MORGENTUR TIL ULVANUTEN

Nå forsøker jeg å komme i gang igjen med turene mine som jeg hadde så mange og gode av i vinter og vår.
Jeg var jo støtt og stadig på tur da.

Nå har vi virkelig flotte og varme dager her, endelig. Når skolene og jobbene begynte igjen, og ferien var slutt, da kom sommeren!

Jeg har vært veldig utmattet og sliten i sommer. Og har nesten ikke orket tanken på å gå tur av og til. Men nå skal jeg forsøke å snu på det.

Jeg begynte i dag morges, ved å gå opp til Ulvanuten, hvor jeg har vært mange ganger før.

I dag var det ekstra kjekt, for lyngen strålte mot meg da jeg kom litt opp i høyden 🙂 Og den lilla fargen er den fineste jeg vet ♥


Utsikten fra Ulvanuten er upåklagelig. Og på en sånn fin dag, blir det litt magisk å speide utover jorder og fjell ♥


Jeg var ikke alene på Ulvanuten i dag. En hel skoleklasse hadde tur dit, og det var opptatt over alt. Men jeg fant meg en fin plass helt på kanten av fjellet, der hvor elevene ikke fikk lov til å gå.
De var ikke der så lenge etter jeg kom, før de måtte tilbake til skolen.


Jeg hadde med meg litt niste….


…..og kaldt og godt vann på en flaske 🙂

Det ble min frokost.

Og på instagram la jeg ut dette bildet:


Jeg kalte det: Late breakfast with a view 🙂

Etter denne gode starten, var jeg ganske så utslitt. Men glad og fornøyd er jeg likevel 🙂

 

Har du nistepakke med når du går tur?

Min instagram:
eva_gaud

 

 

#ulvanuten #sandnes #tur #frokost #nistepakke #topptur #lyng #lilla

26 kommentarer
    1. Så flott utsikt og fint å komme ut på tur! Jeg pleier å ha med niste, men det er ikke alltid jeg husker å spise den før jeg er tilbake i bilen igjen. Drikke er jeg flinkere til å få i meg. Siden du er så glad i å gå tur, vil jeg anbefale turorientering, – finnes sikkert i nærområdet ditt også.

    2. Å så vakkert det var der – og den lillafargen er bare helt nydelig. Lilla er forresten min lykkefarge har jeg blitt fortalt, så jeg har ett helt spesielt forhold og tro på ting som er lilla 😉 Ha en flotters kveld 🙂

    3. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, det gir mental energi. Den fysiske energien er jeg redd har glimret med sitt fravær i dag 🙁 Skikkelig sliten, enda. Håper det går over til i morgen 🙂

      Klem <3

    4. Hanne Beate: Ja, nydelig utsikt derfra. Og spesielt i det flotte været vi har nå 🙂
      Jeg har ikke pleid å ha med meg niste, men det skal jeg gjøre litt oftere 🙂

      Jeg har en utmattelseslidelse, så for meg er det nok å bare komme meg ut på en eller annen liten tur som jeg selv har bestemt lengde og vanskelighetsgrad på 😉 Det er viktig at jeg ikke sliter, men heller bruker god tid, og nyter det jeg får se underveis 🙂 Derfor har jeg ofte kamera med meg, og fokuserer på naturopplevelsen på den måten 🙂
      I tillegg har jeg null retningssans, så kart og kompass ville vært gresk for meg 😉 Utrolig greit med GPS når jeg kjører bil 😉

      Men de jeg kjenner, som driver med orientering, stortrives med det 🙂 Er jo absolutt en sunn og fin aktivitet 🙂

    5. traust: Lilla er en av mine favorittfarger, så lyng er jo helt perfekt når den står så fin som nå 😀 Høres fint ut å ha den fargen som lykkefarge <3

      Ha en flott kveld du også 🙂

    6. Er vakkert med lyng, jeg må alltid stoppe opp å se. Du får virkelig frem fargen i bildene dine.
      Ser ut som du har mye fint turterreng i nærheten, så bra at du benytter deg av det.
      På lange turer har jeg alltid niste med, men ellers bare vann. Det må jeg alltid ha med meg.

    7. Blitt litt lite turer på meg også..men en rusletur i byen en sjelden gang har det blitt i sommer :)) Ser ut som et veldig fint sted å gå tur til det der ..og den utsikten er jo helt super :))..og bildene her var jo så flotte :)) Når jeg å mannen er på tur i helger og slikt har vi gjerne med niste…men tar jeg meg en liten gåtur i nabolaget..blir det jo ikke det…men turer med litt medbrakt er alltid hyggelig :)) Håper du får til noen fine turer fremover nå da …. Nok en klem fra Mjøndalen <3

    8. Så fine bilder. Det første bildet var eventyrlig. Og så artig å se at du kom deg ut på tur. Håper det går greit å fortsette for deg. Så skal jeg “henge” meg på når jeg er hjemme igjen :). Må også komme meg ut.
      Jeg bruker ikke å ta med niste, men gjorde det her om dagen.
      Ha en super fredag Eva :). Klem <3.

    9. maiken: Ja, lyng er vakkert. Og kjekt når man kan ta bilde av de klare fargene 🙂
      Her er mange fine turløyper her rundtomkring. Jeg kjenner ikke alle, men er kjekt å utforske 🙂 Så regner med at jeg får prøvd meg på nye turer nå fremover 🙂

      Ja, vann er greit å ha med. Jeg skal ut å kjøpe meg ny tursekk. Så slipper jeg å bære det i hendene hele tiden 🙂

    10. annebe: Ja, her er mange fine steder å gå tur. Og det var litt ekstra kos å ha med niste. I alle fall når været er så fint. Jeg skal kjøpe meg en liten tursekk, så kan jeg ta med niste litt oftere. Kan ta det som en del av frokosten. Synes det er greiest å gå tur om morgenen 🙂
      Du er heldig som har turfølge. Koselig at du og mannen din går tur sammen <3
      Håper du snart føler deg litt mer i form, sånn at du kan gå litt hyppigere turer 🙂

      God klem fra meg <3

    11. Min matgale verden: Ja, er flott med en go’værstur om morgenen. Og i alle fall med en sånn utsikt 🙂 Godt å være i gang igjen, men kroppen protesterer veldig. Så vi får se hvordan det går. Humøret derimot er jo på topp 😀

      Kjekt du fant meg på Insta…jeg har lagt til deg også <3

    12. BforB: Tusen takk 🙂 Ja, likte det bildet godt selv 🙂 Godt å komme seg på tur, selv om resten av dagen blir redusert. Humøret er i alle fall bra 🙂
      Ja, du får henge deg på når du kommer hjem, så kan vi motivere hverandre litt 🙂

      Kos med niste. Det skal jeg gjøre flere ganger. Må bare skaffe meg en liten tursekk først 🙂 Det holder ikke med pose liksom. Ikke når jeg drasser på kamera i tillegg. Da må hendene være fri 🙂

      Ha en herlig fredag du også…og kos deg masse videre 🙂 Klemmer <3

    13. Vakkert og skikkelig fristende 🙂 Jeg er dessverre alt for lite på tur.. og nå for tiden er det over hodet med andre aktiviteter.. noe kommer sikkert på bloggen.. men henger jo knapt med i å kommentere her.. leer. det var dagens sutring 😀 Ha en vakker helg

    14. dedicat: Hehe…ja, noen ganger er livet så kjekt å leve, at man rett og slett må vente litt med bloggen 🙂 Og sånn er det jo for alle innimellom 🙂

      Jeg må øke litt på turene mine nå…Så det blir nok flere turinnlegg 🙂

      Ha en strålende helg du også 🙂

    15. Vi har ikke bare Ulvanuten her i Oslomarka, men vi har ‘ekte’ ulv, he he. Nistepakkene består av vann, frukt og grovbrødskiver med brunost, da kan man gå lengere enn langt 🙂
      Ha en fin helg, her blir det grillparty om et par timer, har invitert naboer og venner 😀

    16. Så utrolig flotte bilder fra turen din, jeg elsker også å gå på tur, og har hatt noen fantastiske turer i sommer <3
      Det hender titt og ofte at jeg har med niste på tur, mat smaker jo ekstra godt ute i naturen, og særlig etter å ha brukt kroppen litt først <3

    17. Siss: Hehe…jeg håper inderlig ikke at jeg møter ekte ulv noen gang. Jeg tror jeg hadde dødd av skrekk da 😉 Men kan jo risikere å møte andre dyr på min vei.

      Høres herlig ut med nistpakken din. Det er kos å spise ute i naturen når man har tatt seg ut litt 🙂

      Ha en superfin helg du også. Grillparty høres kjekt ut 🙂 Her er det en rolig helg, men i morgen skal vi i bursdag 🙂

    18. passion4lifeandtravel:Tusen takk 🙂 Det er kjekt å gå tur. Ikke noe stress, og bare kos 🙂

      Er bra med niste på tur. Blir ekstra kos da, og så liker jo kroppen godt å få litt påfyll med energi <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg