BORTE BRA, HJEMME BEST

Jeg er nok enig i det utsagnet, for vi har det jo aller best hjemme. Men noen ganger verdsetter man ikke det helt, før man opplever litt av verden utenfor vår lille stue.

I dag kom jeg hjem fra en uke på Rhodos. En fantastisk flott uke, på et flott hotell. Balsam for sjelen. I alle fall for min sjel.


Spa fikk jeg også prøve 🙂

Sakte men sikkert har jeg fått mer og mer energi. Og nå er energien tilbake til det lave nivået det har vært hele sommeren, som altså er mye bedre enn det var de siste dagene før jeg reiste, for en uke siden. Jeg lengter fortsatt etter det nivået jeg var på i vår. Men tror det er urealistisk å vente det tilbake på en stund.

Denne sydenturen var veldig anderledes i forhold til andre sydenturer jeg har vært på. Normalt kan jeg ikke fordra å ligge å grille meg i solen. Jeg liker varmen, men jeg må være i bevegelse, eller oppleve noe.
Denne gangen var ikke det mulig for meg. Jeg hadde ikke energi til det. Jeg hadde kun energi til å være i ro.


Bassengområdet var fredelig og stilfullt 🙂

Jeg trengte solen og varmen. Men var veldig usikker på om jeg fort ville kunne begynne å kjede meg.
Jeg kan si med en gang, at så lenge energien var på et sånt lavmål, så hadde jeg ikke ork til å kjede meg. Da var det helt ok å ligge å grille meg, og ta pauser for å søke litt skygge. Lese litt, studere folk, se på havet…alt dette gjorde godt, og var hva jeg hadde energi til.


Utsikten fra solsengen min 🙂

Jeg badet en eneste gang på turen. Og det var for å kunne si at jeg har badet 🙂 Men sånn generelt, så var turen over den steinete stranden litt for tung for meg. Det holdt med den ene gangen. Og bassenget ble det ikke til at jeg dyppet meg i. Jeg trivdes best med å være i ro for det meste.

Om kveldene tok vi turen inn til Gamlebyen i Rhodos by.
Det var fantastisk kjekt ♥
Vi dresset oss opp, og følte oss vel.
Litt hektisk restaurantliv, men mat måtte vi jo ha. Og det var koselig å rusle rundt i rustikke omgivelser, og spise deilig gresk mat.


Her har vi dresset oss opp en av kveldene, klar for en god middag i Gamlebyen 🙂

En utflukt hadde vi en av de siste dagene, da vi besøkte The butterfly valley. Og i tillegg gikk jeg en lang tur en av dagene.

Jeg kommer med flere innlegg fra Rhodos etterhvert, litt mer detaljert, og med flere bilder.

Vi var 3 damer som møttes, for en dame kom nemlig fra en annen kant av landet enn oss to venninnene. Og vi hadde det veldig kjekt. Men mer om dette får du lese i de neste innleggene 🙂

Nå er vi alle kommet hjem, til striskjorte og havrelefse. Og selv om jeg gjerne skulle vært på Rhodos i noen dager til, så var det jammen godt å komme hjem også.

Borte er bra, men hjemme er jo aller best ♥

 

PS: fra i morgen av, begynner jeg å lese blogger igjen. Gleder meg 😀

#reise #rhodos #ferie #helse #spa #hav #hotell 

20 kommentarer
    1. Ja, borte bra, men hjemme best….og bra er det, for vi tilbringer jo mest tid hjemme! Og så må vi ta disse “Borte-turene” i blant for å få avveksling og kjenne på hvor godt vi har det hjemme! Ønsker deg ei riktig GOD NATT! Klem!:D

    2. karidansen: Ja, helt enig…dra på tur av og til, for å kjenne på følelsen av hvor godt vi har det 🙂 En herlig tur, men i begrensede porsjoner 🙂 Riktig god natt til deg også 🙂 Sove godt 🙂
      Klem <3

    3. Ja du har så rett så 🙂 Men jeg skjønner jo at du har hatt en flott tur som gjorde deg godt. Så velkommen hjem til gamlelandet 😀

    4. Det er godt å komme litt vekk iblant og spesielt til sol og varme, – og så brune dere har blitt!👍 Fint å komme hjem igjen også, for man blir litt sliten av å være på reise. Vi gleder oss til flere bilder fra Rhodos. God natt til deg!😊

    5. Hanne Beate: Takk for det 🙂 Ja, for en gangs skyld har jeg blitt litt brun 😉 Det er ikke så ofte det skjer 😉 Ja, man kan bli litt sliten på reise, men det er på en annen måte likevel 🙂 Godt å skifte “stue” 🙂
      God natt til deg også 😀 <3

    6. Margrethe: Tusen takk 🙂 Ja, det er jo de vanlige dagene vi har flest av. Men av og til trenger vi en påminnelse om at de også er fine 🙂

      Kommer en turblogg også fra Rhodos….Blir litt annerledes enn de norske turbloggene jeg skriver 😉

    7. Det er alltid godt å komme hjem, om man har vært borte kort tid eller lenge…
      Men lover at det har vært verdt det, jeg tror i allefall at man får en liten “energiboost” til mørke, kalde kommende dager. Denne uken, uke 38, synes i alle fall jeg er perfekt å reise på sydentur, har gjort det flere år og tenke fortsette med det….:)
      Jeg kom også hjem i dag,og tenker blogge litt om det de nærmeste dagene. Kjekt å lese innleggene dine om turen, og fine bilder.

    8. Så bra du har fått ladet opp 🙂 Og fylle på batteriene når de er tomme er viktig 🙂 Og det høres så deilig ut å bare kose seg med venninner og kjenne varmen og sola. Og så fine dere er, brune og fint pyntet 🙂 Dette fortjente du veldig altså 🙂 Håper dagene i høst også vil gi deg litt energi, høsten KAN være energigivende den også, med fine farger og foto-øyne vet du 🙂 Klemmer godt <3

    9. Velkommen hjem med mange fine minner og mer energi i “sekken”! Ja, er man ikke helt i farten er det godt å bare slappe av. Glad du har hatt det fint. Bildet av dere i vinduet var jo så vakkert. Kos deg på mandagen og så gleder jeg meg til flere bilder! 🙂

    10. maiken: Ja, det er alltid godt å komme hjem igjen. Og reisen var virkelig verdt det hele. En energiboost for å komme bittelitt til hektene igjen etter en følelsesmessig tøff uke.

      Så du kom hjem igjen samme dagen som meg du ja? Tenker du også har hatt det fint. Jeg gleder meg til å lese dine innlegg også 🙂 Det gir også litt energi synes jeg 🙂

      Ønsker deg en fin uke nå når hverdagen har kommet tilbake 🙂

    11. frodith: Ja, herlig å ha ladet opp litt. Kunne nok hatt et par dager til, men jeg er kjempefornøyd. Dette trengte jeg. Det var godt å slappe av, uten noen forpliktelser og stressende tanker om ting man burde ha gjort.
      Litt farge på kroppen skader heller ikke. Tusen takk, ja, er nok tilbøyelig til å være enig med deg, fortjente dette 😉 Hihi 🙂 Alle burde hatt en sånn tur på høsten i grunnen. Det gjør godt 🙂

      Ja, høsten sett gjennom kameralinsen er en vakker tid. Jeg har alltid likt det. Spesielt hvis været oppfører seg fint 🙂

      Håper du også har fått ladet litt batterier 🙂 Ha en flott uke 🙂 Gode klemmer tilbake <3

    12. natheless: Tusen takk 🙂
      Gode minner, og mer energi, alt sammen utgjør et lite lager av noe positivt som man kan ha med seg inn i høsten, og den mørkere årstiden. Det gjorde godt 🙂
      Ha en herlig hjemmemandag 🙂

    13. Skikkelig fint det bildet av dere i vinduet der 🙂 Så bra turen har vært fin og du iallefall har fått litt positivt påfyll :))..og det ser jo virkelig fint ut der..blått hav og blå himmel ikke mye som kan måle seg med det :))
      Men som du også sier det beste er å være hjemme..men noen små avbrekk trenger man 🙂 Håper du får en grei høst sånn energimessig..om den ikke er tipp topp at du iallefall kan ha noen fine opplevelser og dager 🙂 Ting tar dessverre lenger tid enn man ønsker når man er i dårlig form :)) Klem <3

    14. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, liker godt det bildet selv jeg 🙂 Det var en god vitamininnsprøyting det der…så er veldig takknemlig for at vi tok den turen 🙂

      Jeg håper at vi alle får en fin høst. Både du og jeg og dem vi er glade i. Vi trenger det. Og spesielt når formen kunne være bedre 🙂

      Klem <3

    15. Noen ganger trenger en ro for å kunne restituere seg,om ikke detter en fort ned i kjelleren,så noen dager på solsengen var nok det beste for deg ja :)) deilige bilder da og 2 flotte damer

    16. fruensvilje: Tusen takk 🙂

      Ja, noen dager med fred og ro, var gull for sjelen. Sånt burde man absolutt hatt på blå resept 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg