LITEN VESKE, STORT UNIVERS

Jeg har ikke på noen måte veskedilla. Håndvesken min skal være minst mulig, og romme mest mulig. Om det overhodet går an 😉


Her er min veske. Den er ikke så stor. Men veldig viktig at den har lang reim til skulderen. Denne vesken bruker jeg både til hverdag og fest. Når jeg går langt, eller trenger å være ekstra trygg for at vesken er trygg, henger jeg den på skrått. Men sånn ellers henger den på den høyre skulderen.

 Inni vesken er det et hovedrom, en lomme for mobiltelefon, og en lomme med glidelås. Utenpå er det 2 lommer med glidelås foran, og en lomme med glidelås bak. Så selv om vesken er liten, så er den veldig funksjonell for meg.

I perioder har jeg gått uten veske, og bare hatt med meg de mest nødvendige tingene i lommene. Meeeen….det er ikke like praktisk alltid 😉

For se bare her:


Man skal jo ha så mye med seg. Jeg liker å ha kamera med meg ofte. Jeg har jo mobiltelefon, men det er ikke alltid at det blir det samme. Og så må jeg ha en pakke tyggegummi. En penn er et must. Tenk om jeg trenger å notere noe? Og neglefil…ja, jeg har lange negler. Og de kan faktisk flise seg opp, og knekke. 
For ikke å snakke om portemonéen, med parkeringspenger i 😉

Men det er jo ikke alt jeg trenger………


…….For jeg trenger jo også en leppestift (er jo forfengelig), og noen remedier til å holde viltert hår på plass i visse situasjoner. For ikke å snakke om den sterke sola vi har her på Vestlandet året rundt, da trengs en liten tube solkrem, med faktor 30 😀 I alle fall til å bruke på nesen 😀 Liksom 😉

Men, det er fortsatt ikke alt……


……Enhver kvinne med veske, har også diverse kort av forskjellig slag. I min veske er førerkortet selvsagt. I tillegg til det har jeg en ganske stor samling bonuskort. Men det er i grunnen sjelden de er i bruk, for jeg kommer ikke alltid på dem.
Våtservietter er jo også greit å ha for hånden. De får man jo bruk for når man minst venter det.
Og så er det gnagsårplaster da. Det er mer sannsynlig å få bruk for det når jeg ikke har det med. Derfor prøver jeg å alltid ha det med, for da trenger jeg det sannsynligvis ikke 😉
Et lite lommespeil er også med i vesken min. Men det kom jeg ikke på før jeg skulle ta en kikk nedi nå 😉 Leppestiften påfører jeg etter årevis trening, uten speil 😉

Og det er fortsatt mer jeg trenger å ha med meg i veska mi……..


…..Ja, penger og betalingskort, pluss diverse bonuskuponger som virkelig avslører hva jeg ofte handler. Og pantelappen må jeg ikke glemme å levere inn. Mye å huske på her 😀


Helt til slutt må jeg jo ikke glemme nøklene. De må ligge lett tilgjengelig 😀

Jeg pleier av og til å ha mobiltelefonen i vesken også…Men det er bare hvis jeg ikke har lomme eller jakke med lomme i 😉

Når jeg ser på alt sammen som jeg har tatt ut av vesken min, så kan jeg ikke skjønne hvordan jeg har fått plass til alt. Men jeg elsker den lille vesken, og ville ikke unnvært den for noen Michael Kors veske i hele verden, med mindre den var like liten og like romslig 😉

 

#iminveske #veske #håndveske #dameting

14 kommentarer
    1. Hehehe! Ja, det tenkte jeg også, her på slutten, at fikk du plass til alt det???!! Men sånn er det…… jeg bruker sjelden veske, men av og til MÅ man ha veske, og da må den ha god plass. Når jeg legger noe ned i ett bur, leter jeg gjennom alle andre bur, i veska, før jeg finner det jeg hadde lagt i, som jeg trengte. Vesker har for mange bur og lommer, så jeg leter alltid i fel bur/lomme og romestrerer fælt. Har mobil og der har jeg sertifikat og bankkort og i lomme har jeg leppestift. Trenger ikke mere 🙂 Veske når jeg skal reise eller i selskap eller noe…. da må jeg plutselig ha bedre plass til forskjellige ting og tang 🙂

    2. etdiktomdagen: Jeg har klart å lage et system i vesken min. Sånn at jeg vet nøyaktig hvor jeg har det jeg trenger. Dette er den første vesken jeg har fått det til. Så jeg er veldig fornøyd. Og så kostet den ikke mer enn 149,-. Den mest perfekte vesken jeg noen gang har eid 😉

      Jeg har noen selskapsvesker også. Men føler at de ofte er litt upraktiske 🙂
      Jeg føler litt som deg, ville helst sluppet veske 🙂

    3. Jaja mensann.. 🙂 Jeg er fokusert på en ting når det er snakk om ny ytterjakke eller trøye.. at det er funksjonelle lommer 🙂 Jeg har sittet i hjel en mobiltelefon.. lommebok i lomma— høres kanskje rart ut.. men det makter ikke jeg 😛

    4. oj, det var en liten fin veske med mye innhold i. Når den er liten så blir det litt mer nødvendig å ha system, men jeg måtte nok hatt en litt større …

    5. dedicat: Hehe…jeg sjekker også lommene når jeg kjøper nye jakker 😀 Viktig akkurat det 😀

      Huff, sittet ihjel en mobil, det hørtes dyrt ut 🙁 Men bukselommene er jo så små, at ikke så godt å bruke de som oppbevaring 😉

    6. maiken: Jo mindre, jo bedre for min del. Men jeg skjønner jo at noen liker større vesker. Det foretrekker jeg når jeg har strikketøy 😉 Men ellers synes jeg at vesken ofte kan være i veien, og da er det bedre med en liten en 😉

    7. Jeg liker også veskene små så de ikke er for mye i veien. Min veske er en liten svart sekk til å ha på ryggen. Det er så greit for da er armene fri. Oppi den har jeg stort sett bare lommebok, leppepomade, lommetørkle og en penn. Noen ganger må jeg rydde opp for det havner mange kvitteringer jeg ikke har bruk for der, og de det er viktig å spare på putter jeg i lommmeboka.

    8. Hanne Beate: Ja, det er det med å har armene fri, som gjør at vesken ofte er i veien 😉 Derfor er det viktig for meg å ha liten veske og lang skulderreim, sånn at jeg kan bære den skrått. Da har jeg armene fri, pluss at den er lett tilgjengelig 🙂

      Kvitteringene ja, det kan fort bli rot med for mange av dem. Jeg samler de jeg har bruk for, i en liten boks som en av ungene mine har laget 🙂 Da er de ute av syne, men likevel tilgjengelige den dagen jeg har bruk for dem. Men pantelappen måtte ligge, for jeg drasser jo ikke rundt på den boksen 😉

      Jeg har en liten sekk jeg også. Men har aldri brukt den. Kanskje det snart er på tide 😉

    9. Min matgale verden: Hehe….ja, det er i alle fall ganske oversiktlig med små vesker, ikke så store rom å lete gjennom 😉

      God fredag til deg også <3

    10. Jeg bruker store og dyre vesker, en av mine lidenskaper, det og sko 😀 Utrolig hva du får plass til i din lille veske, godt organisert 😀 Ungdommene her i huset bemerker stadig at mamma har med ‘hele ansiktet sitt’ og ‘alt vi andre trenger’ Jeg vet hvor alt er plassert, men har jeg lagt noe feil, da blir det ‘utpakking med røde kinn’ 😀
      Ha en fin fredag :-)))

    11. Den var “snerten “og fin ..og jammen fikk du med deg mye i den 🙂 Har både store og små vesker jeg….til ulikt bruk :)..lekkert med det lilla og sorte i bildene…
      Nå har jeg tatt matbilde..må bare velge et og sende…I dag har jeg vært på besøk i barnehagen jeg har jobba i …koselig :)) Klem <3

    12. Skikkelig smart liten veske. Jeg har nesten det samme i min, bortsett fra leppestift. Her blir det en lipgloss i stedet. Jeg bruker en miniryggsekk, for da har jeg armene fri til foto til enhver tid. Sikkert ikke så stilig som alle de fine veskene, men det funker for meg! Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg