i alle fall jeg. Må ha ny regnbukse. For den jeg har er 3 størrelser for stor, så det var vanskelig å gå i den 😉 Men sånn ellers fungerte den godt 🙂
      Men bildene ble jeg fornøyd med i alle fall. Kunne knapt bli bedre 😉 Tusen takk <3

    11. Heldige deg, to gode artister på en helg – og så gratis da :). Og bildene dine var riktig så fine. Det aller første var bare fantastisk. De andre var også fine, så mobilen din funker helt fint :).
      Du må ha en riktig fin torsdag, her skinner solen fra blå himmel. Aldeles fantastisk :)))).
      Klem<3

    12. Kjempebra bilder. Jeg oppdaget i ferien at bildene fra telefon er nesten bedre enn kameraet mitt, så jeg må nok venne meg til å bruke den mer. Jeg erjo Morten Abel fan, har vært på et par konserter og han er kjempebra live 🙂

    13. BforB: Ja, jeg kan ikke klage på det. Gratis, og store konserter. Ble jo fornøyd med mobilbildene, så lenge man omtrent har artisten på fanget 😉

      Tusen takk for det. Det har vært 23 grader og regn her i dag. Men i Stavanger slapp de regnet. Og jeg var på båttur i dag, så det var bra det ikke regnet der 😉

      Nyt solen og ferien. Det er jo tross alt sånn det skal være 🙂

      Klem <3

    14. Mariann Sæther Tokle: Tusen takk 🙂 Jeg kan ikke skryte av bedre mobilbilder. Men når man ikke har annet for hånden, så er de supre 🙂 Den forrige mobilen ga dårlige bilder, så denne jeg har nå er jo luksus 🙂

      Ja, jeg er også glad i Morten Abel. Og kjempekjekt å høre om andre også 🙂 Jeg har også vært på konsert, men jeg har vært på konsert først da han spilte i Mods, og deretter da han spilte i The September When 🙂 Så dette var første gang jeg så han solo 🙂 Og ja, han er jo en entertainer 😀

    15. karidansen: Ja, dette var jo virkelig midt i blinken for bittelille meg 😉 Følte nesten jeg fikk Morten Abel på fanget av og til 😉 Og så kostet det ikke noe engang 😉

      Ja, jeg likte også det øverste bildet så godt. Derfor måtte jeg ha det først. Har et par til. Var valgets kval 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg