HANADAGEN 2015

I går, 29. august 2015, ble den første Hanadagen arrangert.

Det er kjekt når det lages til arrangementer der man bor. Og denne dagen er med på å knytte folk litt mer sammen.

Til alt overmål, var været strålende fint mens arrangementet pågikk. Det var ikke forventet, men desto mer gledelig.

Jeg som er drillmamma, måtte selvsagt bidra med litt dugnadsånd. Og var blant dem som var tildelt oppgaven å kjøpe premie til fiskedammen.

Korps og drill barna fikk oppgaver å stå på stand, noen med hoppetau, noen med sekkeløp, noen med ringspill….osv.

I tillegg var både idrettslaget og speidere representert med sine aktiviteter.

Innendørs så jeg også at det var en sjakk klubb representert, hvor man kunne ta en slag sjakk. Og så var det kafé, salg av pølser, lapper og annet godt. Og loddsalg.

Om kvelden skulle det være Venners venner fest. 

Jeg var dessverre i dårlig form. Og valgte å droppe festen. Men var et par timer på selve arrangementet om dagen, siden datteren min også hadde sine plikter der, med å bestyre hoppetauene , pluss at hun skulle drille med korpset:)


Hana skolekorps hadde flere aktiviteter på tapetet, i tillegg til å steke lapper 🙂


Blant annet kunne man hoppe med hoppetau. Og de som bestyrte den aktiviteten, var noen av jentene i drillen.


Sjøspeiderne hadde pølsebod. Her kunne man få pølser og pinnebrød, og grille selv.


Andre speidere hadde rigget seg til med Spykasse. Jeg var vel blant de første til å stå over akkurat den. Det handlet om å sitte inni, mens speiderne snurret kassen fort rundt. Så ble man sluppet ut igjen, med et “nytt” syn på verden 😉


Rapellering var også en aktivitet, som noen lot seg friste av. Forhåpentlig før spykassen 😉


Til og med en gullfisk hadde forvillet seg hit i go’været.


Det var en del folk som var her på den første Hanadagen. Men jeg tipper at mange nok ikke hadde fått med seg at dette var noe de faktisk gikk glipp av. Så jeg håper det blir bedre til neste år, hvis de skal gjøre dette til en årlig tradisjon 🙂


Korpset lot alle prøve seg som musikkanter. Det var et tvilsomt orkester, og med litt øvelse, ville det nok blitt veldig flott 🙂


Det ble også litt underholdning, bl.a. av korps og drill 🙂


Og helt til slutt, korps uten drill 🙂

En kjekk dag, jeg håper vil gå inn i tradisjonens rekker, og som vil forbedres og utvides de neste årene 🙂

 

 

#hanadagen #marked #leker #underholdning #korps #idrettslag #speider #drill #musikk

 

26 kommentarer
    1. Mange aktiviteter og stor kreativitet. 🙂 Jeg hadde nok garantert også stått over den spy – kassa! Igjen – du er god til å formidle. Kanskje du kan bli freelance for en avis eller lignende når du blir friskere? Jeg sier NÅR, for det er slik vi må tenke når det butter! 😀

    2. Kjempeartig, og så bra at været var med dere. det har nesten alt å si når det meste foregår utendørs 🙂 Tusen takk for turen gjennom masse fine bilder og tekst:)

    3. karidansen: Det er kjekt når det skjer noe i nærmiljøet. Da får en lyst til å være med 🙂
      Ja, den spykassen, den kan de ha for seg selv. Fikk nesten litt klaus bare ved å se på den 😉

      Tusen takk for det 🙂 Kanskje jeg har litt talenter innenfor sånne ting 🙂 Da jeg gikk på kurs i regi av NAV, kontor og administrasjon, så var en av tingene å lage en powerpoint presentasjon. Vi fikk flere temaer å velge blant, jeg valgte markedsføring. Og fikk topp karakter 🙂 Så mulig at jeg burde gå den veien NÅR jeg blir frisk igjen 😀

    4. frodith: Ja, det var veldig koselig. Og det hjelper jo til å knytte folk litt sammen 🙂
      Jeg kjente mange der ja. Og traff på flere jeg ikke ser så ofte 🙂 Hyggelig det 🙂

      I dag var formen ganske grei, frem til jeg hadde gått tur 😉
      Og så stekte jeg lapper, og dro sammen med datteren min inn til mamma, og der hadde vi kaffekos med nystekte lapper, og flere familiemedlemmer innom 🙂 Men det var tungt å kjøre hjem igjen, når kroppen skrek etter å få ligge nedpå litt. Så det første jeg gjorde når jeg var vel hjemme, var å legge meg og hvile. Føles litt bedre nå 🙂

      Håper din dag også har vært fin 🙂 Klemmer <3

    5. dedicat: Bare hyggelig at du ville være med på turen 🙂 Ja, det var kjekt med været. Det er slett ingen selvfølge her på denne kanten av landet 😉

    6. karidansen: Hehe…ja, powerpoint oppgavene var det kjekkeste jeg gjorde på kurset 😀 Så det passer meg veldig godt. Selve presentasjonen husker jeg at jeg var nervøs for, og kan ikke huske hva jeg sa eller gjorde. Men fikk topp karakter, og kommentar om at det så ut som jeg hadde gjort det hele livet 🙂

    7. Så herlige bilder..og kos med finvær 🙂 Greit å bli med på litt og velge bort noe annet når en ikke orker alt :)Jeg synes det er hyggelig at det foregår ting i “nærmiljøet ” selv om jeg sjelden er med på noe for tiden 🙂 Korps og drill skaper fin stemning…
      God natt og fin kommende uke :)))

    8. Min matgale verden: Ja, været strålte mens arrangementet gikk av stabelen, og så skyet det over etterpå. Vi var heldige med det 😀 Veldig kjekt med sånt. Da føler man at man hører hjemme der 🙂

      Har hatt en fin søndag, begynte bra, men ble fort sliten. Men alt i alt, en god helg 🙂
      Håper du også har hatt en fin helg. Ønsker deg en flott uke <3

    9. Margrethe: Ja, jeg er enig med deg, viktig at organisasjoner får vise seg frem, og bli tatt vare på 🙂 Så håper virkelig at dette her fortsetter til neste år 🙂

    10. annebe: Jeg liker også når det foregår ting i nærmiljøet. Det er viktig for tilhørigheten 🙂 Men ja, noen ganger må man velge bort litt. Kan nok ikke klare alt nei 🙂
      Hadde jeg hatt voksne unger, så hadde jeg nok ikke vært med hele dagen. Da hadde jeg nok bare tittet raskt innom. Så jeg skjønner deg veldig godt jeg 🙂

      Korps og drill er fint synes jeg. Og veldig sosialt 🙂 De er flinke de som holder på med dette 😀

      God natt til deg også, og ønsker deg en strålende fin uke 🙂 Nattaklem <3

    11. karidansen: Ja, det er helt sant. Jeg hørte det engang, hvis man ikke har nerver, så kan man fort bli litt kjedelig når man skal prestere 🙂

    12. Det foregår mye lystbetont på din kant…, kjekt det, at du orker å være med på en del av det i alle fall. Og ekstra flott med fint vær en slik dag. Henger meg på det som karidansen sier, du er god på det å fomidle, med både fine bilder og tekst.

    13. Så fint at du promoterer korps på din side. Det gleder en korpspappa. Kjempefin aktivitet hvor alle kan være med og det ikke finnes noen reservebenk. Artig at det skjer noe i lokalmiljøet der en bor.

    14. maiken: Tusen takk 🙂 Ja, jeg forsøker å være med på det jeg orker. Og det som føles viktig 🙂

      Jeg tar til meg i hjertet det som er kjekt, og da blir det kjekt å dele det med andre også 🙂 Kjekt at du/dere finner det interessant å lese om når jeg har skrevet det 🙂

    15. Tubapappa: Hehe…klart jeg må promotere korps, når jeg selv sitter dypt inni det som hardtarbeidende dugnadsmamma 😛 Må nok si at jeg ikke makter alt av dugnad nei. Det er alt for mye, og føles ofte negativt. Men jeg skjønner jo at det må til. Og det skaper jo samhold og mange nye og flotte bekjentskaper 🙂
      Og som du sier, det er ikke noen reservebenk der. ALLE får være med. Det er fantastisk flott 😀
      Jeg synes veldig om når det skjer ting der man bor. Det er positivt, og knytter generasjoner sammen 🙂

    16. Mariann Sæther Tokle: Ja, det er viktig å få med seg litt. Og enda viktigere å ikke gape over for mye 🙂
      Høres ut som du prioriterer likt som meg av og til 🙂

    17. Ja, man lærer seg det, og noen ganger blir det for mye, men da har vi ihvertfall prøvd for man kan ikke sette seg ned hjemme og ikke tørre noe heller, da taper vi. Takknemlighet for de tingene man greier synes jeg funker bra 🙂

    18. Tiltrer det de øvrige har kommentert, så ytterligere kommentarer anses overflødig. Vil likevel fremheve det mange sier om din presentasjonsevne. Det gjør denne “reportasjen” interessant og leseverdig. Venter på flere gode innlegg fra deg. Lykke til!

    19. rteworld: Tusen takk 🙂 Kjekt å høre at jeg klarer å skrive noe som andre synes er kjekt å lese 🙂 Det gir motivasjon til å fortsette. Så ja, det kommer jo selvsagt flere innlegg…og håper jo de også blir lesverdige 🙂
      Ha en flott dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg