“INFLUENSA” OG FROGGING

Jeg kan love at det er en dårlig kombo. For jeg ligger nemlig her, på 3. dagen nå, og har innmari vondt i hodet, stive og vonde skuldre og nakke, verkende kropp, sår og vond hals, feber og tett nese.

Hjelpe meg så immunforsvaret fikk en alvorlig knekk da uken satte i gang. Jeg har ikke hatt en forkjølelse på nærmere 3 år. Men man slipper vel ikke fri for evig.

Og denne siste natten var ikke søvnløs, for en gangs skyld. Synd at man skal måtte bli “influensasyk” for å få til å sove. Men ved hjelp av Paracet, og de vanlige innsovningstablettene, sov jeg 10 timer nå siste natt. Kun avbrutt av påfyll av Paracet etter et visst antall timer.

Jeg har også slumret litt i løpet av dagen, da hele kroppen tydeligvis har tatt totalpause!

Men, jeg regner med at jeg snart friskner til. Og nå til helgen får jeg innrykk av min niese og mine nevøer, så da blir det full fart her i gården. Da MÅ jeg bli frisk 🙂

Kanskje vi må sette Frogging på programmet i helga?

For i tilfelle du ikke har hørt det, så er Frogging den nye STORE farsotten i Norges land. Og det er Frodith som har satt det i gang 🙂

Du kan lese om Frodiths Froggingfarsott HER!
Bli med da vel ☻


Bildet er googlet

 


#helse #moro #syk #influensa #forkjølelse #immunforsvar #frogging #frodith

24 kommentarer
    1. karidansen: Ja, takk for det 🙂

      Ja, du får spørre den talentfulle filmmakeren av en sønn du har 🙂 Kanskje han kan hjelpe 🙂 Blir spennende å se resultatene 🙂

    2. Du er en engel lille frosken min <3 Lager reklame og greier, selv om frosken er litt pjusk i kvekkene sine 😮 Håper du blir friskere, og håper du får med hele nevø-niese-gjenengen på en skikkelig felles-frogging 😀 God klem til deg og god bedring <3

    3. Åh, det høres ikke greit ut, men fint at du har fått sove bra. Sånn felles frogging høres gøy ut!👍 Jeg har sendt inn bilde, så det må du gjøre også. Gøy å være med på sånt, selv om det å se ut som en frosk ikke akkurat er så veldig flatterende, hihi. Masse god bedring ønskes deg!💕

    4. frodith: Takk og takk 🙂 Ja, litt pjusk, og ganske nedfor akkurat nå. Gleder meg til å se resultatene i alle fall, selv om det muligens ikke kommer så veldig mye fra meg 😉
      Men jeg følger jo med 😀 <3

      God klem tilbake <3

    5. Hanne Beate: Hehe…Nei, særlig flatterende er det jo ikke…man absolutt morsomt. Jeg er ikke så veldig i form, så det spørs hvor mye energi jeg har til å legge i dette. Får se hvordan dagsformen er til helgen 🙂 Gleder meg veldig til å se alle innsendte bidrag da 🙂

      Tusen takk <3

    6. Du må ha god bedring!!!!!
      Kokt vann med sitron og honning!!!! Ta litt ingefær på en teskje og putt i munnen noen ganger for dagen!!
      Gode råd 🙂
      Ja, la oss FROGGE!!!

    7. Vet du, tror kanskje du har funnet en god Eva-resept. Sovetbl og Paraset. ikke hver natt da, men kanskje av og til? Og god bedring til deg! Godt du ventet til du kom hjem for fy, det er kjedelig å være syk når man er på reis.

    8. rteworld: Jeg tok en kopp te med honning i går, men kom ikke på å ha i whiskey, som jeg pleier. Har nemlig ikke cognac i hus, men whiskey pleier å gjøre samme nytten. Lærte det for en del år siden. Men så er det nå en gang sånn, at når man sjelden er forkjølet, så glemmer man visse triks. Tusen takk for påminnelsen 😀 Lakriste ja…Det liker jeg. Må forsøke det 🙂

    9. etdiktomdagen: Jeg har honning, men ikke ingefær og sitron. Håper det gir seg snart 🙂 Tusen takk for rådene.

      Vet ikke om det blir frogging fra min side denne gangen. Men vi får se. Er foreløpig ikke særlig rørlig….:(

      Men gleder meg veldig til å se resultatene 😀

    10. Håper du er bedre i dag? Sikkert flyturen som ga deg den forkjølelsen. Mange reagerer på luften der!!!! Frogg på med dine i helga. Det skal jammen bli spennende å se hva dette blir til inne hos den herlige Frodith! Ha en fin dag!

    11. maiken: Ja, kanskje det 😀 Får gjøre et nytt forsøk på det. Nå sist natt tok jeg ikke Paracet. Liker ikke å putte så mye i kroppen, som ikke hører til der. Og søvnen var jo deretter da…elendig 😛
      Ja, er glad jeg ikke ble syk i ferien. Det hadde vært nedtur det….;)

      Håper på en god helg, både for meg selv og deg <3

    12. natheless: Jeg vet ikke om jeg er bedre, men tilstanden har endret seg, og er nå på vei inn i bihulene. Just my luck. Jeg er jammen glad det er sjelden jeg er forkjølet 😉

      Jeg fikk en haug med dårlige nyheter da jeg kom hjem. Jeg tror det er årsaken til at immunforsvaret kollapset. Jeg har aldri blitt syk av å fly før, og jeg har flydd ganske mye 🙂 Men det er sant det, mange bakterier innestengt i et fly, og er man sårbar da, så kan man fort bli syk. Så ikke godt å si 🙂 En kombinasjon kanskje 🙂

      Ja, vi får se hva det blir med denne froggingutfordringen. Jeg er vel ikke akkurat i modus for det nå, men det kan jo endre seg etterhvert 🙂 Gleder meg til å se resultatene 😀

      Ha en fin dag du også <3

    13. Uff, livet er ikke enkelt. Dårlige nyheter er slett ikke noe som gjør at man føler seg full av futt heller. Håper ting ordner seg etter hvert. Du får ta et bilde av en slappfiskfrosk da! Frosker tar det vel med ro de også!:)

    14. Håper du føler deg litt bedre, men en trøst er det, ‘influensa’ går over og du vet hva det er 🙂 Turen til Rhodos tappet deg nok for krefter, samt at temperaturforskjellen ble stor. Kok fersk ingefær og la de koke en halv time, sil av og drikk 🙂 SKÅL, god helg og god bedring 😀

    15. natheless: Nei, dårlige nyheter hjelper ikke. Men livet går videre likevel. Skal bare komme meg gjennom denne økten her, så går det nok bedre etterpå 🙂

      Ja, så sløv som jeg ser ut, blir det ingen bilder av meg i alle fall…Men, kanskje i morgen 🙂

    16. Siss: Ja, heldigvis vet man at det går over. Før eller siden. Selv om selve situasjonen er svært ubehagelig 😉 Det artige var jo at da jeg kom hjem, hadde jeg klart å innhente meg såpass, at energinivået var på linje med det jeg hadde hatt hele sommeren. Det var bare ukene før turen, som tappet meg så vanvittig. Og så da, et døgn etter jeg kom hjem, fikk jeg dårlige nyheter. Og da gikk luften ut av ballongen, og jeg kunne formelig kjenne at immunforsvaret brøt sammen.

      Tusen takk for rådet. Nå har jeg akkurat hatt meg en kopp med te, med honning og whiskey. Det har ofte gjort susen før. Håper det hjelper litt nå også. Har ikke ingefær i hus, og veien til butikken er ikke så fristende akkurat nå 😉 Men skal huske dette, og ha det i bakhånd til en annen gang 🙂

      God helg til deg også 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg